Η Toyoda Gosei φέρνει αερόσακους και στις μοτοσυκλέτες

Η ιαπωνική Toyoda Gosei, κορυφαία προμηθεύτρια συστημάτων ασφαλείας για αυτοκίνητα, κάνει δυναμική είσοδο στον κόσμο των μοτοσυκλετών, εξελίσσοντας ένα νέο σύστημα αερόσακου αποκλειστικά για δίκυκλα.
3 Φωτογραφίες »

Η ιαπωνική Toyoda Gosei, κορυφαία προμηθεύτρια συστημάτων ασφαλείας για αυτοκίνητα, κάνει δυναμική είσοδο στον κόσμο των μοτοσυκλετών, εξελίσσοντας ένα νέο σύστημα αερόσακου αποκλειστικά για δίκυκλα.

Πρωτοπορία με νέο σύστημα αερόσακου για δίκυκλα
Δοκιμές σύγκρουσης με μοτοσυκλέτες και κούκλες προσομείωσης
Χωρίς επίσημη ανακοίνωση παραγωγής αλλά με αυξανόμενο ενδιαφέρον
Ασφάλεια αναβατών: πάνω από 360.000 θάνατοι ετησίως

Πρωτοπορία με νέο σύστημα αερόσακου για δίκυκλα

Η ιαπωνική Toyoda Gosei, κορυφαία προμηθεύτρια συστημάτων ασφαλείας για αυτοκίνητα, κάνει δυναμική είσοδο στον κόσμο των μοτοσυκλετών, εξελίσσοντας ένα νέο σύστημα αερόσακου αποκλειστικά για δίκυκλα. Στόχος της είναι να προσφέρει προστασία στους πιο ευάλωτους χρήστες του δρόμου, αντιμετωπίζοντας ένα πεδίο στο οποίο η ασφάλεια παραμένει δύσκολο και σύνθετο ζήτημα. Η πρόκληση δεν είναι απλώς τεχνική – είναι κοινωνική και ανθρώπινη, αφού αφορά ζωές που εκτίθενται καθημερινά στους δρόμους.
 

Δοκιμές σύγκρουσης με μοτοσυκλέτες και κούκλες προσομείωσης

Η εταιρεία προχώρησε ήδη σε crash tests χρησιμοποιώντας πραγματικές μοτοσυκλέτες και κούκλες προσομοίωσης αναβάτη, με στόχο να κατανοήσει πώς λειτουργεί μια μετωπική σύγκρουση σε δίκυκλο. Τα αρχικά αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, με το σύστημα να δείχνει ικανό να αναπτύξει τον αερόσακο μπροστά από τον αναβάτη, μειώνοντας τις δυνάμεις πρόσκρουσης στο στήθος και στο κεφάλι. Επόμενα βήματα περιλαμβάνουν περαιτέρω προσομοιώσεις, συνεργασίες με ειδικούς, και δοκιμές σε ρεαλιστικές συνθήκες δρόμου και κυκλοφορίας.
 

Χωρίς επίσημη ανακοίνωση παραγωγής αλλά με αυξανόμενο ενδιαφέρον

Η Toyoda Gosei δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πότε το σύστημα θα είναι έτοιμο για παραγωγή ή αν υπάρχει συμφωνία με κάποιον κατασκευαστή μοτοσυκλετών. Ωστόσο, το γεγονός ότι και η Honda έχει στο παρελθόν πειραματιστεί με αερόσακο σε μοντέλο παραγωγής (Goldwing), δείχνει πως η ιδέα έχει προοπτική. Ολόκληρη η αγορά παρακολουθεί, και η ανάγκη για νέες λύσεις προστασίας φαίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.
 

Ασφάλεια αναβατών: πάνω από 360.000 θάνατοι ετησίως

Η πραγματικότητα είναι σκληρή: σύμφωνα με διεθνή στοιχεία, περισσότεροι από 360.000 αναβάτες χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο σε τροχαία. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, που προστατεύονται από αμάξωμα, ζώνες και πολλαπλούς αερόσακους, οι μοτοσικλετιστές παραμένουν εκτεθειμένοι. Η ανάπτυξη ενός λειτουργικού αερόσακου για μοτοσυκλέτα είναι εξαιρετικά δύσκολη λόγω χώρου, θέσης οδήγησης και απρόβλεπτων κινήσεων μετά από σύγκρουση — αλλά ταυτόχρονα είναι και απολύτως αναγκαία.
 
 

MOTOTREND
MUVUS