Τα έργα που θα αλλάξουν το κυκλοφοριακό κομφούζιο της Αθήνας

Σχέδιο μεγάλης κλίμακας για νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα–Οινόφυτα βρίσκεται υπό αξιολόγηση από το Υπουργείο Υποδομών, στο πλαίσιο των «Πρότυπων Προτάσεων».
2 Φωτογραφίες »

Σχέδιο μεγάλης κλίμακας για νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα–Οινόφυτα βρίσκεται υπό αξιολόγηση από το Υπουργείο Υποδομών, στο πλαίσιο των «Πρότυπων Προτάσεων».

Ο άξονας Ελευσίνα–Οινόφυτα ως νέα κυκλοφοριακή διέξοδος
Η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος προχωρά με γοργούς ρυθμούς
Η Λ. Κύμης και η Σήραγγα Ηλιούπολης στο επίκεντρο
Μελέτες και προτάσεις για βελτιώσεις στην Αττική Οδό

Ο άξονας Ελευσίνα–Οινόφυτα ως νέα κυκλοφοριακή διέξοδος

Σχέδιο μεγάλης κλίμακας για νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα–Οινόφυτα βρίσκεται υπό αξιολόγηση από το Υπουργείο Υποδομών, στο πλαίσιο των «Πρότυπων Προτάσεων». Η κατασκευή του μήκους 40 χλμ. οδικού άξονα θα ξεκινά από τα Οινόφυτα και θα καταλήγει στην Αττική Οδό στον ¶γιο Λουκά, παρακάμπτοντας τον Κηφισό και αποσυμφορίζοντας το Θριάσιο Πεδίο και τη Δυτική Αττική. Το έργο εξετάζεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και έχει σχεδιαστεί ώστε να μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο φορτηγών που σήμερα διοχετεύονται μέσω της Λ. Κηφισού. Η υλοποίησή του, αν προχωρήσει, θα συμβάλει και στη γρηγορότερη μεταφορά εμπορευμάτων από τον λιμένα Ελευσίνας προς τη Βόρεια Ελλάδα.
 

Η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος προχωρά με γοργούς ρυθμούς

Πιο ώριμο από όλα είναι το έργο υπογειοποίησης της Λ. Ποσειδώνος στο τμήμα ΑλίμουΑγίου Κοσμά, το οποίο εντάσσεται στο «The Ellinikon». Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2022 και έχουν ήδη ολοκληρωθεί κατά 85% σε εκσκαφές και κατά 75% σε σκυροδέματα. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, και αναμένεται να ανακουφίσει σημαντικά τον παραλιακό άξονα. Η πλήρης μεταφορά της κυκλοφορίας κάτω από το έδαφος θα δημιουργήσει ενιαίο χώρο για την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου και θα μειώσει την καθυστέρηση στις μετακινήσεις προς τον ¶λιμο και το Ελληνικό.
 

Η Λ. Κύμης και η Σήραγγα Ηλιούπολης στο επίκεντρο

Η επέκταση της Λ. Κύμης προς την Εθνική Οδό παραμένει κρίσιμη για τη σύνδεση με τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Παρά το γεγονός ότι έχει οριστεί ανάδοχος (ΤΕΡΝΑ–ΑΚΤΩΡ–ΙΝΤΡΑΚΑΤ), το έργο έχει «παγώσει» λόγω έλλειψης χρηματοδότησης και εκκρεμοτήτων με τον Δήμο Ηρακλείου, που ζητά σκεπαστό δρόμο στο κομμάτι εντός του οικιστικού ιστού. Σημαντική θεωρείται και η Σήραγγα Ηλιούπολης, μήκους 3 χλμ., που θα συνδέει την Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένης, χωρίς εξόδους, μετατρέποντας τη Βουλιαγμένης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Η σήραγγα θα επιτρέπει σύνδεση Μεσογείων–Κηφισίας–Ελληνικού σε μόλις 10 λεπτά.
 

Μελέτες και προτάσεις για βελτιώσεις στην Αττική Οδό

Καθυστερήσεις εντοπίζονται στον κόμβο Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά η κυκλοφορία «μπλοκάρει». Στο τραπέζι βρίσκονται σχέδια διαπλάτυνσης του κόμβου και δημιουργίας δύο εξόδων σε κοντινή απόσταση για καλύτερη κατανομή της ροής οχημάτων από Ελευσίνα και Αεροδρόμιο. Η λύση αυτή στηρίζεται σε κυκλοφοριακές μελέτες του Υπουργείου και θεωρείται εφικτή. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται επίσης οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, που αν και έχουν συζητηθεί για χρόνια, δεν έχουν προχωρήσει.
 

DAMIAN RACING
YAMAHA