• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Χαμένος στη μετάφραση
Honda VFR 1200F
Διαβάστηκε από 6122 αναγνώστες
Ακριβώς αυτή είναι η κατάσταση στην οποία βρέθηκα κυριολεκτικά διαβάζοντας το press kit της Honda για το VFR και μεταφορικά οδηγώντας το και προσπαθώντας να καταλάβω τι εκπροσωπεί. Όλα έγιναν πιο εύκολα όταν ξεκίνησα να το αντιμετωπίζω ως κάτι ξεχωριστό και πρωτόγνωρο…
Tο VFR αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο τόσο για τη Honda όσο και για την κοινότητα των δικύκλων. Πολύς είναι ο ντόρος που έγινε από νωρίς (2008) όταν πρωτοπαρουσιάστηκε σε μορφή πρωτότυπου. Από τότε ακολούθησαν πολλά σενάρια για την τελική του μορφή, τα αξεσουάρ του, τις νέες τεχνολογίες που θα έφερε. Αρκετούς μήνες μετά, διανύω πάνω στη σέλα του τα πρώτα χιλιόμετρα, προσπαθώντας να θυμηθώ τι πληροφορία έχω αποθηκεύσει στο υποσυνείδητό του και την ίδια στιγμή να τα ξεχάσω όλα, ώστε το VFR να βουτήξει την πένα του μέσα στο μελάνι και να αρχίσει να γράφει μέσα μου, από λευκό χαρτί. 
Έτρεξε το μέλι από το βάζο της Honda
Αυτό το ανάγλυφο σχήμα του VFR είναι ικανό να σε αναστατώσει. Όχι, αν είσαι πιτσιρικάς, δεν θα βιώσεις αυτό το συναίσθημα, αλλά, αν έχεις ωριμάσει μοτοσικλετιστικά, αν από τα χέρια σου έχουν περάσει πολλές μοτοσικλέτες, σίγουρα θα εκτιμήσεις σε βάθος την αισθητική του VFR και θα σκύψεις στωικά για να εξετάσεις με λεπτομέρεια ή να υποκλιθείς πάνω από κάθε αιχμή, καμπύλη ή έξυπνη, αεροδυναμική σχισμή του φέρινγκ. Το σχήμα της μοτοσικλέτας είναι λες και οι σχεδιαστές της Honda έριξαν από την οροφή της ανεμοσήραγγας του εργοστασίου, μια γεμάτη κουταλιά μέλι. 
Με ρευστές καμπύλες και παγωμένες γωνίες, ακόμα και δίχως ιδιαίτερες γνώσεις αεροναυπηγικής μπορείς να καταλάβεις ότι η μοτοσικλέτα πέρασε πολλά μερόνυχτα μέσα στην ανεμοσήραγγα. Προσεγμένη σε εκνευριστικό βαθμό, τίποτα δεν δείχνει ασύνδετο στη σχεδίαση της μοτοσικλέτας, όλα είναι αρμονικά ταιριασμένα και το τέλος κάθε αξεσουάρ αποτελεί φυσική συνέχεια του επόμενου. 
Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που από το φέρινγκ απουσιάζουν οι βίδες, μιας και τα πλαστικά είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να τις καμουφλάρουν! Φέρινγκ, ρεζερβουάρ και ουρά δείχνουν ανάγλυφα και η προσεκτική δουλειά που έχει γίνει στην εφαρμογή τους, σε κάνει να νομίζεις ότι πρόκειται για ένα ενιαίο κομμάτι. 
Ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος, αλλά δεν εκπέμπει αυτό το τόσο φουτουριστικό που ξυπνά το υπόλοιπο σύνολο, ενώ για αδιανόητους λόγους για Honda, δεν διαθέτει trip κατανάλωσης. Ολοκληρώνοντας τα όσα αφορούν στον πίνακα οργάνων, είναι ευανάγνωστος ακόμα και κάτω από έντονη ηλιοφάνεια. 
Το VFR έχει ένα μαγικό τρόπο να σου επιβάλλεται, την ίδια στιγμή που σε αφήνει να πιστεύεις ότι έχεις το πάνω χέρι. Η πρώτη εντύπωση που είχα από τη θέση οδήγησης ήταν ότι έχει σχεδιαστεί για αναβάτες με ύψος λίγο χαμηλότερο από το δικό μου, που είναι 1.80 μέτρα. Τα κλιπόνς έδιναν περισσότερο κλειστή γωνία στους καρπούς, ενώ το ίδιο συνέβαινε και με τα γόνατά μου, λόγω των ψηλά τοποθετημένων μαρσπιέ. 
Αυτό όμως -όπως προανέφερα- αρχικά, μιας και μετά από μία ώρα στη σέλα του VFR, η στάση των άκρων δεν με ενοχλούσε, ενώ μετά από δύο ώρες θα ορκιζόμουν ότι αυτή η θέση ήταν ιδανική για το σωματότυπό μου. Η σέλα, αν χαρακτηριστεί απλά άνετη και ανατομική, μάλλον θα αδικηθεί. Σταματάς να οδηγείς όχι για να ξεμουδιάσεις, αλλά γιατί έχεις φτάσει non stop στον προορισμό σου, εξαιρετικά! 
Μετά την κορυφαία άνεση της σέλας, η προσοχή στον τομέα αυτό -δηλαδή της άνεσης- επικεντρώνεται στην κάλυψη που προσφέρει το φέρινγκ.
Ε, λοιπόν, μην περιμένετε να σας απογοητεύσει το VFR. Δίχως να διαθέτει ευτραφές φέρινγκ και δίχως η ζελατίνα του να θυμίζει παρμπρίζ ΚΤΕΛ, η προστασία που προσφέρει από τα στοιχεία της φύσης το V-4 της Honda είναι υψηλότατη, αρκεί να σκεφτείτε ότι με ελάχιστο σκύψιμο μπορείτε να ταξιδεύετε για μέρες, με το κοντέρ να δείχνει ταχύτητες άνω των 200 χλμ./ώρα.
To V-4 της Honda και οι υπόλοιποι κινητήρες
Κάνοντας τα στραβά μάτια για τα απόλυτα νούμερα επιδόσεων, αυτός ο κινητήρας είναι ικανός για πολλαπλά βραβεία! Η Honda μάλλον θέλησε να διατηρήσει ένα χαμηλό προφίλ για τον κινητήρα της: διακριτική η αναφορά για τη χωρητικότητά του (1.200 κ.εκ.) και ανύπαρκτη η ενημέρωση για το γεγονός ότι κάτω από αυτά τα εντυπωσιακά πλαστικά κρύβεται ένα μοτέρ με σπάνια διάταξη (V-4). Η διακριτική παρουσία του κινητήρα εντείνεται και από τον ίδιο, μιας και είναι τόσο ήσυχος λες και είναι ηλεκτρικός, ενώ και οι κραδασμοί που παράγει τείνουν στο μηδέν. Τα δύο ζεύγη εμβόλων με την περιεχόμενη γωνία των 76 μοιρών κρύβουν μια μαγική συνταγή πολιτισμού, ελαστικότητας και απόδοσης, όλα μαζί αγαπημένα και μονιασμένα, που δεν έχουμε συναντήσει ποτέ σε άλλον κινητήρα. Από τεχνολογικής πλευράς, δεν είναι στερημένος, διαθέτοντας μονόδρομο συμπλέκτη, αλλά και σύστημα ride by wire για την κίνηση των πεταλούδων της τροφοδοσίας. Σε ό,τι αφορά το σασμάν ταχυτήτων, αν όλα τα προηγούμενα κιβώτια μοτοσικλετών της Honda λέγαμε πως είναι βούτυρο, το συγκεκριμένο θα το παρομοιάζαμε με ζεστή μαργαρίνη. Ιδιαίτερα μαλακό, ήσυχο και σαφές, συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αψεγάδιαστη εικόνα του κινητήρα. 
Αν δεν είστε αριθμολάγνοι, δεν υπάρχει περίπτωση αυτός ο κινητήρας να σας απογοητεύσει. Διαθέτοντας μόλις από τις 4.000 σ.α.λ. το 90% της μέγιστης ροπής του (max: 13 kgm/ ), σε κάνει να πιστεύεις ότι αδίκως η Honda αναλώθηκε στη σχεδίαση και στην κατασκευή του εξατάχυτου κιβωτίου του, μιας και η μοτοσικλέτα θα μπορούσε να διαθέτει μονάχα μία 1η για εκκίνηση και μία 6η για όλα τα υπόλοιπα! 
Με αρμονία πνεύματος και σώματος 
Το VFR 1200 φέρει την αρμονία Θιβετιανού βουδιστή, καθώς τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο ή χαρακτηριστικό του που να χαλάει την ισορροπία. Μεγάλο ποσοστό αυτής της συμπεριφοράς οφείλεται και στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις του. Συγκεκριμένα, το πλαίσιο είναι αλουμινίου δύο δοκών, ενώ και το μονόμπρατσο ψαλίδι κατασκευάζεται από το ίδιο υλικό. Το τελευταίο συνδέεται μέσο μοχλικού με το αμορτισέρ, ενώ την ανάρτηση του εμπρός τροχού αναλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. 
Τα φρένα του VFR αποτελούν άλλη μια αποκάλυψη, μιας και όσο αποτελεσματικά είναι, άλλο τόσο φιλικά εμφανίζονται στη χρήση τους. Οι διπλοί δίσκοι εμπρός έχουν διάμετρο 320 χιλ. που πάνω τους ενεργούν δαγκάνες 6 εμβόλων, ενώ ο δίσκος πίσω έχει διάμετρο 276 χιλ. και δαγκάνα 2 εμβόλων. Το σύστημα πέδησης είναι συνεργαζόμενο και υποστηρίζεται από μονάδα ABS. 
Ήρεμη δύναμη
Με το VFR ανάμεσα στα πόδια σου, ψάχνεις να καταλάβεις τι εκπροσωπεί και πώς πρέπει να το αντιμετωπίσεις. Από τη μία, σου βγάζει μια σπορ διάθεση και από την άλλη, ένα χαλαρό τουρίστα. Η συμβίωση μαζί του, σου αποκαλύπτει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα εξίσου καλά, μιας και μαγικά μεταλλάσσεται ανάλογα με τα κέφια σου. 
Τα πρώτα χιλιόμετρα με το VFR συμπληρώνονται μέσα στην πόλη, όπου σημειωτέον για μια οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα 1.200 κ.εκ. δεν αποτελεί φυσικό περιβάλλον. Αν δεν λυπάστε τον τετρακύλινδρο που βράζει ανάμεσα στις ορδές των αυτοκινήτων και το βεντιλατέρ που δουλεύει υπερωρίες, η μοτοσικλέτα της Honda, χάρη στην πουπουλένια αίσθηση που διαθέτει και τα άριστα φρένα της που εμπνέουν εμπιστοσύνη, καταφέρνει να έχει, με λίγο υπερβολή, χάρες commuter. Όσο για τη συμπεριφορά του κινητήρα σε αυτές τις συνθήκες, δεν υπάρχουν λόγια, αλλά ερωτηματικά γιατί οι υπόλοιποι κατασκευαστές παιδεύονται με αυτόματα συστήματα μετάδοσης. Επιλέξτε μια τυχαία ταχύτητα στο σασμάν του V-4 και μην ασχοληθείτε ξανά, καθώς το VFR μπορεί να κινείται όλη μέρα με αυτή, δίχως παρατεταμένο συμπλεκτάρισμα και δίχως να σκορτσάρει! 
Στη γλιστερή άσφαλτο και με μικρές ταχύτητες, η ροπή του κινητήρα εύκολα θα "σπάσει" την πρόσφυση του πίσω ελαστικού και θα χρειαστεί προσοχή από τον αναβάτη, μιας και τις περισσότερες φορές η πληροφόρηση θα φτάσει σε εκείνον από τη βελόνα του στροφόμετρου που εκτοξεύεται και όχι από την αίσθηση που παρέχει το πίσω αμορτισέρ.
Στην εθνική, η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας της Honda έχει ως αποτέλεσμα να προσηλυτίζει τον αναβάτη της, ώστε να τον μεταμορφώσει για πάντα σε φανατικό οπαδό του δόγματος VFR. Ιδιαίτερα σταθερό αλλά την ίδια στιγμή διατηρώντας την ευελιξία του κάθε φορά που θα την επικαλεστεί ο αναβάτης, παρέχει την αίσθηση ότι οι τροχοί του πατούν σε αόρατες ράγες λούνα-παρκ! Η προστασία από τον αέρα είναι μεγάλη, ενώ εντύπωση προκαλεί η σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα. 
Τελειώνοντας η εθνική και μπαίνοντας σε πιο κλειστή διαδρομή, το VFR και πάλι θα ανταποκριθεί εξαιρετικά. Πάντως, θα χρειαστεί προσοχή από μέρους του αναβάτη, μιας και η φιλική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας δεν πρέπει να παρερμηνευτεί: το VFR είναι μια εξαιρετική μοτοσικλέτα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι έχει καταρρίψει τους νόμους της φυσικής. 
Η τελική μετάδοση με άξονα που διαθέτει το VFR είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε μοτοσικλέτα. Η μικρή αδράνεια στο κλείσιμο του γκαζιού και η συνεργασία της με το μονόδρομο συμπλέκτη χαρίζουν στην τελική μετάδοση με άξονα τα θετικά χαρακτηριστικά συστημάτων με αλυσίδα και γρανάζια. Το σύστημα απόσβεσης δεν θα προκαλέσει 
παράπονα. 
Όσο η άσφαλτος είναι σε καλά επίπεδα, οι αναρτήσεις θα δώσουν την αίσθηση μαγικού χαλιού, μιας και είναι ιδανικά ρυθμισμένες για το χαρακτήρα του VFR. Όταν όμως το VFR αρχίζει να πατά τους τροχούς του σε άσφαλτο με χαμηλής ποιότητας τάπητα, η άριστη λειτουργία των αναρτήσεων αλλοιώνεται. Τα 267 κιλά που ζυγίζει το VFR μπορεί να μην κάνουν την εμφάνισή τους άμεσα, αλλά υπάρχουν, δυσχεραίνοντας το έργο του συστήματος απόσβεσης.
Road sport
Η παρουσία του VFR 1200 έφερε ανατροπές και κλυδωνισμούς στο υπόλοιπο μοτοσικλετιστικό στερέωμα. H Honda ένταξε το VFR σε μια νέα κατηγορία που η ίδια εγκαινίασε, την Road sport. Τι ακριβώς στοιχεία εκπροσωπεί αυτή η κατηγορία είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς, αν πρώτα δεν βρεθεί στη σέλα του εντυπωσιακού ανάγλυφου V-4.  Γρήγορες μοτοσικλέτες δρόμου υπάρχουν άπειρες, το VFR όμως είναι κάτι άλλο, ξεχωριστό. Αν η Honda είχε περισσότερο ελεύθερο πνεύμα όταν σχεδίαζε την πολιτική marketing για την ένταξη του VFR στην αγορά, θα μπορούσε να βαφτίσει την κατηγορία  Road sport: Νo name ή προκλητικά εγωκεντρικά, κατηγορία VFR.  Marketing, κατηγορίες, τίτλοι και υπότιτλοι αρχίζουν να μην έχουν καμία σημασία ανεβαίνοντας πάνω στη σέλα της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας.  Εκείνη τη στιγμή δεν βλέπεις το λόγο να εντάξεις μέσα σε στενά πλαίσια το VFR, το οποίο ζει σε ένα δικό του κόσμο με έναν υπέροχο πολιτισμό, στον οποίον θα σε ταξιδεύει κάθε φορά που θα το οδηγείς.  Μια μοτοσικλέτα που θα σε συγκινήσει δίχως να σε τρομάξει, θα πάει γρήγορα δίχως να σου στερήσει την άνεση και θα φιλοξενήσει με βασιλικές ανέσεις συνεπιβάτη.

Μοναδική και άκρως εντυπωσιακή η αισθητική του VFR 1200. Μπορεί να μην συγκινήσει τις νεαρές ηλικίες, αλλά από το ώριμο μοτοσικλετιστικό κοινό είναι βέβαιο ότι θα κλέψει καρδιές. Η λεπτομέρεια στη σχεδίαση για την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική είναι διάχυτη παντού.
Ο κινητήρας του VFR είναι ένας από τους καλύτερους που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοτοσικλέτα. Γραμμική λειτουργία, πολιτισμένη συμπεριφορά και κτήνος ροπής σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που σου αναθεωρεί τον τρόπο με τον οποίο πίστευες πως δημιουργούνται τα σύννεφα στον ουρανό…
Προσεγμένη σχεδίαση παντού στο VFR. Δώστε προσοχή στο τριοβάλ τελικό αλλά και στην σχεδίαση των μπράτσων του τροχού.
Το ψαλίδι-άξονας μετάδοσης, είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο για χαμηλό βάρος.
Το σύστημα πέδησης του VFR είναι ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν αυτή την στιγμή σε μοτοσικλέτα παραγωγής.
Ο πίνακας οργάνων μπορεί να μην είναι τόσο φουτουριστικός όσο το υπόλοιπο σύνολο, αλλά είναι όμορφος. Αδικαιολόγητη θεωρείται η απουσία υπολογισμού ρεζέρβας.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι διάχυτη παντού…
Η φουτουριστική σχεδίαση του συνόλου εκτείνεται και στο πίσω φωτιστικό σώμα.
Το ρεζερβουάρ προσφέρει άριστη εργονομία στα γόνατα του οδηγού. Το ρεζερβουάρ προσφέρει άριστη εργονομία στα γόνατα του οδηγού.

Τιμή: 17.450 ευρώ
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, γκρι
Κινητήρας, οδική συμπεριφορά
Τιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 4K, υ/ψ, V16
Κυβισμός (κ.εκ.)1,237
Κύλινδροι/ βαλβίδες4/16
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)170,18/10.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)13,14/8.750
ΤροφοδοσίαΨεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα)18,5
Κατ/ση(λίτρα/100 χλμ)7
Βάρος (κιλά)267
Κατανομή βάρουςΔ.Α
Τελική ταχύτητα 260+ χλμ./ώρα
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Αλουμινίου δύο δοκών
Ανάρτηση ΕΑνεστραμμένο πιρούνι 43χιλ.
Διαδρομή (χιλ.)120
Ανάρτηση ΠΑμορτισέρ
Διαδρομή (χιλ.)130
Φρένα Ε2Δ, 320
Φρένα ΠΔ, 276
Ελαστικά Ε120/70-17″
Ελαστικά Π190/55-17″
Μήκος (χιλ.)2250
Μεταξόνιο (χιλ.)1,545
Ύψος σέλας (χιλ.)815
Εξοπλισμός
ABS
Mίζα
Μανιβέλα8
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ
Ρυθμιζόμενες μανέτες
Κεντρικό σταντ x
Πλάγιο σταντ
Σχάρα x
Κλειδαριά κράνους x
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία8,50
Ενεργητική Ασφάλεια9
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας - Κιβώτιο9
Φρένα9
Ποιότητα κατασκευής9
Άνεση9
Κατανάλωση8
Εξοπλισμός - τιμή7

Συμπέρασμα
Διχοτόμος
Αν κάποιος σε σημαδεύει στον κρόταφο με ένα 45άρι για να αποφασίσεις άμεσα πού τοποθετείς το VFR 1200 σε σχέση με τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες, η απάντηση που μπορείς να δώσεις είναι ανάμεσα στις sport-tοuring και touring μοτοσικλέτες. Διαθέτοντας σπορ συμπεριφορά, μαζεμένες διαστάσεις, αλλά και προσφέροντας μεγάλη άνεση, συγκεντρώνει μια σειρά χαρακτηριστικών που το κάνουν να ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο.