KTM: Αναπτύσσει νέο σύστημα επέκτασης αυτονομίας για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες παραμένει η αυτονομία. Παρά το γεγονός ότι πολλές εταιρείες έχουν αποδείξει πως μπορούν να προσφέρουν επιδόσεις ισάξιες με τα συμβατικά θερμικά μο
2 Φωτογραφίες »

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες παραμένει η αυτονομία. Παρά το γεγονός ότι πολλές εταιρείες έχουν αποδείξει πως μπορούν να προσφέρουν επιδόσεις ισάξιες με τα συμβατικά θερμικά μοντέλα, η απόσταση που μπορούν να διανύσουν με μία φόρτιση εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα.

Clip-on σύστημα επέκτασης σε μορφή Top case.
Τρείς εκδοχές με μικρό βενζινοκινητήρα, με κυψέλη καυσίμου και επιπλέον μπαταρίες.
Προσαρμογή βάρους και αυτονομίας ανάλογα με τις ανάγκες.
Το project είναι ακόμα σε θεωρητικό στάδιο.

mototriti Team

KTM: 390 ENDURO R & SMC R Απέκτησε τα στο δίκτυο ΚΤΜ

Clip-on σύστημα επέκτασης σε μορφή Top case


Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες παραμένει η αυτονομία. Παρά το γεγονός ότι πολλές εταιρείες έχουν αποδείξει πως μπορούν να προσφέρουν επιδόσεις ισάξιες με τα συμβατικά θερμικά μοντέλα, η απόσταση που μπορούν να διανύσουν με μία φόρτιση εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα. Η KTM, γνωστή για τις τολμηρές της καινοτομίες, εργάζεται πάνω σε μια λύση που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα: ένα clip-on σύστημα επέκτασης αυτονομίας, τοποθετημένο σε μορφή top case, το οποίο μπορεί να προσθέσει ενέργεια όταν ο αναβάτης χρειάζεται να ταξιδέψει πιο μακριά.
 

Τρείς εκδοχές με μικρό βενζινοκινητήρα, με κυψέλη καυσίμου και επιπλέον μπαταρίες


Σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, η KTM σχεδιάζει τρεις εκδοχές του ίδιου συστήματος, όλες με κοινό περίβλημα που θυμίζει κλασικό αποθηκευτικό κουτί πίσω από τη σέλα. Η πρώτη περιλαμβάνει έναν μικρό βενζινοκινητήρα με ρεζερβουάρ και γεννήτρια, που τροφοδοτεί τη μπαταρία με ρεύμα συνεχούς τάσης, επιτρέποντας φόρτιση εν κινήσει ή σε στάση. Η δεύτερη εκδοχή αντικαθιστά τον κινητήρα με κυψέλη καυσίμου, πιθανότατα υδρογόνου, που παράγει ηλεκτρική ενέργεια και νερό. Η τρίτη είναι η πιο απλή και βασίζεται σε επιπλέον μπαταρίες: είτε αφαιρούμενα πακέτα που κουμπώνουν στο εσωτερικό είτε ένα ενιαίο top case-μπαταρία με δική του θύρα φόρτισης.
 

Προσαρμογή βάρους και αυτονομίας ανάλογα με τις ανάγκες

Η φιλοσοφία πίσω από την ιδέα της KTM είναι η ευελιξία. Στην καθημερινή χρήση, όπου οι περισσότερες διαδρομές είναι μικρές, η μοτοσυκλέτα δεν θα χρειάζεται να κουβαλά περιττό βάρος από μεγάλες μπαταρίες. Όταν όμως προκύψει ένα μεγαλύτερο ταξίδι, ο αναβάτης θα μπορεί να τοποθετήσει το σύστημα επέκτασης και να αυξήσει την εμβέλεια της μοτοσυκλέτας του. Πρόκειται για μια προσέγγιση που απαντά σε ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, χωρίς να θυσιάζει την ευκολία ή την απόδοση στην καθημερινότητα.
 

Το project είναι ακόμα σε θεωρητικό στάδιο

Αν και το project βρίσκεται ακόμη σε θεωρητικό στάδιο, η προοπτική του είναι σαφώς ενδιαφέρουσα. Η συμμετοχή της KTM στο Swappable Batteries Motorcycle Consortium δείχνει ότι η εταιρεία στοχεύει σε ένα μέλλον με τυποποιημένα και εύκολα διαθέσιμα συστήματα φόρτισης. Ένα range extender θα μπορούσε να κάνει τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες πιο προσιτές σε ένα ευρύτερο κοινό, καθώς θα δίνει λύση τόσο στις μικρές καθημερινές μετακινήσεις όσο και στα μεγάλα ταξίδια. Όπως πάντα, ο παράγοντας που θα κρίνει την επιτυχία θα είναι η τελική υλοποίηση και το κόστος, όμως η κατεύθυνση που δείχνει η KTM ανοίγει νέους δρόμους για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στις δύο ρόδες.
 

AUTOAGORA
AUTOAGORA