• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αμορτισέρ χωρίς και με προφορτισμένο ελατήριο. Παρατηρήστε ότι παρότι μεταβάλλεται το μήκος του ελατηρίου, το μήκος της ανάρτησης παραμένει αμετάβλητο.

Και η προφόρτιση ελατηρίου;

Είναι μια πολύ σημαντική συνισταμένη στις ρυθμίσεις μιας ανάρτησης και η πιο… διαδεδομένη αφού τουλάχιστον στα πίσω αμορτισέρ, την συναντάμε σχεδόν σε όλα τα δίκυκλα. 


Η προφόρτιση ελατηρίου δεν είναι τίποτα άλλο από την ρύθμιση του μήκους του ελατηρίου και δεν πρέπει να συγχέεται με τις έννοιες μαλακό/σκληρό. Δεν «σκληραίνει» μια ανάρτηση όταν προφορτίζουμε το ελατήριο της, απλά καθορίζουμε ουσιαστικά το όριο του φορτίου για να αρχίσει να συμπιέζεται. 

Παράδειγμα: 
Έστω αναβάτης 75 κιλών που οδηγά την Χ μοτοσικλέτα, η οποία έχει αμορτισέρ διαδρομής 150 χλστ., ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Ο αναβάτης αυτός ασκεί (μαζί φυσικά με το βάρος της μοτοσικλέτας) συγκεκριμένη δύναμη (φορτίο) στο πίσω αμορτισέρ, το οποίο συμπιέζεται 15 χλστ. Άρα μένουν 135 χλστ. διαθέσιμης διαδρομής στην πίσω ανάρτηση. Έστω τώρα ότι ο αναβάτης αυτός αποφασίζει να πάει δικάβαλο ταξίδι με ένα… σκασμό αποσκευές. 

Πλέον πέρα από τα 75 κιλά αναβάτη το πίσω αμορτισέρ έχει να διαχειριστεί και τα κιλά του συνεπιβάτη και των αποσκευών. Αυτό που θα συμβεί αν δεν ρυθμιστεί η προφόρτιση του ελατηρίου, είναι ότι θα συμπιεστεί πολύ περισσότερο η πίσω ανάρτηση, «καταναλώνοντας» μεγάλο μήκος της ωφέλιμης της διαδρομής. 
Στην πρώτη «καλή» λακκούβα λοιπόν, αμφότεροι οι αναβάτες θα την «νοιώσουν» στην σπονδυλική στήλη και τα νεφρά τους. 
Πέραν αυτού, η μοτοσικλέτα θα έχει «κάτσει» πολύ από το επιπλέον φορτίο, με την γεωμετρία της και την κατανομή βάρους να έχουν αλλάξει κατά πολύ.  
Πρέπει λοιπόν ο αναβάτης να ρυθμίσει την προφόρτιση αναλόγως, ορίζοντας ένα νέο όριο φορτίου συμπίεσης του ελατηρίου. 
Δηλαδή θα πρέπει πλέον το ελατήριο να συμπιέζεται 10 χλστ. με 75 κιλα αναβάτη  + 65 κιλά συνεπιβάτη  + 25 κιλά αποσκευές, έτσι ώστε να έχει και σε αυτή την περίπτωση αρκετά εναπομείναντα χλστ. ωφέλιμης διαδρομής και να μην μεταβάλλεται η γεωμετρία και η κατανομή βάρους.

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ