net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Πρώτη Επαφή

Πρώτη Επαφή
Αποστολή: Aprilia Dorsoduro 1200 Jerez - Ισπανία
Όχι τόσο πολεμικό, αλλά όμως απολαυστικό
Διαβάστηκε από 16877 αναγνώστες
Βρείτε καλή άσφαλτο και αρχίστε το παιχνίδι. Απλώς κρατηθείτε μακριά από τα πολλά σαμαράκια.
Και στην εθνική οδό βγήκαμε για τελικές και σε κακό (κάκιστο) επαρχιακό οδόστρωμα οδηγήσαμε και σε ολόφρεσκη άσφαλτο διασκεδάσαμε. Σας μεταφέραμε τις αρχικές σημαντικότερες διαπιστώσεις μας -δυνατό, φιλικό, όχι απολύτως πολεμικό, αλλά άνετο και χρηστικό. 
Πάμε να δούμε τώρα, με γραμμικό τρόπο αυτή τη φορά, τις πρώτες ολοκληρωμένες εντυπώσεις από τη νέα maxi κατασκευή των Ιταλών.
Το ιταλικό design λάμπει, ακόμα και σε μια μοτοσικλέτα με όγκο όπως το Dorsoduro 1200. Πανέμορφο, σε κάθε λεπτομέρεια, απ´ όπου και να το εξετάσεις.
Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με τα ABS και ATC (Aprilia Traction Control), οπότε, εκτός της εκτίμησης της μοτοσικλέτας, είχαμε και νέα ηλεκτρονικά στοιχεία να αξιολογήσουμε.
Το Dorsoduro 1200 παίρνει άμεσα μπροστά, ενώ κρατάει αμέσως σωστό ρελαντί. Ο ήχος που βγαίνει από τα διπλά τελικά είναι χαμηλής στάθμης, χωρίς να ενοχλεί ούτε και να εμπνέει όμως. Πριν ξεκινήσεις, πρέπει να παιδευτείς λίγο με το όργανο, να ρυθμίσεις το Traction Control και να απενεργοποιήσεις, αν θέλεις, το ABS, μιας και εν κινήσει δεν μπορείς.
¶νετο και σβέλτο, με κινητήρα έτοιμο να σηκώσει τον μπροστινό τροχό σε κάθε έξοδο στροφής με πρώτη ή δευτέρα στο κιβώτιο.

Θα προτιμούσαμε δύο απλά κουμπιά και αλλαγή με απλό πάτημα -χωρίς να χρειάζεται να πλοηγούμαστε στο menu της οθόνης. Επιπλέον, θα θέλαμε να μπορούμε να αλλάξουμε θέση στα πάντα εν κινήσει. Το ABS αποδεικνύεται αρκετά εξελιγμένο, ώστε να μην επεμβαίνει ενοχλητικά, όταν δεν το θέλεις. Από την άλλη, όμως, το Traction Control εδώ δεν είναι το ίδιο καλό με το εξαιρετικό ATC που φοράει το RSV4 Factory APRC SE. Γενικά, πρόκειται για σύστημα σχεδιασμένο από διαφορετικό τμήμα εξέλιξης σε σχέση με του Factory και διαθέτει 3 αντί για 8 επίπεδα δράσης.
Η Aprilia προσφέρει μαζί με το Dorsoduro 1200, μια πλειάδα επίσημων αξεσουάρ. Δυστυχώς, η χρήση της πίσω βαλίτσας σημαίνει… solo ταξίδι.
Ωστόσο, ακόμα και στην πιο "ανεκτική" θέση 1, το σύστημα σε ενοχλεί, καθώς κόβει αρκετά σύντομα (και απότομα) τις όποιες διαθέσεις για παρεκτροπή. Έτσι, μετά από αρκετές "πετσοκομμένες" σουζίτσες και "βήχα" από τον κινητήρα σε κάθε απόπειρα πλαγιολίσθησης, το απενεργοποίησα εντελώς και ξένοιασα. Αντίθετα τώρα με τα ABS και ATC, μπορείς εν κινήσει να αλλάξεις εύκολα χάρτη ανάφλεξης. Ο χάρτης Sport σημαίνει "αιχμηρή", νευρική απόκριση στο γκάζι. Προσωπικά, την περισσότερη ώρα ήμουν στο πιο γλυκό Touring, ενώ το Rain το άφησα κατά μέρος.
Στα 150 χιλιόμετρα που διανύσαμε, η φαινομενικά σκληρή σέλα αποδείχτηκε αρκούντως άνετη, ενώ και η στάση οδήγησης είναι φυσική, χωρίς να κουράζει. Ταυτόχρονα, αναβάτης με ύψος 1,72 μ. πατάει σχετικά εύκολα το ένα πόδι κάτω, με το βάρος στις περισσότερες καταστάσεις να λάμπει δια της απουσίας του. Μικρή ένσταση έχουμε για την τάπα του ρεζερβουάρ, που δεν είναι αεροπορικού τύπου με μεντεσέ και κατά συνέπεια, πρέπει να την κρατάς στον ανεφοδιασμό. Ένα μεγάλο προτέρημα του Dorsoduro είναι η ικανότητά του να κρύβει τα χιλιόμετρα με τα οποία κινείται. Ευτυχώς, γιατί δεν υπάρχει καμία προστασία από τον αέρα. Παρόλα αυτά, έχεις συνεχώς την αίσθηση ότι κινείσαι με λιγότερα χιλιόμετρα από όσα γράφει το κοντέρ. Ενοχλητικοί κραδασμοί δεν υπάρχουν πουθενά, ενώ η μόνη… κουραστική λεπτομέρεια, είναι η σκληρή, "αντρική" μανέτα του συμπλέκτη. Α, πού είστε. Σημειώστε ότι και οι δύο μανέτες είναι ρυθμιζόμενες. Το μπροστινό φρένο, τώρα, είναι δυνατό και προσφέρει καλή αίσθηση, αίσθηση που δυστυχώς λείπει από το πίσω. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τις σούζες, ενώ ταυτόχρονα το σύστημα ride by wire δείχνει μια αδυναμία στο να κρατήσει σταθερή την παροχή δύναμης όταν προσπαθείς να δώσεις διάρκεια στη σούζα σου. Αντίθετα, ακόμα και με σταθερό τον καρπό του γκαζιού, το ηλεκτρόγκαζο δίνει πάντα λίγη ακόμη δύναμη, η οποία σε τρομάζει και σε αναγκάζει να εγκαταλείψεις σύντομα τις προσπάθειες για σούζες διαρκείας. Endo δεν δοκίμασα στην κακή άσφαλτο, αλλά η μοτοσικλέτα δείχνει να "έχει" το συγκεκριμένο τρικ. Αναμένουμε τη δοκιμή του "ταύρου" στην Ελλάδα για περισσότερες λεπτομέρειες.

 
 Ταύρος ηλεκτρονικός και φιλικός
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Μην ανησυχείς φιλαράκι
Τεχνική ανάλυση
Κινητήρας
Πλαίσιο και αναρτήσεις
Όχι τόσο πολεμικό, αλλά όμως απολαυστικό
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ