Yamaha CT175

Yamaha DT175

Yamaha QT50

Yamaha XS1

Yamaha XS650

Yamaha XS1100

Yamaha XT500

Yamaha YAS1

Yamaha YDS7

Yamaha RD200

Yamaha YA6

1970-1980

YA6:  Το YA-6 ήταν μια μοτοσικλέτα με δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κυβικών που βγήκε στην παραγωγή το 1964 και εισήγαγε το πρωτοποριακό σύστημα ψεκασμού λαδιού  με την ονομασία «Autolube». Η Yamaha ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσικλετών που χρησιμοποίησε ψεκασμό λαδιού , το οποίο εξάλειψε το φαινόμενο πρόσμιξης δύο κύκλων λαδιού και βενζίνης. Μέσα στο ίδιο έτος, η Yamaha αναγνωρίστηκε για αυτή την καινοτομία όταν το περιοδικό Auto & Motor Sport Magazine της έδωσε το «Βραβείο Ασφάλειας και Τεχνολογίας».




YAS1: Το Yamaha YAS1, που παρουσιάστηκε το 1968, αψηφά τη λογική της μοτοσικλέτας, ακόμα και με τα σημερινά πρότυπα του μινιμαλισμού. Ο κάθετα χωρισμένος, δικύλινδρος κινητήρας είναι συμπαγής σε διαστάσεις και ισχυρός, και περιβάλλεται από ένα εξίσου ελαφρύ πλαίσιο. Το AS1 ενσωμάτωνε μερικά προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα ο τρόπος με τον οποίο τα καυσαέρια μετακινούνται προς την επάνω πλευρά του κυλίνδρου, τροφοδοτώντας τον θωρακισμένο θάλαμο συμπίεσης , προτού διαφύγουν από την χρωμιωμένη εξάτμιση. Η απόδοση ήταν εντυπωσιακή και μπορούσε να συγκριθεί με μοτοσικλέτες 250 κυβικών εκείνης της εποχής, η δε τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 120 χλμ./ώρα.



XS1: Το XS-1 (1970) ήταν το πρώτο τετράχρονο μοντέλο της Yamaha που διέθετε δικύλινδρο κινητήρα 650 κυβικών. Έγινε εξαιρετικά δημοφιλής λόγω της αξιοπιστίας του και του υψηλού επιπέδου απόλαυσης που πρόσφερε στον αναβάτη. Η Yamaha με αυτό το μοντέλο μπήκε στα χωράφια της Triumph και της Honda, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που είχε αποκτήσει από την Hosk. Το XS1 δεν ήταν τόσο γρήγορο όσο το Hosk, αλλά ήταν μια πιο πολιτισμένη μοτοσικλέτα. Ήταν αερόψυκτο, τετράχρονο, με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μέγιστη ροπή 54,8 Nm στις 6800 σ.α.λ και μέγιστη ισχύ 52.97 ίππους στις 7200 σ.α.λ.



YDS7: Η DS7 κατασκευάστηκε το 1972 για ένα χρόνο. Ήταν ένα μοντέλο 250 κυβικών με δικύλινδρο δίχρονο κινητήρα που απέδιδε 30 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και είχε μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.  Εξοπλιζόταν με  5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και έκανε το 0-400 σε 14,8 δευτερόλεπτα. Το DS7 ήταν ουσιαστικά ο πρόδρομος της σειράς RD που ξεκίνησε το 1973. Η κύρια διαφορά μεταξύ των 250 DS7 και 350 R5 του 1972 και των 1973 RD250 και RD350 ήταν ότι τα DS7 και R5 χρησιμοποίησαν την επαγωγή εμβόλου-θυρίδας, ενώ τα RD χρησιμοποίησαν με επαγωγή καλαμιού–βαλβίδας. Το 250 είχε ψεκασμό λαδιού  που σημαίνει δεν απαιτούσε  πρόσμιξη του λαδιού με το καύσιμο. Το ρεζερβουάρ περιείχε μόνο καύσιμο, αφού το λάδι εγχέονταν από μια δεξαμενή κάτω από τη σέλα.



CT-175: Το CT175 ήταν μια μοτοσικλέτα διπλής χρήσης, που κατασκευάστηκε από την Yamaha από το 1969 έως το 1973. Το CT175 είχε ανυψωμένο πίσω φτερό, ανυψωμένη εξάτμιση, μεγάλο τιμόνι, ελαστικά πολλαπλής χρήσης και επαρκή απόσταση από το έδαφος για εκτός δρόμου-enduro ή trail οδήγηση, αλλά δεν είχε ανυψωμένο μπροστινό φτερό. Ο δίχρονος κινητήρας των 175 κυβικών απέδιδε 16 ολοζώντανους ίππους.



DT-175: Το DT175 ήταν μοτοσικλέτα διπλής χρήσης με δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 175 κυβικών, που κατασκευάστηκε από το 1974 έως το 1981. Η εργοστασιακή ισχύς έφτανε τους 17,17 ίππους στις 7.000 σ.α.λ με τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται στα 2 Nm στις 5500 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 105 χλμ./ώρα. Το DT175, είχε ανυψωμένα πίσω και εμπρός φτερά, ανυψωμένη εξάτμιση, μεγάλο τιμόνι ελαστικά πολλαπλής χρήσης και επαρκή απόσταση από το έδαφος για εκτός δρόμου-enduro ή trail οδήγηση



XS 650: Το Yamaha XS650 παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1969 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1979. Η «Special» έκδοση του μοντέλου παρουσιάστηκε το 1978 και παράχθηκε μέχρι το 1985. Όταν κυκλοφόρησε το Yamaha XS 650 τον Οκτώβριο του 1969, είχε έναν από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες στην κατηγορία μοτοσικλετών με δικύλινδρους σε παράλληλη διάταξη. Η καινοτομία της XS-1 650 ήταν ότι ο κινητήρας του ενός εκκεντροφόρου και των 4 βαλβίδων, δεν είχε ξεχωριστό κιβώτιο ταχυτήτων, ενσωματωμένο μέσα στις κάσες και ότι τα κάρτερ του ενώνονταν οριζόντια και όχι κάθετα, κι έτσι δεν έχαναν λάδια. Ο κινητήρας XS650 χρησιμοποιήθηκε στην AMA Professional Dirt Track Racing από τον πρωταθλητή Kenny Roberts.



ΧΤ 500: Το Yamaha XT500 είναι μια enduro-adventure μοτοσικλέτα που κατασκευάστηκε από το 1975 έως το 1989. Μοιράζεται το ίδιο μηχανικό σύνολο με την έκδοση Street SR500 και τον off-road αδελφό TT500. Όλα τα μέρη όπως το κιβώτιο ταχυτήτων και το πλαίσιο κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Το πρώτο XT 500 εμφανίστηκε στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 1976 και σημείωσε αμέσως επιτυχία, ενώ κέρδισε τα πρώτα μεγάλα αφρικανικά ράλλυ, όπως το Παρίσι-Αμπιτζάν-Νίκαια και μετά το Ράλι Παρισιού-Ντακάρ. Ο μπροστινός τροχός 21 ιντσών και ο πίσω 18 ιντσών με ελαστικά τύπου enduro το καθιστούν κατάλληλο για χρήση τόσο σε δρόμο όσο και εκτός αυτού. Το ύψος της σέλας και η απόσταση από το έδαφος  το καθιστούν κατάλληλο για ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων.



RD200: Το RD200 ήταν κλασικό μοτοσικλέτα δρόμου που παράχθηκε μεταξύ του 1974 και του 1979. Ο δίχρονος δικύλινδρος κινητήρας απέδιδε 16,63 ίππους στις 7.700 σ.α.λ και μπορούσε να επιτύχει τελική ταχύτητα της τάξεως των 122 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ροπή των 8,0 Nm στις 7000 σ.α.λ. μεταδιδόταν μέσω ενός κιβωτίου 5 ταχυτήτων στον πίσω τροχό.


 
XS1100: Η XS Eleven / XS1100 κατασκευάστηκε από το 1978 έως το 1981και ήταν μια superbike που τροφοδοτήθηκε με έναν αερόψυκτο 4-χρονο, 4-κύλινδρο DOHC τετρακύλινδρο κινητήρα 1102 κυβικών, τοποθετημένο εγκάρσια σε πλαίσιο διπλής βάσης. Την εποχή της κυκλοφορίας του το 1978, το XS11 ήταν η πιο γρήγορη μοτοσικλέτα παραγωγής στον κόσμο. Το 11 στην ονομασία υποτίθεται ότι υποδεικνύει το χρόνο της μοτοσικλέτας στο 0-400. Η εργοστασιακή ισχύς των 92,93 ίππων στις 8.500 σ.α.λ και των 90,0 Nm στις 6.500 σ.α.λ. έδιναν τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα.



ΤΖ750: Το TZ750 ήταν μια δίχρονη αγωνιστική μοτοσικλέτα παραγωγής που κατασκευάστηκε από την Yamaha για να αγωνιστεί στην κατηγορία Formula 750 στη δεκαετία του 1970. Οι μοτοσικλετιστές την ονόμασαν «η πιο διαβόητη και επιτυχημένη μοτοσυκλέτα της δεκαετίας του 1970», αφού σημείωσε εννέα συνεχόμενες νίκες στο Daytona 200, ξεκινώντας το 1974. Η monoschock ανάρτηση, το πλαίσιο υψηλής αντοχής και τα φαρδιά ελαστικά ήταν απαραίτητα για να χειριστούν την υψηλή απόδοση του κινητήρα και έγιναν πρότυπο για τις σπορ μοτοσικλέτες.

QT50: Το QT50 είναι ένα μοτοποδήλατο που παράχθηκε από το 1979 έως το 1992. Το 50 στην ονομασία προέρχεται από τον κινητήρα 50 κυβικών. Τα QT50 ήταν δημοφιλή στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και του 1980 λόγω της ευκολίας χρήσης και συντήρησης, της ελάχιστης κατανάλωσης καυσίμων και της νομιμότητας οδήγησης για τους έφηβους. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 50 χλμ./ώρα και το καθιστά ιδανικό για την πόλη.


 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ