• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αυτόνομες μοτοσυκλέτες: όνειρο ή εφιάλτης;

 

Η εξέλιξη της τεχνολογίας παραμένει ραγδαία και η αυτόνομη οδήγηση εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο στον χώρο της αυτοκίνησης. Είναι μακριά η στιγμή που θα κυριαρχήσει και στη μοτοσυκλέτα, παίρνοντας τον έλεγχο από τα χέρια μας;

Είτε πρόκειται για κινήσεις εντυπωσιασμού, είτε μιλάμε για την επόμενη μέρα στους δύο τροχούς, είναι πλέον έκδηλες οι προσπάθειες των εταιριών προς αυτή την κατεύθυνση, έστω και αν δεν το παραδέχονται στα ίσια. Τα παραδείγματα είναι πλέον πολλά, από την παρουσίαση του concept Vision NEXT 100 της BMW, που δεν χρειάζεσαι ούτε καν προστατευτικό εξοπλισμό, μέχρι την μοτοσυκλέτα της Honda που ισορροπεί μόνη της μέσω αισθητήρων και το πολύ πρόσφατο GS 1200 που έκανε γύρους στην πίστα, χωρίς να βρίσκεται κάποιος στη σέλα του. Το συμπέρασμα είναι ότι οι μελλοντικές μοτοσικλέτες, πολύ απλά, δεν θα πέφτουν. Και όχι μόνο δεν θα πέφτουν αλλά επίσης θα αποτρέπουν την εμπλοκή σε ατυχήματα διορθώνοντας τυχόν λάθη.

Δεν ακούγεται άσχημο εκ πρώτης, μέχρι που να συνειδητοποιήσει κανείς ότι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να αφαιρεθεί ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της οδηγικής συμμετοχής του αναβάτη. Οι εταιρίες αποφεύγουν φυσικά να αναφερθούν σε αυτό, παρουσιάζοντας μια εξωραϊσμένη άποψη, όμως δεν γίνεται να μην αναρωτηθεί κανείς. Είναι σίγουρο, πως το σύνολο των κατασκευαστών θα πάει προς αυτή την κατεύθυνση στο μέλλον. Πότε;  Ήδη η αυτόνομη οδήγηση είναι πραγματικότητα για τα αυτοκίνητα, σε περιορισμένος εύρος χρήσης προς το παρόν και δεδομένης της γεωμετρικής προόδου στην εξέλιξη αυτής, μέσα στα επόμενα χρόνια θα έχουμε σίγουρα ένα πλήρως αυτόνομο οδηγικά αυτοκίνητο. Ένα όχημα που  θα παρκάρει και θα πηγαίνει μόνο του, με τους επιβαίνοντες σε αυτό  να επιλέγουν απλώς τον προορισμό.

Στην μοτοσικλέτα πιθανόν να αργήσει λίγο περισσότερο αυτή εξέλιξη και υποθέτουμε ότι η αυτονομία στην οδήγηση δεν θα είναι καθολική, αφήνοντας ένα σεβαστό ποσοστό χειρισμού στον αναβάτη. Αν βρεθούν οι ισορροπίες μεταξύ της αυτοματοποιημένης παρέμβασης που θα αυξάνει την ασφάλεια και της συμμετοχής του αναβάτη στην οδήγηση, ίσως το μέλλον να μην φαντάζει τόσο δυσοίωνο για τους δύο τροχούς. Σίγουρα επίσης, μια αυτόνομη μοτοσικλέτα, μπορεί να προσελκύσει χιλιάδες κόσμου που μέχρι πρότινος φοβόταν να οδηγήσει ισορροπώντας πάνω σε δύο τροχούς, λύνοντας το πρόβλημα τις κυκλοφορίας στις μεγαλουπόλεις. Φανταστείτε ένα scooter που δεν πέφτει, να πηγαίνει μόνο του στο κέντρο. Είναι σίγουρα προτιμότερο από ένα αυτοκίνητο που θα καίει περισσότερο και θα καταλαμβάνει τριπλάσιο χώρο για την στάθμευση του. Από την άλλη, φανταστείτε επίσης κάποιος που δεν έχει μεγάλη εμπειρία, να βάζει τις πληροφορίες για την εκάστοτε διαδρομή και να απολαμβάνει τη διαδρομή, χωρίς τον κίνδυνο ατυχήματος.

Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν παρουσιάζουμε αυτές τις περιπτώσεις ως κάτι θετικό για όσους έχουν μάθει να οδηγούν μοτοσικλέτα με τον παραδοσιακό τρόπο. Γνωρίζουμε και γνωρίζετε, ότι ο πυρήνας αυτού που ονομάζουμε μοτοσικλέτα είναι ακριβώς το ότι για οδηγήσεις μια πρέπει να συμμετέχεις και εσύ. Αν αφαιρεθεί αυτό το στοιχείο, χάνεται όλη η ουσία.

Εσείς τι λέτε; Πως αξιολογείτε όλες αυτές τις εξελίξεις; Πιστεύετε ότι θα έρθει κάποτε μια μέρα που οι μοτοσικλέτες θα πηγαίνουν μόνες τους, στον αυτόματο πιλότο;
 

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

08
Honda PCX 125
Honda PCX 125
Θα είναι πολύ δύσκολο να μην συμπαθήσεις αμέσως το νέο PCX 1...
Motocubo Jeko
Motocubo Jeko
Πρακτικό και προσιτό jet κράνος κατασκευασμένο από θερμοπλασ...

περισσότερα »