net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Δοκιμή: Sym Symphony SR 150

Υπάρχουν πλέον πολλά καλά scooter, με αξιόλογους χώρους, ζηλευτές επιδόσεις, άριστη οδική συμπεριφορά και οικονομικά στην κατανάλωση βενζίνης. Ωστόσο, ελάχιστα από αυτά ξυπνούν μέσα σου το αίσθημα των διακοπών και σε αυτές τις εξαιρέσεις συγκαταλέγεται και το ολοκαίνουργιο SR της οικογένειας Symphony.

 
Η οικογένεια των Symphony της Sym χτίστηκε σύμφωνα με τον πιο εποικοδομητικό κανόνα επιτυχίας στις μέρες μας, αυτόν του value for money. Αυτή τη δημοφιλή οικογένεια scooter της Sym ήρθε να συμπληρώσει η νέα έκδοση SR, που διατίθεται σε εκδόσεις των 50 και 150 κ.εκ. Το SR φέρει όλα τα θετικά της οικογένειας των Symphony, διαθέτοντας επιπλέον εντυπωσιακή αισθητική και μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους. Η ποιότητα κατασκευής του επίσης κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ ο περιφερειακός του εξοπλισμός δεν προμηνύει για τη χαμηλή τιμή κτήσης του.

Αισθητική: Επιθετικό και ποιοτικό

Η αισθητική του SR 150 διαφοροποιείται αρκετά από το κλασικό σχήμα των απλών Symphony. Οι ρετρό γραμμές που χαρακτήριζαν τα πρώτα μέλη της οικογένειας, εδώ έχουν δώσει τη θέση τους σε επιθετικές γωνίες. Στο εμπρός μέρος του scooter δεσπόζει το φωτιστικό σώμα με το ασυνήθιστο σχήμα. Και ενώ το βλέμμα ανεβαίνει προς τα πάνω, το κλίμα αγριεύει ακόμα περισσότερο, με την επιθετικά σχεδιασμένη, φιμέ, κοντή ζελατινούλα, που «δένει» άριστα με το γωνιασμένο και αιχμηρό κέλυφος του τιμονιού που ενσωματώνει και τα φλας. Οι απειλητικές διαθέσεις του SR εκτείνονται και στην ουρά, που διαμορφώνεται επίσης με γωνίες, ενώ προσοχή στη λεπτομέρεια έχει δοθεί στα πλαϊνά του scooter, όπου υπάρχουν δύο καλοσμιλεμένες σχισμές σε ρόλο αεραγωγού. Το πίσω φανάρι είναι καλοσχεδιασμένο, με τα κρύσταλλα των φλας να είναι διάφανα, ενώ το πίσω μέρος συμπληρώνεται από μια καλαίσθητη σχάρα που ενσωματώνει και τις χειρολαβές του συνεπιβάτη. Η ποιότητα κατασκευής του SR κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, τόσο όσον αφορά στην εφαρμογή των πλαστικών μερών όσο και στον τομέα της βαφής, συμπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την αισθητική του.

Άνεση/χώροι: Η άνετη πλευρά του σπορτίφ

Το Symphony SR σε προδιαθέτει για τις σπορ διαθέσεις του, μιας και αυτό ακριβώς είναι που εκπέμπει η αισθητική του. Φυσικά, η θέση οδήγησης δεν μπορεί παρά να υπακούει στον παραπάνω κανόνα, κάνοντάς το όμως με τέτοιο τρόπο που να μη χάνει πόντους από την άνεση. Πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω στην πράξη; Το σώμα του αναβάτη στηρίζεται σε ετοιμοπόλεμη θέση, με τις γωνίες όμως που δημιουργούν τα πόδια και τα κάτω άκρα του να είναι τέτοιες που να μην κουράζουν. Η σέλα, δίχως να διαθέτει μαλακό αφρώδες ώστε να βουλιάζει μέσα της το σώμα, καταφέρνει να είναι φιλόξενη. Οι διαστάσεις της ποδιάς είναι αρκετά μεγάλες και θα φιλοξενήσουν ακόμα και άτομα ψηλού αναστήματος, δίχως τα γόνατά τους να βρίσκουν σε κάποιο σημείο του scooter, ακόμα και αν το τιμόνι είναι τελείως στριμμένο. Σε ό,τι αφορά το συνεπιβάτη, θα στηρίξει τα κάτω άκρα του στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ, αλλά το τμήμα της σέλας που του αναλογεί, διαθέτει σκληρό αφρώδες, οπότε σε πολύωρη παραμονή πάνω της θα αρχίσει την γκρίνια. Στον τομέα των χώρων φόρτωσης, το SR υπερισχύει ξεκάθαρα του απλού μοντέλου της οικογένειας. Κάτω από τη σέλα του θα φιλοξενήσει ένα jet κράνος και θα αφήσει και αρκετό ελεύθερο χώρο για μικροαντικείμενα, ενώ διαθέτει και ντουλαπάκι στο χώρο της ποδιάς.

Κινητήρας: Έφαγε όλο το φαγητό του…

Ο κινητήρας του SR πρεσβεύει την απλότητα και την οικονομία. Φυσικά, είναι μονοκύλινδρος και τετράχρονος, διαθέτοντας δύο βαλβίδες στην κεφαλή του, με την τροφοδοσία του να επιτυγχάνεται μέσω καρμπιρατέρ. Η μέγιστη ιπποδύναμή του φτάνει τους 10,9 ίππους στις 7.500 σ.α.λ., ενώ το μέγιστο νούμερο της ροπής του αγγίζει το 1,1 kgm στις 6.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας του Symphony διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, που συνεπάγεται χαμηλή στάθμη θορύβου και χαμηλό επίπεδο κραδασμών. Η ιπποδύναμη φτάνει στον πίσω τροχό με ζωντάνια και γραμμικότητα, γεγονός που προσδίδει στο SR χαρακτηριστικά φιλικότητας και προβλέψιμης συμπεριφοράς. Η κατανάλωση σε μεικτή χρήση περιορίζεται στα 3,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ., γεγονός που το θέτει στη χαμηλότερη κλίμακα σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις σε καύσιμο.

Αναρτήσεις-φρένα: Φιλικά και προβλέψιμα

Οι αναρτήσεις του SR είναι ρυθμισμένες, αποσκοπώντας περισσότερο στον τομέα της άνεσης, δίχως όμως αυτό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του. Δίχως να παρεκκλίνει από τον κανόνα της κατηγορίας, το νέο Symphony διαθέτει στον εμπρός τροχό του τηλεσκοπικό πιρούνι και στον πίσω, μονό αμορτισέρ. Το σύστημα πέδησής του είναι αρκετά σύγχρονο, παρά την τιμή του SR που έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Οι δύο τροχοί ενσωματώνουν δίσκους τύπου «μαργαρίτα», που συνεργάζονται με δαγκάνες δύο εμβόλων. Το σύστημα πέδησης καταφέρνει να συγκεντρώσει θετικά χαρακτηριστικά, μιας και συνδυάζει τη γραμμική λειτουργία με την αίσθηση, με αποτέλεσμα να ακινητοποιεί το SR σε μικρές αποστάσεις.

Οδηγώντας: Ένα πιο σπορτίφ και δυνατό Symphony

Το Symphony SR 150 έχει ένα μοναδικό τρόπο να κάνει τα πάντα αδιαμαρτύρητα. Ο κινητήρας του θα «ξυπνήσει» εύκολα και θα παραμείνει ήσυχος, ακόμα και όταν θα δουλεύει στο κόκκινο. Ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης θα εμπλέξει τον πίσω τροχό σε κίνηση γραμμικά και έτσι ακόμα και οι «στραμπουληχτές» αλλαγές κατεύθυνσης θα γίνουν με χάρη και ακρίβεια από το SR. Η κοντή τελική μετάδοση θα περιορίσει την τελική του ταχύτητα στα 110 χλμ./ώρα, ωστόσο από στάση και μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, το scooter της Sym θα επιταχύνει με την ευκολία που θα επιτάχυνε κάποιο scooter με κινητήρα διπλάσιου κυβισμού. Οι τροχοί των 16 ιντσών που είναι εφοδιασμένο το SR, του χαρίζουν καλή οδική συμπεριφορά, γεγονός που θα εκτιμηθεί ακόμα περισσότερο στους κακοσυντηρημένους δρόμους της πόλης, ενώ με τη μεγάλη διάμετρό τους δεν περιορίζουν την ευελιξία του, η οποία απέχει ελάχιστα από το να χαρακτηριστεί «ακαριαία». Το πλαίσιο του Symphony SR είναι αρκετά στιβαρό, με αποτέλεσμα οι ταλαντώσεις και οι απρόβλεπτες συμπεριφορές να αποτελούν δύο χαρακτηριστικά άγνωστα στην καθημερινότητα του scooter της Sym. Η συμπεριφορά του SR κάτω από όλες τις συνθήκες είναι προβλέψιμη, συνεπώς μπορεί να κινηθεί σβέλτα μέσα στην πόλη και με ασφάλεια.

Συμπέρασμα: Η παράδοση συνεχίζεται

Η οικογένεια των Symphony γεννήθηκε κατέχοντας τον τίτλο του value for money στην γκάμα της Sym. Η παρουσίαση της έκδοσης SR συνεχίζει αυτή την παράδοση, φέροντας όμως επιπλέον στοιχεία, όπως είναι η εντυπωσιακότερη αισθητική και ο μεγαλύτερος κυβισμού κινητήρας των 150 κ.εκ., που επεκτείνουν τις δυνατότητες κίνησής του. Με τιμή 1.899 ευρώ και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, το SR δείχνει να αποτελεί το ελιξήριο της επιδημίας που ονομάζεται «κρίση».

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας : 4T, 1K, A/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.) : 149
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) : 10,9/7.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) : 1,08/6.500
Τροφοδοσία : Καρμπυρατέρ
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) : Δ.Α.
Βάρος (με καύσιμο) : 109
Κατανομή βάρους Ε/Π : 42/67
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) : 110

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος : Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε : Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.) : Δ.Α
Αναρτήσεις Π : Μονό Αμορτισέρ
Διαδρομή : Δ.Α
Φρένα Ε (χιλ.) : Δ/226
Φρένα Π (χιλ.) : Δ/226

Τροχοί-ελαστικά

Ελαστικό Ε : 110/70-16
Ελαστικό Π : 110/70-16

Διαστάσεις

Μήκος(χιλ.) : 2.000
Μεταξόνιο(χιλ.) : 1.330
Ύψος σέλας(χιλ.) : Δ.Α.

 

SYM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ