• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
BMW F800R vs Kawasaki Z750 vs Yamaha FZ8
BMW F800R
Διαβάστηκε από 42465 αναγνώστες
Strudel και τεχνολογία

Πήραμε το F800R στην έκδοση με τα χρώματα του γνωστού Chris Pfeiffer -επίσημου stuntman της BMW. Οι διαφορές από το standard μοντέλο; Χρωματικές, LED φλας, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη και τελικό Akrapovic. Φυσικά, μιας και μιλάμε για BMW, το F800R αποτελεί τη μοναδική μοτοσικλέτα του συγκριτικού που βγαίνει σε έκδοση βασικού πακέτου, διαθέτοντας στην… καβάτζα, ένα σκασμό επίσημα aftermarket αξεσουάρ, με τα οποία ήταν εφοδιασμένο το μοντέλο της δοκιμής μας. Με αυτόν τον τρόπο, σίγουρα η τιμή εκτοξεύεται, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όμως… από την άλλη μεριά, καμία άλλη μοτοσικλέτα, πλην των BMW, δεν διαθέτει το εύρος του επίσημου aftermarket εξοπλισμού των Βαυαρών. Σε μερικά σημεία, όπως π.χ. την εξάτμιση, μπορεί κάποιος να βάλει ένα σωρό aftermarket άλλων κατασκευαστών. Ωστόσο, σε σημεία όπως το απίθανο trip computer με τις δεκάδες χρήσιμες ενδείξεις, τι μπορείς να κάνεις αν δεν έχεις BMW; Κανείς κατασκευαστής αξεσουάρ δεν κυκλοφορεί… βελτιωμένα όργανα για μοτοσικλέτα. Πιστεύω ότι ανεξάρτητα από το θέμα του έξτρα κόστους, όλες οι μοτοσικλέτες θα έπρεπε να έχουν ένα trip-computer όπως του F800R. Γιατί να πρέπει να μαντέψεις σαν σύγχρονη Πυθία πόσα χιλιόμετρα μένουν μέχρι να μείνεις από βενζίνη, όταν το trip-computer του BMW τα μετράει για σένα με ακρίβεια χιλιομέτρου και μάλιστα real-time, ανάλογα με το πόσο στύβεις το γκάζι; 
Λάβετε υπόψη σας ότι ο ήχος του F800R είναι μελετημένος, ώστε να θυμίζει ήχο από boxer -φόρος τιμής στον κινητήρα σήμα κατατεθέν των Βαυαρών! Αυτό επιτυγχάνεται με την ανάφλεξη των δύο κυλίνδρων ανά 360ο. Τώρα, με την προσθήκη του τελικού της Akrapovic, ο ήχος γίνεται περισσότερο… αντρικός, χωρίς ποτέ να ενοχλεί. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας που φοράει το F800R, δημιουργεί κάποιους κραδασμούς, που συνήθως αντιμετωπίζονται με αντικραδασμικό άξονα. Ωστόσο, η BMW (ή μάλλον η Rotax, που κατασκεύασε τον εν λόγω κινητήρα για τους Βαυαρούς), χρησιμοποίησε μια μοναδική λύση, σε μοτοσικλέτα παραγωγής. Αντί να τοποθετήσει αντικραδασμικό άξονα, τοποθέτησε μία ακόμα (τρίτη) μπιέλα στο κάτω μέρος του στροφάλου, η οποία κινείται αντίθετα απ´ τα πιστόνια, μειώνοντας τους κραδασμούς πρώτης και δεύτερης τάξης. Το σύστημα κάνει πολύ καλή δουλειά, αφού οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι και δεν θα ενοχλήσουν τον αναβάτη πουθενά. Πουθενά; Ε, ναι, εκτός από τους καθρέπτες, δηλαδή, οι οποίοι, δυστυχώς, θολώνουν σχεδόν σε όλες τις ταχύτητες. Ο ψεκασμός των 46 χιλ. είναι άψογος και η κεντρική μονάδα BMS-KP της BMW σημαίνει άμεσο ζέσταμα και σταθερό ρελαντί ακόμα και από κρύο μοτέρ. Φυσικά (για ΒΜW μιλάμε), έχουμε και τριοδικό καταλύτη, αλλά και αισθητήρα "λ". Αντίθετα με τις S/ST, στην τελική μετάδοση του R, ο ιμάντας έχει δώσει τη θέση του σε αλυσίδα. Ο κινητήρας, τώρα, αποδίδει γραμμικά τη δύναμή του. Δεν έχει ξεσπάσματα, είναι προβλέψιμος παντού, όμως δεν εξιτάρει κιόλας, όπως θα έκανε αν η καμπύλη του κορυφωνόταν λίγο πιο απότομα. 
Το πιρούνι των 43 χιλ. δεν διαθέτει ρυθμίσεις, αλλά έρχεται προικισμένο με σταμπιλιζατέρ, για την -απίθανη μάλλον- περίπτωση ενός tank-slapping. Ένα ακόμη σημείο που η BMW ξεχωρίζει με το support που παρέχει, είναι η σέλα. Έτσι, ο αγοραστής μπορεί να παραγγείλει το F800R με το συγκεκριμένο ύψος σέλας που επιθυμεί. 
Οι επιλογές είναι τρεις: στα 775 χιλ., στα 800 χιλ. και στα 825 χιλ. Το πίσω αμορτισέρ διαθέτει ρυθμίσεις τόσο για την προφόρτιση -η οποία ρυθμίζεται πανεύκολα χωρίς εργαλεία- όσο και για την απόσβεση επαναφοράς. 
Όπως και στις S/ST, έτσι και στην R, βρίσκουμε το ίδιο, στιβαρό πλαίσιο δύο δοκών, από αλουμίνιο. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά του R είναι τεχνολογίας CAN bus, με την οποία χρησιμοποιείται ένα και μόνο καλώδιο (SWS -Single Wire System- σύστημα μονής καλωδίωσης). Αυτό, εκτός του ότι εξαφανίζει το χάος των δεκάδων καλωδίων, βελτιώνει την ηλεκτρική δικτύωση και απλουστεύει τη διάγνωση βλαβών. Για έξτρα ασφάλεια, το immobilizer είναι στάνταρ, ενώ οι διακόπτες δεν είναι οι κλασικοί των Βαυαρών, αλλά νέοι, ίδιοι με εκείνους που χρησιμοποιούν όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές.
Στο δρόμο: Άνεση παντού
Μέσα στην πόλη, το F800R αποδεικνύεται παιχνιδάκι, μιας και το τιμόνι κόβει πολύ, η σέλα είναι αρκετά χαμηλή και ο έλεγχος εύκολος. Ο κινητήρας είναι ροπάτος και πρόθυμος παντού, ενώ τα φρένα είναι δυνατά με καλή αίσθηση. Καλό και το ABS, αν και έχει μείνει πίσω σε σχέση με πιο εξελιγμένα παραδείγματα (BMW S 1000RR, Honda C-ABS). Έτσι, τουλάχιστον πίσω, το ABS επεμβαίνει νωρίτερα από όσο θα θέλαμε. Στα πολλά τώρα, οι αναρτήσεις θα παρουσιάσουν μια μικρή ασυμφωνία μεταξύ τους, στερώντας από το F800R την ίδια αίσθηση σταθερότητας που λαμβάνει κανείς με το Z750 ή το FZ8. 
Κι αν η βαφή του Chris Pfeiffer σάς βάζει στο τριπάκι να αρχίσετε τις… καγκουριές, θα σας απογοητεύσουμε ελαφρώς, μιας και το F800R δεν είναι και το καλύτερο όχημα για ακροβατικά. Ειδικά στις σούζες, αποδεικνύεται το πιο δύσκολο μοντέλο του συγκριτικού για να σηκωθεί, ενώ ο συμπλέκτης δεν αντέχει πολλά πατιναρίσματα και θα μυρίσει γρήγορα. Μην κοιτάτε τον Chris Pfeiffer. Οι επαγγελματίες stuntmen κάνουν τρέλες με ό,τι μοτοσικλέτα και να τους δώσεις, ενώ οι μοτοσικλέτες τους είναι μεταποιημένες παντού, μην έχοντας καμία σχέση με τα μοντέλα παραγωγής. 
Παρόλα αυτά, η βαφή και το ξεχωριστό design του F800R κάνουν το BMW να ξεχωρίζει, όπου και να βρεθεί. Εκεί που διακρίνεται, είναι στη διαρκή αίσθηση της… χλιδής, της άνεσης και της προσοχής στη λεπτομέρεια. Πάνω στη σέλα του θα διανύσει κανείς τα περισσότερα χιλιόμετρα και όταν κατέβει θα είναι πιο φρέσκος από ποτέ. Εύγε, λοιπόν, στους Βαυαρούς, που έφτιαξαν ένα τέτοιο μηχάνημα άνετης οδήγησης για δύο άτομα, τόσο για μέσα στην πόλη όσο και για τον επαρχιακό. Μπορεί να μην αποτελεί ιδανικό μέσο για επίδοξους stuntmen, όμως είναι αρκούντως διασκεδαστικό, ενώ στην έκδοση CP περιβάλλει τον αναβάτη με μια… ακροβατική αύρα, άσχετα με το αν εκπληρώνει ή όχι όλα όσα υπόσχεται.

1. Μπορεί τα συγκεκριμένα όργανα (κομπλέ με το trip computer) να κοστίζουν έξτρα, μιας και το trip computer ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό, και μπορεί η διάταξη των ρολογιών να είναι… ιδιόρρυθμη. Ωστόσο, διαθέτουν δεκάδες επιπλέον ενδείξεις σε σχέση με των άλλων μοντέλων.
2. Η πιο άνετη σέλα αναβάτη-συνεπιβάτη, με μεγάλη διαφορά. Το καταλαβαίνεις από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο -ειδικά αν πριν έχεις καθίσει στις αντίστοιχες των άλλων μοντέλων του συγκριτικού. Μόνο μασάζ που δεν κάνει.
3. Το τελικό της Akrapovic είναι ένα από τα επίσημα αξεσουάρ των Βαυαρών. Παράγει εκπληκτικό ήχο-μουσική, με βαριές νότες, που δίνουν πολλούς πόντους στο fighter status της μοτοσικλέτας. Ταυτόχρονα, παρέχει ακόμα καλύτερη απόδοση σε μεσαίες στροφές.
4. Το ABS δεν απενεργοποιείται και έτσι δεν σε αφήνει ούτε να παίξεις με endo. Βρίσκουμε λίγο οξύμωρο το γεγονός να έχει ABS που δεν απενεργοποιείται μια μοτοσικλέτα που υποτίθεται ότι προορίζεται για stuntmen και διαθέτει τα χρώματα και την υπογραφή του Chris Pfeiffer.
5. Ο μοναδικός δικύλινδρος του συγκριτικού μας. Χάνει φυσικά σε απόλυτη ιπποδύναμη ψηλά σε σχέση με τον τετρακύλινδρο ανταγωνισμό, όμως διαθέτει μεγαλύτερη ροπή, που του δίνει σημαντικούς πόντους τόσο στις εκκινήσεις όσο και στις ρεπρίζ.

Τιμή: απλό μοντέλο 8.690 / 9.505 / CP μοντέλο +1.120 (akrapovic+led φλας+μονόσελο) / +θερμ. γκριπ 235 + Trip computer 165 , τελική τιμή μοτο δοκιμής 11.025
Ροπή, άνεση
δύσκολο για κόλπα




Ροπάτος και ελαστικός ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας των 800 κ. εκ.

Δεν είναι φθηνό αλλά το τελικό της Aurapovic βγάζει υπέροχο ήχο.



Κάνει ωραίες σούζες το F800R αλλά σηκώνεται δύσκολα.

Θα θέλαμε να υπήρχε η δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS

Μια απο τις πιο άνετες σέλες όλων των ...εποχών

 
 Γυμνά και αληθινά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
BMW F800R
KAWASAKI Z750
Yamaha FZ8
Συνεπιβάτης
Συμπέρασμα
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία