Yamaha: «Ψήνεται» το R1 του 2020!

Οι πρώτες πληροφορίες για το νέο superbike εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο! Τι αλλαγές θα έχει το νέο μοντέλο σε σχέση με την τρέχουσα γενιά;

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Το Yamaha R1, που παρουσιάστηκε στην πιο πρόσφατη μορφή του το 2014, είναι ένα superbike το οποίο επηρεάζει ισχυρά την αγορά, κάθε φορά που ανανεώνεται. Η 5η γενιά του μοντέλου, έφερε ριζοσπαστικές αλλαγές σε μηχανολογικό επίπεδο και συνδέθηκε περισσότερο από ποτέ με το MotoGP. Ωστόσο, με τον ανταγωνισμό να είναι πανίσχυρος, η Yamaha φαίνεται να δουλεύει στο νέο R1 του 2020. Αιτία των φημών, σχέδια που φαίνεται να κατατέθηκαν προς κατοχύρωση για την νέα μοτοσυκλέτα, που αποκαλύπτουν αλλαγές σε σημεία-κλειδιά.

Πρώτα από όλα, θεωρείται πλέον βέβαιο ότι το R1 θα φέρει, αντίστροφα περιστρεφόμενο στροφαλοφόρο άξονα. Πρόκειται για μια τεχνολογία στην οποία η ίδια η Yamaha είναι πρωτοπόρα, στους αγώνες, όμως σε επίπεδο μαζικής παραγωγής, παραδόξως κανένα R1 δεν την έχει χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα. Με τον ανταγωνισμό ωστόσο, να την εφαρμόζει με ραγδαίους ρυθμούς (βλέπε Ducati, BMW, MV Agusta…), η Yamaha πρέπει να ακολουθήσει. Σύμφωνα με βρετανούς δημοσιογράφους, ο στρόφαλος που θα γυρνά προς τα πίσω θα είναι στάνταρ στην νέα μοτοσυκλέτα.

Ακόμα, η νέα Yamaha R1 θα φέρει πλέον, seamless κιβώτιο ταχυτήτων, όπως ακριβώς συμβαίνει στα MotoGP! Περί τίνος πρόκειται όμως; Στους αγώνες, τα κιβώτια ταχυτήτων στις μοτοσυκλέτες είναι πολύ διαφορετικά από αυτά των μοντέλων παραγωγής: Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται χωρίς διακοπή μετάδοσης δύναμης, μέσω ειδικών μηχανισμών εμπλοκής/απεμπλοκής των γραναζιών. Στις μοτοσυκλέτες δρόμου, η πιο κοντινή στους αγώνες λύση ήταν ένα Quickshifter, που επέτρεπε αλλαγές χωρίς την χρήση του συμπλέκτη. Όμως το seamless κιβώτιο είναι άλλη ιστορία, αφού δεν «κόβει» την ισχύ από τον κινητήρα, αλλά αλλάζει την σχέση «εν θερμώ»! Μάλιστα, η πατέντα που έχει καταθέσει η Yamaha έχει έκταση 100 ολόκληρων σελίδων, όπως αναφέρεται, άρα μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο και μάλλον πρωτοποριακό σύστημα.

Πέρα από την τεχνολογική ανανέωση, υπάρχει και ένας σοβαρός λόγος για αλλαγή του μοντέλου: Οι προδιαγραφές Euro5. Από τον 1ο μήνα του 2020, κάθε νέα μοτοσυκλέτα πρέπει να τις τηρεί και, από το 2021, όποιο μοντέλο δεν ήταν νέο για το 2020 θα πρέπει να συμμορφωθεί άμεσα. Αυτό σημαίνει ότι σίγουρα η Yamaha, εργάζεται πάνω σε μεγάλες αλλαγές για το R1, προκειμένου να το κρατήσει στην αγορά. 

Κατά πάσα πιθανότητα, αν οι φήμες αληθεύουν, θα μάθουμε περισσότερα και προς το τέλος της χρονιάς, στην EICMA ή και λίγο νωρίτερα. Περιμένουμε πληροφορίες με μεγάλη αγωνία…