Continental eRTS: Φέρνει την λύση για να πέσει το κόστος στους ηλεκτροκινητήρες

Η Continental ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε τον πρώτο στον κόσμο αισθητήρα θερμοκρασίας που τοποθετείται απευθείας στον ρότορα ενός μόνιμα διεγερμένου σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα
Μια νέα τεχνολογία υπόσχεται μείωση στη χρήση σπάνιων γαιών
Ο πρώτος αισθητήρας θερμοκρασίας που τοποθετείται στον ρότορα
Ασύρματη μέτρηση, ακρίβεια και συνεργασία με το ECU
Προς φθηνότερα και βιώσιμα ηλεκτρικά οχήματα χάρη στην Continental
Μια νέα τεχνολογία υπόσχεται μείωση στη χρήση σπάνιων γαιών
Τα ηλεκτρικά οχήματα, αν και μηχανικά απλούστερα από τα θερμικά, εξαρτώνται από έναν μεγάλο αριθμό αισθητήρων και αλγορίθμων για να λειτουργούν σωστά. Αυτό τα κάνει πιο περίπλοκα στην κατασκευή και, κυρίως, πιο ακριβά, κυρίως λόγω της χρήσης σπάνιων γαιών όπως το νεοδύμιο, το δυσπρόσιο και το τέρβιο, που χρησιμοποιούνται στους μόνιμους μαγνήτες των ηλεκτροκινητήρων για να αντέχουν τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά τη λειτουργία.
Επειδή μέχρι σήμερα οι κατασκευαστές δεν μπορούσαν να μετρήσουν με ακρίβεια τη θερμοκρασία του ρότορα, βασίζονταν σε μαθηματικά μοντέλα και «ασφαλή περιθώρια» – που οδηγούσαν σε υπερβολική χρήση ακριβών υλικών. Αυτό όμως ίσως αλλάξει σύντομα.
Ο πρώτος αισθητήρας θερμοκρασίας που τοποθετείται στον ρότορα
Η Continental ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε τον πρώτο στον κόσμο αισθητήρα θερμοκρασίας που τοποθετείται απευθείας στον ρότορα ενός μόνιμα διεγερμένου σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα. Η τεχνολογία ονομάζεται e-Motor Rotor Temperature Sensor (eRTS) και υπόσχεται σημαντικά μικρότερη απόκλιση στις μετρήσεις: μόνο 3 βαθμούς Κελσίου, σε αντίθεση με τους 15 βαθμούς που είχαν τα προηγούμενα λογισμικά υπολογισμού.
Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα μπορούν να γνωρίζουν με ακρίβεια πότε και πόση θερμότητα αναπτύσσεται στον κινητήρα και, άρα, να μειώσουν τη χρήση σπάνιων γαιών – και το κόστος παραγωγής.
Ασύρματη μέτρηση, ακρίβεια και συνεργασία με το ECU
Η αρχιτεκτονική του συστήματος βασίζεται σε δύο μέρη: το mote (το ασύρματο θερμοστοιχείο που τοποθετείται στον ρότορα) και τον μετατροπέα (transducer) που είναι συνδεδεμένος με τον σκελετό ή το σασί. Ο αισθητήρας αντλεί ενέργεια μέσω υπερήχων Piezo από τον μετατροπέα, και ταυτόχρονα στέλνει τα δεδομένα στο ECU του οχήματος, αλλά και στον μετατροπέα ισχύος (inverter control) μέσω του ίδιου υπερηχητικού διαύλου επικοινωνίας.
Η χωρίς καλώδια λειτουργία του eRTS επιτρέπει την ακριβή μέτρηση σε άμεση γειτνίαση με τον μαγνήτη, κάτι που μέχρι σήμερα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί. Το συγκεκριμένο σύστημα αναφέρεται κυρίως ότι είναι σχεδιασμένο για τα αυτοκίνητα αλλά καθόλου απίθανο να το δούμε να εφαρμόζετε και στις μοτοσυκλέτες.
Προς φθηνότερα και βιώσιμα ηλεκτρικά οχήματα χάρη στην Continental
Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή του eRTS, ούτε ποιοι κατασκευαστές θα είναι οι πρώτοι που θα το ενσωματώσουν. Όμως η Continental το παρουσιάζει ως λύση-ορόσημο, η οποία μπορεί να μειώσει το κόστος και να βελτιώσει τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων.
«Η μείωση της χρήσης σπάνιων γαιών συμβάλλει σε πιο βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε ο Christoph Busch, επικεφαλής του κέντρου προϊόντων E-Mobility Sensors της Continental. Επιπλέον, η εταιρεία επισημαίνει ότι ο συνδυασμός του eRTS με άλλους αισθητήρες, όπως ο Rotor Position Sensor, μπορεί να προσφέρει συστημικές λύσεις που μειώνουν το κόστος και την πολυπλοκότητα για τους κατασκευαστές.
Η Continental διαθέτει σήμερα περισσότερους από 50 τύπους αισθητήρων για οχήματα, και φαίνεται αποφασισμένη να κυριαρχήσει και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.