LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Αλλαγή λαδιών πριν τον χειμώνα ένα απλό κόλπο που σου γλιτώνει πολλά χρήματα

(30/10/2025)
Ο χειμώνας έρχεται, η μοτοσυκλέτα μπαίνει στο γκαράζ και πολλοί αναβάτες κάνουν το ίδιο λάθος: την αποθηκεύουν χωρίς να αλλάξουν λάδια. Στην αρχή της άνοιξης, όμως, έρχεται ο λογαριασμός. Τα παλιά λάδ

Ο χειμώνας έρχεται, η μοτοσυκλέτα μπαίνει στο γκαράζ και πολλοί αναβάτες κάνουν το ίδιο λάθος: την αποθηκεύουν χωρίς να αλλάξουν λάδια. Στην αρχή της άνοιξης, όμως, έρχεται ο λογαριασμός. Τα παλιά λάδια, γεμάτα κατάλοιπα, καύσιμα και υγρασία, έχουν κάτσει μέσα στον κινητήρα για μήνες, προκαλώντας διάβρωση, λάσπη και φθορά στα μεταλλικά μέρη.

Τα παλιά λάδια είναι γεμάτα κατάλοιπα , καύσιμα και υγρασία.
Τα καθαρά λάδια σφραγίζουν τις εσωτερικές επιφάνειες.
Το λάδι γερνάει ακόμα και χωρίς χρήση και ίσως μπουκώσει την αντλία.
Με ένα απλό service στην τελική γλιτώνεις πολλά χρήματα.

mototriti Team

Τα παλιά λάδια είναι γεμάτα κατάλοιπα , καύσιμα και υγρασία

Ο χειμώνας έρχεται, η μοτοσυκλέτα μπαίνει στο γκαράζ και πολλοί αναβάτες κάνουν το ίδιο λάθος: την αποθηκεύουν χωρίς να αλλάξουν λάδια. Στην αρχή της άνοιξης, όμως, έρχεται ο λογαριασμός. Τα παλιά λάδια, γεμάτα κατάλοιπα, καύσιμα και υγρασία, έχουν κάτσει μέσα στον κινητήρα για μήνες, προκαλώντας διάβρωση, λάσπη και φθορά στα μεταλλικά μέρη. Η αλλαγή λαδιών πριν τον χειμώνα είναι από τις πιο έξυπνες κινήσεις συντήρησης που μπορείς να κάνεις. Σου κοστίζει λίγο τώρα, αλλά σε γλιτώνει από εκατοντάδες ευρώ αργότερα — από ρουλεμάν, βαλβίδες ή αντλίες λαδιού που μπορεί να “κολλήσουν” την άνοιξη.
 

Τα καθαρά λάδια σφραγίζουν τις εσωτερικές επιφάνειες

Όπως επισημαίνουν οι τεχνικοί συνεργείων και οι κατασκευαστές, το λάδι που μένει μέσα για μήνες περιέχει οξέα και υπολείμματα καύσης που αλλοιώνουν τα τοιχώματα του κινητήρα. Τα καθαρά λάδια, αντίθετα, σφραγίζουν τις εσωτερικές επιφάνειες, προστατεύοντάς τες από οξείδωση. Με απλά λόγια: αν αποθηκεύσεις τη μοτοσυκλέτα με φρέσκο λάδι, την ανοίγεις την άνοιξη, πατάς μίζα και… φεύγεις. Αν την αφήσεις με τα παλιά, ίσως πας πρώτα συνεργείο.
 

Το λάδι γερνάει ακόμα και χωρίς χρήση και ίσως μπουκώσει την αντλία

Ακόμα κι αν δεν κινείς τη μοτοσυκλέτα, το λάδι δεν μένει “φρέσκο” για πάντα.
Η οξείδωση από τον αέρα, η συμπύκνωση από τις αλλαγές θερμοκρασίας και η φθορά των πρόσθετων προστασίας αλλάζουν τη σύστασή του. Με τον χρόνο, χάνει τη δυνατότητα να κρατάει τις ακαθαρσίες σε αιώρηση, οι οποίες κατακάθονται στον πάτο του κάρτερ δημιουργώντας παχύρρευστη λάσπη. Αυτή η λάσπη:
– αλλοιώνει τη μέτρηση στάθμης λαδιού,
– μπορεί να φράξει την αντλία και να κόψει τη λίπανση.
Και τότε, το «ξεκίνημα της άνοιξης» μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερο από ένα απλό σέρβις.
 

Με ένα απλό service στην τελική γλιτώνεις πολλά χρήματα

Μια αλλαγή λαδιών κοστίζει 30-50 ευρώ, αλλά προλαμβάνει ζημιές πολλαπλάσιου κόστους.
Επιπλέον, με το φρέσκο λάδι ο κινητήρας ξεκινά πιο ομαλά, χωρίς καταπονήσεις και με σωστή λίπανση από το πρώτο λεπτό λειτουργίας. Αν θέλεις πραγματικά να γλιτώσεις λεφτά, κάνε τη συντήρηση τώρα, πριν αποθηκεύσεις τη μοτοσυκλέτα. Είναι η πιο φτηνή “ασφάλεια” που μπορείς να αγοράσεις – και η μόνη που θα σε ανταμείψει σίγουρα την άνοιξη.
 

BEST BUY