• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Italiano vero
Ducati GT 1000
Διαβάστηκε από 5553 αναγνώστες
Βρίσκεσαι λέει στην Εμίλια Ρομάνα, στην περιοχή της Βόρειας Ιταλίας που είναι γνωστή για την παρμεζάνα, το μπαλσάμικο ξύδι και τα… Ducati, αφού πρωτεύουσα της επαρχίας είναι η Μπολόνια. Είναι άνοιξη και έχεις όρεξη για βολτούλα λίγο πιο νότια, στην υπέροχη Τοσκάνη. Τέλειοι επαρχιακοί δρόμοι, απίστευτα τοπία, χρώματα και αρώματα. Με τι μοτοσικλέτα θα πας; Μα θέλει και ρώτημα;
…βέβαια, αγαπητέ αναγνώστη, εσύ (όπως και εγώ) μπορεί να κατοικοεδρεύεις σε κάποιο τσιμεντένιο μπλοκ - αβέρτα αντιπαροχής στο βωμό της αστυφιλίας και το περιβάλλον σου (όπως και το δικό μου) να μην ταιριάζει καθόλου με την επαρχία της Β. Ιταλίας. 
Δικαίωμα στο όνειρο όμως έχουμε όλοι και η Ducati GT1000 φτιάχτηκε για αυτόν ακριβώς το λόγο, για να σε κάνει να ονειρεύεσαι και να δραπετεύεις από την -μίζερη- καθημερινότητα.
Ο τελευταίος των Μοϊκανών
Το GT 1000 αποτελεί στις μέρες μας το μοναδικό σε παραγωγή μοντέλο των Sport Classic της Ducati. O χαρακτήρας του είναι ο λιγότερο extreme από των υπολοίπων μοτοσικλετών της ρετρό σειράς και για την ακρίβεια, ο λιγότερο extreme από όλων των Ducati. Με πρόφαση λοιπόν το νοσταλγικό look, που έχει τις ρίζες του στο Ducati GT 750 των αρχών της δεκαετίας του ´70, εδώ έχουμε να κάνουμε με μία "κόκκινη" μοτοσικλέτα που δεν χρειάζεται να αποδείξει σε κανέναν τίποτα ούτε σε ψυχαναγκάζει να στρίβεις με τα τιμόνια κάτω. Μην απατάσθε, όμως, φυσικά το GT1000 είναι Ducati 100% και απέχει παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί… ξενέρωτο! Η συνταγή για τη δημιουργία του δεν θα μπορούσε να είναι κάποια άλλη, πέρα από την κλασική "μπολονέζ", δηλαδή πλαίσιο χωροδικτύωμα από ατσάλινους σωλήνες κυκλικής διατομής και αερόψυκτος L2 κινητήρας με δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων.
Ρετρό σημαίνει απλό, όχι αδιάφορο…
Σχεδιαστικά, το GT1000 είναι αρκούντως ρετρό, αν το κρίνει κανείς με βάση το τολμηρό αισθητικό πρότυπο της Ducati, σε σχέση όμως με άλλες μοτοσικλέτες παρόμοιας φιλοσοφίας, κάνει κάτι σε streetfigher. Βλέπετε, δεν αρκούν οι νίκελ βάσεις του μπροστινού φτερού, οι -αίσχος- καθρέφτες από μοτοποδήλατο της δεκαετίας του ´70 και τα διπλά αμορτισέρ για να πειστείς ότι "έλα μωρέ, ρετρό μηχανάκι είναι". Ίσως φταίει το διαστάσεων 180/55 πίσω ελαστικό, ίσως οι διαμέτρου 320 χιλ. δίσκοι μπροστά, ίσως πάλι "τη ζημία" να κάνει το USD 43άρι πιρούνι της Marzocchi. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν η οπτικά εμπροσθόβαρη κατανομή του βάρους, τα ανασηκωμένα διπλά τελικά των εξατμίσεων και το μεγάλο κενό μεταξύ πίσω τροχού και φτερού, που θυμίζει μερακλίδικη ιδιοκατασκευή. Παρεμπιπτόντως, το κενό αυτό αποτελεί και το πιο αμφιλεγόμενο αισθητικά σημείο μιας ομολογουμένως όμορφης μοτοσικλέτας. Εμένα μου αρέσει, αλλά περί ορέξεως ουδείς λόγος. Όλα τα προαναφερθέντα, μαζί με μια μυστήριας σχεδίασης διθέσια σέλα, ένα δωρικής σχεδίασης ρεζερβουάρ και ένα ζευγάρι ακτινωτούς τροχούς, συνθέτουν την "απλότητα" του GT1000. Και γράφω απλότητα, γιατί κάλλιστα το εν λόγω μοντέλο θα μπορούσε να αποτελέσει το εποπτικό μέσο σε ένα -υποθετικό- μάθημα γνωριμίας με τη μοτοσικλέτα στο δημοτικό (ναι, όνειρα γλυκά…). Δεν υπάρχουν πλαστικούρες και γόρδιοι δεσμοί καλωδιώσεων ούτε κουτάκια ισχυρής υπολογιστικής ισχύος, τα οποία κανείς δεν ξέρει τι κάνουν. Τα πάντα είναι ορατά και τα επιμέρους τμήματα της μοτοσικλέτας διακριτά, σχεδόν "φωνάζουν" για το ρόλο που επιτελούν. Ακριβώς το αντίθετο από τις σημερινές μοτοσικλέτες, δηλαδή. Αυτό, μάλιστα, είναι στοιχείο ρετρό!
Κινητήρας: Σταθερή αξία 
Το μοτέρ με το οποίο εξοπλίζεται το GT1000 είναι αυτό που μοιραζόταν όλη η σειρά των Sport Classic, δηλαδή το προηγούμενης γενιάς DS (Dual Spark - δύο μπουζί στον κύλινδρο), το οποίο εφαρμοζόταν στο πρώτο Multistrada 1000 και στα πάλαι ποτέ Monster 1000. Έχει χωρητικότητα 992 κ.εκ., δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, τροφοδοτείται μέσω σωμάτων ψεκασμού της Marelli διαμέτρου 45 χιλ. και αποδίδει 92 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 9,3 κιλά ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Στην πράξη, είναι ένας κλασικός αερόψυκτος desmo, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό σε παραχωρήσεις, αλλά και σε χαρακτηριστικά που σε αποζημιώνουν και με το παραπάνω για τις παραχωρήσεις αυτές. 
Επί παραδείγματι, θέλει καλό ζέσταμα το πρωί για να του φύγει ο ξερόβηχας και να αρχίσει να αναπνέει καλά. Επίσης, χρειάζεται λίγη προσοχή στις χαμηλές στροφές γιατί σκορτσάρει, τη στιγμή που ο υδραυλικός, απότομος στη λειτουργία και βαρύς, συμπλέκτης του GT1000 δεν βοηθά και πολύ την κατάσταση. Αυτά είναι τα αρνητικά, τα οποία όλοι οι Ducatisti ονομάζουν "χαρακτήρα", ενώ όλοι οι υπόλοιποι… εεε… αρνητικά. Υπάρχουν όμως και άλλα στοιχεία, τα οποία όλοι οι άλλοι -πλην των Ducatisti- απλώς τα ζηλεύουν! Όπως το να ανοίγεις ας πούμε μια τρίτη, το μοτέρ να σκορπά αυτόν τον υπέροχο ήχο και να επιταχύνει τη μοτοσικλέτα με μοναδικό τρόπο. Νεύρο, ροπή, αίσθηση και δύναμη, που σε κάνει να πιστεύεις ότι ακόμα και το τελευταίο τετραγωνικό εκατοστό της κάθε οπλής από αυτά τα 92 άλογα, αξιοποιείται στο μέγιστο και βρίσκει επαφή με το δρόμο. 
Μετά από κάτι τέτοια, χαλάλι και το ζέσταμα και όλες οι μικρές ιδιοτροπίες… χαρακτήρα. 
Οδηγώντας: Ρετρό; 
Οι μοτοσικλέτες αυτής της κατηγορίας είναι συνυφασμένες με χαλαρές βόλτες (ιδανικά Κυριακή πρωί), στις οποίες ο μερακλής και κατασταλαγμένος αναβάτης απολαμβάνει ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο, οριζόμενο από τη μεστή λειτουργία του κινητήρα. Ε, λοιπόν, η GT1000 δεν είναι τέτοια μοτοσικλέτα! Όχι γιατί δεν μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, μπορεί και μάλιστα με πρωτοφανή για Ducati τρόπο, αλλά γιατί δεν θα θελήσεις εσύ να τα κάνεις, ακόμα και αν έχεις ξεκινήσει με τέτοια διάθεση. 
Λίγο ο κινητήρας, λίγο η γενικά ζωηρή προσλαμβάνουσα αίσθηση από το σύνολο της μοτοσικλέτας, πολύ σύντομα μάλλον θα καταλήξεις να κινείσαι σε πολύ γρηγορότερους ρυθμούς από ό,τι είχες υπολογίσει. 
Για να μην παρεξηγηθώ, βέβαια, το GT1000 δεν είναι υποκατάστατο ενός Monster, απλά μακράν το πιο sport της κατηγορίας του. Η θέση οδήγησης απέχει και αυτή αρκετά από τα ρετρό πλαίσια. Τα ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ δημιουργούν σχετικά κλειστές γωνίες στα γόνατα, ενώ το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι ωθεί τον κορμό σε ελαφριά κλίση μπροστά για να το φτάσεις. Παρόλα αυτά, το GT1000 είναι το πιο άνετο Ducati που έχω οδηγήσει και παραμένει άνετο ακόμα και αν η βόλτα είναι μεγαλύτερη από τις αποστάσεις που θα καλύψει κανείς ένα κυριακάτικο πρωινό (για να μην ξεχνιόμαστε…). 
Εκτός από τον τίτλο του πιο άνετου, το GT1000 ξεχωρίζει σε σχέση με τα άλλα Ducati και για τον τρόπο που κινείται εντός της πόλης. Με το τιμόνι να "κόβει" πολύ και με τις μαζεμένες του διαστάσεις, μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του καθημερινού μεταφορικού μέσου με μεγάλη ευκολία. 
Το μόνο που θα χρειαστεί να συνηθίσει κανείς, είναι ο σκληρός στη λειτουργία και απότομος συμπλέκτης, καθώς και το ότι στη γλιστερή άσφαλτο, αν το GT1000 θα διώξει, θα διώξει απότομα, λόγω της γενικότερης ακαμψίας και του "αθλητικού" στησίματος. 
Αυτά όμως τα χαρακτηριστικά είναι που λειτουργούν υπέρ σε διαδρομές εκτός πόλης. Το σχετικά σφικτό σετάρισμα των αναρτήσεων, τα ισχυρά φρένα και το ακλόνητο πλαίσιο, αποτελούν τα εχέγγυα για να ευχαριστηθεί κανείς την οδήγηση, της οποίας το τέμπο μπορεί να είναι πολύ εκτός από τα οριζόμενα πλαίσια του "ρετρό". 
Η παραδοσιακή σταθερότητα των Ducati στις ανοικτές παρατεταμένες στροφές δεν λείπει, όπως δεν λείπει και η ικανότητα της μοτοσικλέτα να καθαρίζει τα σφιχτά στροφιλίκια με χαρακτηριστική ευκολία. Ακόμα και σε κόλπα ινδιάνικα δεν έχει πρόβλημα να επιδοθεί το GT1000, αφού οι σούζες και τα παντιλίκια έρχονται αβίαστα με άνοιγμα του γκαζιού και μόνο! 
Το ξαναγράφω βέβαια μία φορά ακόμα για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις… η μοτοσικλέτα αυτή δεν είναι κατηγορίας Monster. Σίγουρα μπορεί πολύ εύκολα να "καθαρίσει" οποιοδήποτε άλλο ρετρό και νεοκλασικό μοντέλο, ενώ είναι σε θέση να κοντράρει στα ίσια και πολλά από τα σύγχρονα all-around. 
Ευανάγνωστα τα όργανα, αν και οι δύο ψηφιακές οθόνες δείχνουν λίγο παράταιρες στο γενικότερο ρετρό look.

Τα γόνατα "κουμπώνουν" στις εσοχές του ρεζερβουάρ, το οποίο όμως είναι σχετικά πλατύ, ανοίγοντας τα πόδια του αναβάτη.

Η επιθετική και γρήγορη οδήγηση ταιριάζει στο GT1000 και ο αναβάτης που θα κινηθεί σε αυτό το mode δεν πρόκειται να απογοητευτεί.

Αυτή δεν είναι καθόλου, μα καθόλου, ρετρό εικόνα! Εξαιρετικό πιρούνι και φρένα, χρειάζονται όμως καλή άσφαλτο για να αποδώσουν στο 100%

Άνετη για τον αναβάτη η σέλα και παρά το περίεργο σχήμα της, και για το συνεπιβάτη. Σε περίπτωση δικάβαλου, όμως, ο οδηγός στριμώχνεται αρκετά.

Λίγο δύστροπος στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, υπέροχος όμως σε όλα τ´ άλλα του, ο κινητήρας του GT1000.

Τιμή ( ευρώ)12.200
Οδική συμπεριφορά, σχεδίαση, χαρακτήρας
Βαρύς συμπλέκτης, τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, V2, AΕ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.)992
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)92/8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)9,3/6.000
ΤροφοδοσίαΗλ. ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζ, (λίτρα)15
Κατανάλ. (λ./100χλμ.)5,9
Βάρος (δίχως καύσιμο)185
Κατανομή βάρους Ε/ΠΔ.Α.
Τελ. Ταχύτ, (χλμ./ώρα)200+
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Αναρτήσεις ΕΤηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.)120
Αναρτήσεις ΠΔιπλό Αμορτισέρ
Διαδρομή133
Φρένα Ε (χιλ.)2Δ/320
Φρένα Π (χιλ.)Δ/245
Τύπος Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Αναρτήσεις ΕΤηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.)120
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε120/70-17"
Ελαστικό Π180/55-17"
Διαστάσεις
Μήκος2.180
Μεταξόνιο1.425
Ύψος σέλας810
Εξοπλισμός
ABSx
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνηςx
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκx
Ρυθμιζόμενες μανέτες
Κεντρικό σταντx
Πλάγιο σταντ
Σχάραx
Κλειδαριά κράνους
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτησηx
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 7,75
Ενεργητική ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας-Κιβώτιο8
Φρένα9
Ποιότητα κατασκευής9
Άνεση 7
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή 6

Με τη φιλοσοφία της Ducati…
…είναι κατασκευασμένο το GT1000. To νοσταλγικό και το ρετρό του όλου θέματος περιορίζεται μονάχα στα της σχεδίασης - εμφάνισης, ενώ επί της ουσίας πρόκειται για μια απόλυτα σύγχρονη και ικανή μοτοσικλέτα. Απευθύνεται σε όλους όσους επιθυμούν ένα διαχρονικής σχεδίασης μοντέλο, για να τα κάνουν όλα. Αυτό ακριβώς, δηλαδή, που ήταν οι μοτοσικλέτες πριν από αρκετά χρόνια. Απλές, χωρίς να περιορίζονται από την απόλυτη εξειδίκευση και με δυνατότητα να προσφέρουν μεγάλες συγκινήσεις. Αν έχετε κατασταλάξει στις προτιμήσεις σας και μπορείτε να αντισταθείτε στις σειρήνες τoυ marketing, η GT1000 αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες προσεγγίσεις του αρχέτυπου της μοτοσικλέτας.