• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το έμβολο κινείται μέσα στον κύλινδρο με το λάδι να διέρχεται από τις διόδους 1 και 2, ωθούμενο στα τμήματα Α και Β. Στην πραγματικότητα η σχεδίαση μιας ανάρτησης διαφέρει, αλλά εδώ αναπαριστάται απλά, προκειμένου να γίνει κατανοητό από όλους.

Απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς

Πως θα τιθασεύσουμε λοιπόν ένα «τρελό» ελατήριο το οποίο ταλαντώνεται ανεξέλεγκτα; Η απάντηση είναι υδραυλικά και θα το προσεγγίσουμε πολύ απλά στην περιγραφή του

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι το ελατήριο μας, «αγκαλιάζει» έναν κύλινδρο, που μοιάζει με πιστόλι σιλικόνης. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια ο κύλινδρος είναι κλειστός, στεγανός και γεμάτος λάδι, με ένα έμβολο να «πηγαινοέρχεται» στο εσωτερικό του διατρέχοντας όλο το μήκος του. Το έμβολο «χωρίζει» τον κύλινδρο σε δύο τμήματα, ας τα ονομάσουμε Α και Β. Για να μπορέσει το έμβολο να κινηθεί μέσα στο λάδι, χρειάζεται να έχει κάποιες διόδους που να επιτρέπουν την ροή του λαδιού από το τμήμα Α στο Β αλλά και το αντίστροφο.

Ας πούμε αυτές τις διόδους 1 και 2 και ας θεωρήσουμε ότι είναι ανεπίστροφές, δηλαδή η δίοδος 1 επιτρέπει την ροή του λαδιού από το τμήμα Α στο Β αλλά όχι από το Β στο Α, αυτή την δουλειά την κάνει η δίοδος 2. Αν λοιπόν οι δίοδοι 1 και 2 έχουν την ίδια διάμετρο και το λάδι συγκεκριμένο ιξώδες (πόσο παχύρευστο ή λεπτόρευστο είναι) μπορούμε να πούμε ότι «φρενάρει» η ταχύτητα συμπίεσης και εκτόνωσης του ελατηρίου στον ίδιο βαθμό, αφού όσο χρόνο κάνει δεδομένη ποσότητα λαδιού να περάσει από το τμήμα Α στο Β άλλο τόσο χρόνο κάνει για να περάσει από το τμήμα Β στο Α.  

Αν θέλουμε να αυξήσουμε το χρόνο αυτό, αλλάζουμε λάδι στην ανάρτηση, γεμίζοντας την με κάποιο που έχει μεγαλύτερο ιξώδες, αν πάλι θέλουμε ταχύτερους χρόνους συμπίεσης και επαναφοράς επιλέγουμε λάδι με μικρότερο ιξώδες. 

Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις όπου θέλουμε διαφορετικό χρόνο (απόσβεση πιο σωστά) συμπίεσης και διαφορετική απόσβεση επαναφοράς; Εκεί λοιπόν έρχονται στο προσκήνιο οι αναρτήσεις με δυνατότητες ξεχωριστών ρυθμίσεων. 
Επί της ουσίας αυτό που συμβαίνει είναι ότι πλέον μπορούμε να μεταβάλουμε ξεχωριστά την διάμετρο των οπών (ή το άνοιγμα των θυρίδων) από τις οποίες διέρχεται το λάδι και έτσι να προσδώσουμε αντιστοίχως διαφορετικούς χρόνους αποσβέσεων στην συμπίεση και την επαναφορά της ανάρτησης. 

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ