Κάποιο πρωινό, τέλη Νοέμβρη, είκοσι ολοκαίνουργια NC 700X ζεσταίνονται στο ρελαντί, έξω από το ξενοδοχείο. Εκατόν πενήντα περίπου χιλιόμετρα, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Πορτογαλίας, θα αποτελέσουν το πεδίο δοκιμής για το πείραμα της Honda, για μια μοτοσικλέτα που φιλοδοξεί να ανατρέψει τα μέχρι τώρα δεδομένα στις μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού. Μπορεί το NC να μην εφαρμόζει τίποτα ακραίο τεχνολογικά, αλλά χρησιμοποιεί δοκιμασμένες λύσεις. Και πολλές φορές το απλό είναι και το καλύτερο. Οι κραδασμοί που σκορπά ο στρόφαλος των 270ο –σε συνδυασμό με τον ένα αντικραδασμικό άξονα- και το κόκκινο μόλις στις 6.500 σ.α.λ. υποδηλώνουν από τη πρώτη στιγμή ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό.
Κούμπωμα της πρώτης λοιπόν και ξεκινάμε για τη βόλτα μας, έχοντας για πλοηγό τον Ian Bland, Product Planning Manager της Honda Europe, που σε καμία περίπτωση δεν κράτησε το ρυθμό χαμηλά, ώστε να διαπιστώσουμε τις ικανότητες του νέου δικύλινδρου της Honda, σε όλες τις ταχύτητες.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, αντιλαμβάνεσαι τη δύναμη του κινητήρα που βρίσκεται χαμηλά, καθώς όταν αφήνεις το συμπλέκτη δεν χρειάζεται παρά να ανοίξεις -κάποιες φορές ούτε αυτό- ελάχιστα το γκάζι για να αρχίσεις να κινείσαι. Επίσης, γρήγορα ανακαλύπτεις ότι, δεν χρειάζεται ν’ ανεβάσεις στροφές για να αυξήσεις την ταχύτητά σου. Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να αλλάζεις ταχύτητες γύρω στις 3.000 σ.α.λ., σα να οδηγάς με «μία ταχύτητα πάνω». Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι πολύ μακριά, και έτσι με έκτη στο κιβώτιο και 2.000 σ.α.λ. πηγαίνεις ήδη με 100 χλμ/ώρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι με 5.000 σ.α.λ. και 6η ταχύτητα στο κιβώτιο, ένα CBF 600 πηγαίνει με 100 χλμ/ώρα, ενώ το NC 700 X με 145!. Στην πρώτη προσπάθεια να ανοίξεις το γκάζι τέρμα, ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές, και εύκολα θα ανηφορίσει μέχρι τα κόκκινα, για να μπει σε ενέργεια όμως ο κόφτης και να σε αφήσει από δύναμη. Όσοι έχουν οδηγήσει αυτοκίνητο με diesel κινητήρα θα καταλάβουν τι εννοώ, καθώς η λειτουργία είναι παρόμοια. Όσοι λοιπόν έχουν μάθει να κινούνται γρήγορα ανεβάζοντας στροφές, δυστυχώς θα απογοητευτούν νομίζοντας ότι ο κινητήρας δεν έχει δύναμη, και αυτό γιατί απλά θα έχουν ξεπεράσει κατά πολύ την «καλή» περιοχή του κινητήρα. Αυτοί όμως σίγουρα δεν ανήκουν στους υποψήφιους ιδιοκτήτες του NC 700 X, σε αντίθεση με εκείνους που ζητούν μια αξιοποιήσιμη και χρηστική μοτοσικλέτα, με στιλ αλλά και έμφαση στην οικονομία. Μετά από 173 χιλιόμετρα, μιας σχετικά γρήγορης βόλτας, η κατανάλωση ήταν μόλις 7,1 λίτρα, δηλαδή 4,1l/100km. Και μη νομίζετε ότι το NC 700 X είναι μια αργή μοτοσικλέτα. Η Honda αναφέρει ότι, είναι πιο γρήγορη στην επιτάχυνση από στάση, σε σχέση με το CBF 600, μέχρι τα 120, σημείο που δεν θα διαφωνήσουμε, ενώ στον αυτοκινητόδρομο είδαμε στο ψηφιακό κοντέρ την ένδειξη 196, λίγο πριν ενεργοποιηθεί ο κόφτης.
Αναμφίβολα, όλη την προσοχή θα τραβήξει ο νέος κινητήρας και ο τρόπος απόδοσής του, αλλά τα καλά δεν σταματούν εκεί. Ακόμη και στη δυναμική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, ο κινητήρας φωνάζει «παρών», καθώς, χάρη και στους κεκλιμένους κυλίνδρους, το κέντρο βάρος της μοτοσικλέτας έχει μεταφερθεί χαμηλά δίνοντας μια ουδέτερη συμπεριφορά στο NC. Έτσι, όταν στρίβεις το δικύλινδρο Honda, δεν έχει την τάση να θέλει να πλαγιάσει κι άλλο, δίνοντας έτσι αυτοπεποίθηση σε ένα λιγότερο έμπειρο οδηγό. Αλλά και οι πεπειραμένοι αναβάτες δεν θα μείνουν παραπονεμένοι καθώς το στιβαρό πλαίσιο και σφικτές αναρτήσεις δεν θα πουν όχι σε μια σπορ οδήγηση. Φτάνει βέβαια, πάντα να μην ξεχάσουν ότι αυτός ο κινητήρας δε δουλεύει στα κόκκινα. Τέλος, τα φρένα, για ακόμα μία φορά, παίρνουν κολακευτικά σχόλια, καθώς το C-ABS ακινητοποιεί την μοτοσικλέτα γρήγορα και με ασφάλεια, και κάτω από όλες τις συνθήκες.
EMOOV JSM1: Ηλεκτρικό GT scooter 200 km αυτονομίας με μπαταρία CATL και τιμή 5.890 ευρώ
Τα πιο προσιτά Adventure από 650-900κ. εκ με μπροστινό τροχό 21 ιντσών
Νέα μοντέλα Flat track & cafe racer: Η Triumph επεκτείνει δυναμικά τη γκάμα 400 για το 2026
Test μπουφάν IXON Eddas: Έχει πάνω, την μάνα του και τον πατέρα του
Ταξινομήσεις παπιών Νοεμβρίου: 297 στο σύνολο με μάχη Daytona – Yamaha για την κορυφή
Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών Νοεμβρίου: Τα 30 μοντέλα που κράτησαν το 61% της αγοράς
Τέλος στην πλήρη απαγόρευση: Η Ε.Ε. επιτρέπει τελικά τους θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035
Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών Νοεμβρίου: Στις 1.126 μονάδες η αγορά – Το Top 10 των μοντέλων
Ταξινομήσεις scooter Νοεμβρίου: Piaggio πρώτη, Honda κοντά στην κορυφή και ακολουθεί SYM με Yamaha
Ταξινομήσεις Νοεμβρίου ανά μάρκα – Top 10
mototriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.mototriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διευθυντής σύνταξης: Παναγιώτης Σιώπης
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.