Ποιος ευθύνεται για το καθημερινό κυκλοφοριακό χάος; Μήπως πρέπει να σταματήσουμε να κατηγορούμε τους πάντες και να δούμε και τις δικές μας ευθύνες;

Είμαστε τριτοκοσμικοί στους δρόμους;

Πιστεύεις ότι οι δρόμοι της Ελλάδας είναι τριτοκοσμικοί; Τι φταίει για αυτή την κατάσταση;

Πολλοί από τους οδηγούς-αναβάτες της χώρας μας αρέσκονται στο να «χλευάζουν» την οδική πραγματικότητα των χωρών της Ασίας, όπως η Κίνα και η Ινδία, που μαστίζονται από τρομερά μποτιλιαρίσματα. Σε εκείνα τα μέρη φυσικά ο υπερπληθυσμός παίζει μεγάλο ρόλο στην κυκλοφορία… μήπως όμως πλέον, η κατάσταση στα αστικά κέντρα της Ελλάδας δεν διαφέρει και πολύ; Γίναμε και εμείς… Ασία; Ποιος φτάιει για αυτό; 

Οι δρόμοι των κέντρων δεν μας χωράνε πια

Το οδικό δίκτυο μέσα στις κεντρικές πόλεις της Ελλάδας έχει φτιαχτεί κατά κόρον πριν την δεκαετία του 1990. Τότε τα αυτοκίνητα και γενικά τα μέσα που κυκλοφορούσαν στις πόλεις ήταν πολύ λιγότερα από ότι σήμερα. Αρκετά μικρότερος ήταν ακόμη, ο πληθυσμός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ μάλιστα η δεύτερη δεν διαθέτει μετρό, που φυσικά επιβαρύνει την κυκλοφορία στους δρόμους. Με την αύξηση των αυτοκινήτων στις πόλεις αλλά καμία μεταβολή στο οδικό δίκτυο, είναι πια σαφές ότι οι δρόμοι… δεν μας χωράνε πια. Σε ένα δίκτυο με αυτά τα χαρακτηριστικά, δεν γίνεται τα οχήματα να αναπτύξουν ταχύτητα και να «ρεύσουν». Βέβαια εμείς οι αναβάτες με τα δίκυκλα μας έχουμε λύση ανά πάσα στιγμή, πρέπει όμως πάντα να οδηγούμε με αυξημένη εγρήγορση…

Τα αυτοκίνητα είναι υπερβολικά πολλά

Σε μια χώρα που οι μεταφορικές ανάγκες του κόσμου είναι τόσο αυξημένες, θα περίμενε κανείς ότι θα υπάρχει και ένα μέτρο, στον αριθμό αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, καθαρά και μόνο για λόγους πρακτικότητας και αποφυγής του μποτιλιαρίσματος. Τουναντίον. Κάντε μια βόλτα (sic) στο μποτιλιαρισμένο ποτάμι το πρωί και προσέξτε ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν από έναν επιβάτη –μια τεράστια σπατάλη χώρου. Αν πολλοί από αυτούς τους οδηγούς μεταπηδούσαν στο δίκυκλο, τα δεδομένα αλλάζουν αμέσως για τους ίδιους, πολύ πιθανόν να άλλαζαν σταδιακά και για την κυκλοφορία. Στα κέντρα δε η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη, αφού πέρα από τα πολλά αυτοκίνητα, για παρκάρισμα δεν γίνεται… ούτε λόγος!

Στους δρόμους, καθένας κάνει του κεφαλιού του

Σαν να μην φτάνει ο καθημερινός πανικός στους δρόμους, την κατάσταση επιδεινώνουν και οι οδηγοί που νομίζουν ότι… ο δρόμος τους ανήκει. Ατομα που κλείνουν τις δύο λωρίδες κάνοντάς τες μια, που περνάνε από τα φανάρια όπως θέλουν και όποτε θέλουν, παρκάρουν όπως να ναι και πόσα ακόμα. Όλα αυτά προφανώς κάνουν ακόμα πιο δυσλειτουργικούς τους δρόμους μας. Και εδώ δεν αναφερόμαστε μόνο στους χρήστες αυτοκινήτων, καθώς είναι και πολλοί οι αναβάτες δικύκλων που υπερβάλλουν εαυτόν, δεν σέβονται τους άλλους και γίνονται μέρος του προβλήματος.
 
Βγες μπροστά από όλους: Πάρε δίκυκλο

Καθώς τα πράγματα δύσκολα –έως και καθόλου- θα αλλάξουν σε μαζικό επίπεδο, κάνε εσύ την αλλαγή στο δικό σου επίπεδο: Πάρε ένα δίκυκλο. Η έννοια της «μεταμόρφωσης» των μετακινήσεων είναι πραγματικά λίγη σε μια τέτοια μετάβαση! Από ένα σημείο και πέρα, δεν θα σκέφτεσαι καν να πάρεις το αμάξι, ειδικά για το καθημερινό «σπίτι-δουλειά». Οι μετακινήσεις ανάγκης γίνονται παιχνιδάκι, το πρόβλημα της στάθμευσης λύνεται δια παντός και όλα τα έξοδα –ασφάλειες, τέλη, βενζίνη, συντήρηση κ.ο.κ.- πέφτουν κα-τα-κό-ρυ-φα! Ακόμα κάθεσαι πίσω από το τιμόνι σου, λοιπόν;

Τι πιστεύετε εσείς; Γινόμαστε πραγματικά μια… χώρα της Ασίας στους δρόμους; Το θέλουμε αυτό; Μπορεί να αλλάξει κάτι στην κατάσταση αυτή και αν ναι, πως;
 

  • Πάνος

    Είμαστε το τέλεο πακέτο! Δρόμοι, οδηγοί σημάνσεις, κατάσταση οχημάτων, όλα σε...αρμονική συνύπαρξη! Προσοχή οδηγοί δικύκλων! Πάψτε, να συμπεριφέρεστε κατά το δοκούν! Δύο οχήματα κατά πλάτος μιάς λωρίδας αυτοκινήτων απαγορεύονται από τον ΚΟΚ! Υπάρχει και δεδικασμένο!

     
  • Του νεοραγιά ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει

    Ο Νεοέλληνας και 8 ευρώ να φτάσει η τιμή του λίτρου ...σαλόνι κουζίνα με αυτοκίνητο θα πηγαίνει! Σιγά μη πάει με τα πόδια 10 μέτρα ή σιγά μην πάρει το δίκυκλο και πάθει τίποτα η ζαχαρένια του! Δε πα να λέτε εσείς!

      1