• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
BMW F800R vs Kawasaki Z750 vs Yamaha FZ8
Yamaha FZ8
Διαβάστηκε από 42517 αναγνώστες
Η κακία ξεχειλίζει
Χρόνια τώρα είχαμε συνηθίσει στην οικογένεια των FZ1 και FZ6 και να που ήρθε τώρα το FZ8 να προσπαθήσει να συνδυάσει τα καλύτερα και από τα δύο του "αδέλφια". Οικονομικότερο στην απόκτηση από το FZ1 και πιο "γεμάτο" από το FZ6 με βελτιωμένο ψεκασμό. Για να δούμε τι θα δούμε. Παρά τα περισσότερα κυβικά εκατοστά από το FZ6, ο υποκυβισμένος κινητήρας του FZ1 δεν διαθέτει περισσότερους ίππους από το 600άρι. Εκεί που κάνει τη διαφορά είναι στη ροπή, καθώς στις ρεπρίζ αποδεικνύεται άπιαστο, στο συγκριτικό μας. Ο κινητήρας εδώ είναι γεμάτος, από χαμηλά, τραβώντας δυνατά από τις 3.500 σ.α.λ. έως τα κόκκινα, ενώ ένα ξέσπασμα ψηλά μετά τις 6.000 σ.α.λ., φτιάχνει τη διάθεση του αναβάτη. Στις ψηλές στροφές, ο αναβάτης θα αντιμετωπίσει κάποιους κραδασμούς, χωρίς όμως να τον ενοχλήσουν ιδιαίτερα. Μπράβο αξίζει στη Yamaha που κατάφερε να διορθώσει τον… άγαρμπο ψεκασμό του 1000, μιας και στο FZ8 ο ψεκασμός είναι έτη φωτός μπροστά και απέχει ελάχιστα από το να χαρακτηριστεί τέλειος. Και μιας και το FZ8 φοράει το πλαίσιο του κτήνους FZ1, δεν έχει κανένα πρόβλημα να τιθασεύσει την ιπποδύναμη του 8. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σκληρό… παραδοσιακό "Yamaha". Ηχηρές οι αλλαγές ταχυτήτων, ενώ η αλλαγή από νεκρά σε πρώτη θα σας κάνει να ανατριχιάσετε βαθιά. Παρόλα αυτά, είναι θετικό και δεν θα σας απασχολήσει στην οδήγηση. 
Η σκληρή σέλα έχει sport γονίδια και δεν θα κρατήσει άνετο τον αναβάτη για πολλή ώρα, ενώ το χαρακτηριστικό που συζητήθηκε ίσως περισσότερο από όλα πάνω στο FZ8, είναι το πολύ άσχημο τελικό εξάτμισης που φοράει. Θυμίζει άλλες, παλιές, κακές εποχές, έχει φθηνά πριτσίνια πάνω του και γενικά, προκαλεί τον αναβάτη να το αλλάξει. Επίσης ασχημούλικα είναι και τα φλας, που είναι πιο μεγάλα από το σύγχρονο στάνταρ. Μπροστά, η κατάσταση είναι καλύτερη, αφού και όμορφος, αλλά και επιθετικός σε design είναι ο προβολέας. Για να κρατηθεί η τιμή χαμηλά -εντάξει… όχι χαμηλά, μιας και δεν είναι και τόσο φθηνό το FZ8, αλλά χαμηλότερα- το πιρούνι μπροστά δεν διαθέτει καμία ρύθμιση, ενώ το πίσω αμορτισέρ έχει μόνο προφόρτιση ελατηρίου. Τα όργανα τώρα είναι τα πλέον λιτά και δεν θα εντυπωσιάσουν κανέναν. Παρόλα αυτά, και εδώ βρίσκουμε immobilizer. Δυστυχώς, μέχρι τη στιγμή που γράφαμε αυτές τις γραμμές, η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία "Μοτοδυναμική" δεν είχε προσθέσει στα επίσημα αξεσουάρ των μοτοσικλετών της εκείνα που αφορούν στο FZ8. 
Στο δρόμο - Ώριμη πρόταση
Ο κινητήρας του FZ8 είναι πραγματικά απολαυστικός στην καθημερινή μετακίνηση. Ροπάτος παντού, με παρέα τον πολύ καλό ψεκασμό, καθιστά την αστική διαβίωση εύκολη υπόθεση. Τώρα, μπορεί το πιρούνι να μην ρυθμίζεται, είναι όμως καλά σεταρισμένο από το εργοστάσιο, ώστε να ταιριάζει με το χαρακτήρα του FZ8. Αυτό σημαίνει ότι είναι προσανατολισμένο στην άνεση, με σπορ… αιχμές. Έτσι, μαζί με το επίσης μαλακό αμορτισέρ πίσω, θα κρατήσει φρέσκους τους αναβάτες, χωρίς όμως να προκαλεί ταλαντώσεις σε δρόμο με ανωμαλίες. Και όταν οι ρυθμοί ανέβουν, το FZ8 θα ανταποκριθεί ικανοποιητικά, εκτός και αν του ζητήσετε supersport συμπεριφορά. Είπαμε. Γυμνές μοτοσικλέτες με μεγάλο εύρος λειτουργίας. Όπως θα έλεγαν και οι Άγγλοι: "jacks of all trades, masters of none". Πολύ καλές παντού, χωρίς όμως να αριστεύουν πουθενά. Έτσι και το FZ8. Εντυπωσιακό μοτέρ, εμφάνιση που ξεχειλίζει "κακία", γεμάτο μαύρες, σκοτεινές λεπτομέρειες και έτοιμο να πιεστεί σε κάθε γρήγορη διαδρομή. 
Στα ακροβατικά, σούζες και endo περιλαμβάνονται στο καθημερινό παιχνίδι του 8. Έτσι, λοιπόν, το νεοφερμένο FZ8 πρόκειται να ικανοποιήσει τους περισσότερους αναβάτες που θέλουν μια καλοστημένη, αλλά low budget, μοτοσικλέτα, γυμνή από φέρινγκ, καθώς και έτοιμη για βόλτα, αλλά και για να εξιτάρει όποτε ο αναβάτης του το απαιτήσει. 
και δεν είναι και τόσο φθηνό το FZ8, αλλά χαμηλότερα- το πιρούνι μπροστά δεν διαθέτει καμία ρύθμιση, ενώ το πίσω αμορτισέρ έχει μόνο προφόρτιση ελατηρίου. Τα όργανα τώρα είναι τα πλέον λιτά και δεν θα εντυπωσιάσουν κανέναν. Παρόλα αυτά, και εδώ βρίσκουμε immobilizer. Δυστυχώς, μέχρι τη στιγμή που γράφαμε αυτές τις γραμμές, η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία "Μοτοδυναμική" δεν είχε προσθέσει στα επίσημα αξεσουάρ των μοτοσικλετών της εκείνα που αφορούν στο FZ8.

1. Σκληρά τα πράγματα τόσο για αναβάτη όσο και για συνεπιβάτη. Η σέλα είναι φτιαγμένη με sport ανησυχίες και θα αφήσει τον αναβάτη να γλιστρήσει εύκολα δεξιά και αριστερά, για να τοποθετήσει ιδανικά το σώμα του στις στροφές. Ικανοποιητική άνεση για πόλη, όχι όμως και στο ταξίδι.
2.Τα όργανα του FZ8 είναι τα πιο λιτά του συγκριτικού. Ένα όμορφο λευκό στροφόμετρο με αναλογικές ενδείξεις, που κόβεται στο κάτω μέρος του, παρέα με μια στενή και αρκετά δυσδιάκριτη ψηφιακή οθόνη, η οποία διαθέτει ένδειξη βενζίνης, θερμοκρασία, μερικό χιλιομετρητή και ρολόι.
3. Πολύ καλές αναρτήσεις -παρά την απουσία ρυθμίσεων μπροστά- τόσο για καθημερινή χρήση (λιγουλάκι σκληρές) όσο και για σβέλτη οδήγηση. Σε ακραίες οδηγικές συνθήκες, θα αρχίσουν τα πρώτα κουνήματα. Πολύ δυνατά φρένα, με άριστη αίσθηση, από τα καλύτερα στο συγκριτικό.
4. Εδώ η Yamaha δεν κατάφερε να ρίξει την τιμή, με αποδεκτά αποτελέσματα όσον αφορά στο look και στην ποιότητα. Το τελικό του FZ8 είναι ιδιαίτερα άχαρο, μαύρο ματ, με πριτσίνια στο τελικό του κάλυμμα. Σε προκαλεί να το αντικαταστήσεις το γρηγορότερο δυνατό με ένα πιο όμορφο κομμάτι.
5. Πολύ βελτιωμένος ο ψεκασμός, σε σχέση με του FZ1, όμως ακόμα και σε αυτή τη μορφή, υπάρχει ένα μικρό έστω τίναγμα από την κατάσταση "τέρμα κλειστό" στην κατάσταση "τέρμα ανοικτό", που ίσως ενοχλήσει σε διαδρομή με συνεχείς κλειστές στροφές.

Τιμή: 9.080 / 9.970 ABS
Ψεκασμός, στήσιμο
Τελικό εξάτμισης


Απλό, λιτό, άοσμο. Ήθελε λίγη ακόμη σχεδιαστική προσοχή.

Ένα υποκυβισμένο FZ1 που δεν εντυπωσιάζει τόσο με την ιπποδύναμη, όσο με τη χορταστική του ροπή.



Παρόλο που δεν ρυθμίζεται, το πιρούνι είναι σωστά σεταρισμένο για σβέλτη οδήγηση.

Λιτά τα όργανα, παρέχουν μόνο τις ελάχιστες πληροφορίες.

Sport σέλα, τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη.


 
 Γυμνά και αληθινά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
BMW F800R
KAWASAKI Z750
Yamaha FZ8
Συνεπιβάτης
Συμπέρασμα
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία