Μερικά από τα σχέδια και τις εικόνες του νέου συστήματος της Ducati για το seamless κιβώτιο ταχυτήτων.

Μερικά από τα σχέδια και τις εικόνες του νέου συστήματος της Ducati για το seamless κιβώτιο ταχυτήτων.

Μερικά από τα σχέδια και τις εικόνες του νέου συστήματος της Ducati για το seamless κιβώτιο ταχυτήτων.

Μερικά από τα σχέδια και τις εικόνες του νέου συστήματος της Ducati για το seamless κιβώτιο ταχυτήτων.

Ducati: Ετοιμάζει seamless κιβώτιο παραγωγής

Ακόμα μια τεχνολογία απευθείας από τους αγώνες θέλει να φέρει στην παραγωγή η Ducati, αλλάζοντας τον τρόπο που σκεφτόμαστε και χειριζόμαστε κιβώτιο ταχυτήτων. Δείτε περισσότερα.

Με τον όρο «seamless» οι κατασκευαστές εννοούν το κιβώτιο ταχυτήτων που μπορεί να αλλάζει ταχύτητες χωρίς την παραμικρή διακοπή παροχής ισχύς στον τροχό, την «πεμπτουσία» της μετάδοσης στους αγώνες. Παρά το ότι η τεχνολογία είναι πλέον κάτι συνηθισμένο στα MotoGP, δεν έχει φτάσει ακόμα στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, με εξαίρεση το DCT της Honda (το οποίο όμως απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί σε αγώνες). Η Ducati φαίνεται να εξερευνά την πιθανότητα αυτή, με βάση σχέδια που κατατέθηκαν προς κατοχύρωση.
 
Πιο συγκεκριμένα, η Ducati σχεδίασε ένα σύστημα που θυμίζει σε κάποια σημεία την DCT διάταξη, αλλά παραμένει πλήρως μηχανικό και μάλιστα άμεσα προσαρμόσιμο στο υπάρχον υπόβαθρο. Το σύστημα κάνει χρήση δύο αξόνων (έναν για τις μονές και έναν για τις ζυγές σχέσεις) και δύο ρουλεμάν που κλειδώνουν, για την εναλλαγή μεταξύ τους. Όταν ο αναβάτης αλλάζει σχέση, η επόμενη σχέση –μεγαλύτερη ή μικρότερη- επιλέγεται ταυτόχρονα με την ήδη επιλεγμένη, αλλά δεν παίρνει ισχύ, επειδή ο άξονας της είναι «ελεύθερος» από τον συμπλέκτη. Το ρουλεμάν που κλειδώνει αναλαμβάνει μετά την εμπλοκή με τον συμπλέκτη, άρα και τον κινητήρα.
 
Για παράδειγμα, σκεφτείτε το ανέβασμα από 3η σε 4η. Οι δύο σχέσεις είναι σε ξεχωριστούς άξονες. Με το ανέβασμα, η 4η σχέση εμπλέκεται μαζί με την 3η αλλά δεν παίρνει ισχύ, γιατί μόνο ο άξονας της 3ης συνδέεται με τον κινητήρα, μέσω των ρουλεμάν. Αμέσως μετά, το ρουλεμάν του άξονα της 4ης εμπλέκεται μεταδίδοντας αδιάκοπη ροπή, την στιγμή που η 3η σχέση απεμπλέκεται, εν αναμονή της επόμενης επιλογής σχέσης.
 
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα έξυπνο σύστημα χωρίς την χρήση ηλεκτρονικών ή υδραυλικών συστημάτων, άρα πιο απλό και (πιθανότατα) πιο οικονομικό στην υιοθέτηση. Ακόμα, οι ανάγκες χωροταξίας του δεν διαφέρουν πολύ από τα υπάρχοντα συστήματα, δίνοντας έναν ακόμα παράγοντα διευκόλυνσης της χρήσης τους. Λέτε να τα δούμε σε μοτοσυκλέτες σύντομα; Καθόλου απίθανο, κρίνοντας από την διάθεση της Ducati να πρωτοπορεί και από το πόσες τεχνολογίες αγώνων εξοπλίζουν πλέον τις μοτοσυκλέτες παραγωγής…
 
(Πηγή-φωτογραφίες: Cycleworld, BikeSocial)