Τα 125άρια που οργώνουν την πόλη με ένα ρεζερβουάρ

Σίγουρα ο βασικός γνώμονας επιλογής στην κατηγορία των μικρών scooter είναι η οικονομία. Τι γίνεται όμως όταν πρέπει να διανύσεις όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ; Ποια είναι τα 125άρια με τη μεγαλύτερη αυτονομία;

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

SYM: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA

Kymco X-Town: 3.790 ευρώ / 3.395 ευρώ μετρητοίς 
Κατανάλωση: 3,4λ/100χιλ.
Αυτονομία: 382 χιλιόμετρα


Αφήστε στην άκρη όποιες τυχόν προκαταλήψεις έχετε, σχετικά με τον κυβισμό και το...μέγεθος. Η KYMCO μπορεί να επιβεβαιώσει ότι GT Scooters και μικρός κυβισμός γίνεται. Το εμπρός και το πίσω μέρος χαρακτηρίζονται από έντονες γραμμές, ενώ σημαντικό ρόλο στην οπτική εικόνα παίζουν τα φωτιστικά σώματα. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει το X-Town και στην ποιότητα κατασκευής. Η γενική εικόνα υλικών και συναρμογών είναι σε υψηλό επίπεδο, με τα highlights να βρίσκονται στην εξαιρετική βαφή, στην ποιότητα και αίσθηση της σέλας και στα χειριστήρια στο σύνολό τους. Η θέση του αναβάτη συμπεριφέρεται λες και έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για σένα, καθώς με το που καθίσει κανείς στη σέλα, το μαλακό αφρώδες υποχωρεί και «αγκαλιάζει» τον αναβάτη. Ο συνεπιβάτης έχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι σέλας στην διάθεσή του, ίδιας σκληρότητας και μεγάλου πλάτους. Ανοίγοντας την σέλα, μπορείς να αποθηκεύσεις 2 κράνη κλειστού τύπου, ενώ και με τα 2 κράνη μέσα, υπάρχει ακόμα χώρος για μικροπράγματα. Για το έργο, επιστρατεύτηκε ο κινητήρας G5 της εταιρείας, ο οποίος είναι υγρόψυκτος, 4βάλβιδος και αποδίδει 12,9 ίππους και 1,1 kgm ροπής. Εκπλήσσει ευχάριστα με την ευστροφία του, την απόκριση στο γκάζι και, τελικά, την επάρκεια του στον ρόλο, παρουσιάζοντας μάλιστα πολύ ομαλή και αθόρυβη λειτουργία σε επίπεδα...πολυτελείας! Το X-Town τα καταφέρνει αρκετά καλά: ικανοποιητικές επιταχύνσεις από στάση ή εν κινήσει και πολύ καλή συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο. Το X-Town 125 έχει απλά κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η θέση οδήγησης, ο αθόρυβος κινητήρας που δεν παρουσιάζει καθόλου κραδασμούς και ο τρόπος που «ρολάρει» στο δρόμο το scooter, συνάδουν κατά γράμμα με τις GT επιταγές. Χάρη στο διπλό πλαίσιο του, το X-Town ελίσσεται άμεσα χωρίς να χάνει στιγμή την στιβαρή του αίσθηση, στοιχείο που παραμένει στον ανοιχτό δρόμο αλλά και στις στροφές. 

Peugeot Django: 2.290 ευρώ
Κατανάλωση: 3,3λ/100χιλ.
Αυτονομία: 248 χιλιόμετρα


Με στιλ ρετρό και ξεχωριστό, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, καλά φρένα και δυνατότητες εξατομίκευσης, μπορεί να κάνει πραγματικά ξεχωριστή την καθημερινότητά σας, χωρίς να θυσιάσει τη χρηστικότητα και την οικονομία. H σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από το S57 C, ένα scooter που παρήγαγε από το 1957 έως το 1961. Από εκείνο πήρε κυρίως το εντυπωσιακό σχήμα της ουράς και το επίπεδο πάτωμα και το έκανε ολόκληρο ακόμη πιο ξεχωριστό. Σύγχρονη είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής. Δεν υπάρχει σημείο του scooter που να φαίνεται πρόχειρα φτιαγμένο και αυτό γίνεται αντιληπτό και στο δρόμο αφού δεν υπάρχουν τριγμοί. Η άνετη σέλα, έχει ικανοποιητικό αφρώδες και δύσκολα θα μείνετε πάνω στο Django τόση ώρα ώστε να πιαστείτε, εκτός και αν βγείτε εκτός πόλης. Τα νέα είναι καλά και για τον συνεπιβάτη ο οποίος έχει δική του ξεχωριστή σέλα από τον αναβάτη, η οποία είναι αρκετά μεγάλη σε μέγεθος, και άνετη. Κάτω από τη σέλα, θα χωρέσει ένα jet κράνος με ζελατίνα και ο χώρος που περισσεύει αρκεί για ένα αδιάβροχο και κάποια ακόμη μικροπράγματα. Ο μικρός αερόψυκτος κινητήρας του  σχεδιάστηκε με γνώμονα την οικονομία και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Η μέγιστη ισχύς του ανέρχεται στους 10 ίππους. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου, προσφέρουν στο scooter της γαλλικής εταιρίας την απαραίτητη ζωντάνια για να κινηθεί με ταχύτητα και ασφάλεια στους δρόμους της πόλης. Το Django  δίνει πολύ ελαφριά αίσθηση στον αναβάτη, ανεξάρτητα από το ύψος και τις διαστάσεις του τελευταίου, ενώ στο δρόμο δίνει και πολύ σίγουρο “πάτημα. Στο μποτιλιάρισμα δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα, καθώς ελίσσεται με την χαρακτηριστική ευκολία των scooter με μικρούς τροχούς,. Στον αυτοκινητόδρομο, μπορεί να κρατήσει εύκολα ταχύτητες κοντά στα 100 χλμ./ώρα. Έτσι, θα σας μεταφέρει με ασφάλεια στο προορισμό σας.

Sym Jet14: 2.495 ευρώ
Κατανάλωση: 3λ/100χιλ.
Αυτονομία: 250 χιλιόμετρα


Το Jet14 είναι ένα όμορφο scooter, που θα κάνει παιχνιδάκι την κίνηση μέσα στην πόλη. Οι μικρές του διαστάσεις και η ευκολία χειρισμών το καθιστούν ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ ο φιλικός και οικονομικός κινητήρας του, είναι πολύτιμος σύμμαχος. Είναι μικρό σε διαστάσεις, με σύγχρονη, αιχμηρή σχεδίαση, που αποπνέει μια ελαφριά σπορ αύρα, η οποία θα προσελκύσει ιδιαίτερα νέους σε ηλικία αναβάτες. Τα στάνταρ κατασκευής είναι υψηλά και αυτό φαίνεται στην καλή συναρμογή και το σωστό φινίρισμα των πλαστικών, τα οποία δεν παρουσιάζουν τριγμούς. Η φαρδιά σέλα με το ποιοτικό αφρώδες, θα κρατήσει ξεκούραστο τον αναβάτη για όση ώρα διαρκέσει η αστική του μετακίνηση. Ο συνεπιβάτης κάθεται λίγο πιο ψηλά από τον αναβάτη και χάρη στη σέλα δύο επιπέδων, δεν εμποδίζεται η ορατότητά του προς τα εμπρός, ενώ έχει στη διάθεσή του μεγάλες χειρολαβές. Κάτω από τη σέλα βρίσκεται η τάπα της βενζίνης, αλλά και αποθηκευτικός χώρος που θα χωρέσει ένα full face κράνος. Η καρδιά του Jet14 είναι ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, διβάλβιδος κινητήρας των 124,6 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 11,34 ίππους στις 8.000σαλ. και 1,09 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.500σαλ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως έχει την απαραίτητη δύναμη για να κινήσει με αξιοπρέπεια το Jet14 σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, χωρίς ο αναβάτης να νιώθει ανασφάλεια. Οι εκκινήσεις από στάση απαιτούν ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης, αφού απαιτείται γενναίο άνοιγμα του γκαζιού και πρέπει ο κινητήρας να ανεβάσει αρκετές στροφές για να αρχίσει το Jet14 να κινείται. Μόλις ξεκινήσει, η πολύ καλή κατανομή του βάρους κάνει τα κιλά να εξαφανίζονται και σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, έχουν σαν αποτέλεσμα ένα πολύ ευέλικτο και παιχνιδιάρικο scooter που αλλάζει κατεύθυνση εύκολα και γρήγορα. 

Peugeot Speedfight: 2.299 ευρώ
Κατανάλωση: 2,4λ/100χιλ.
Αυτονομία: 333 χιλιόμετρα


Πρόκειται για ένα scooter πολύ καλά μελετημένο σε όλα του, που χωρίς υπερβολές ή κραυγαλέα χαρακτηριστικά, δεν υστερεί πουθενά και σε κερδίζει με τον χαρακτήρα του. Το Speedfight 4 βασίζεται έντονα στην 3η γενιά του στην εμφάνιση, η οποία είναι η πλέον αιχμηρή και σπορτίφ από όλες. Εμπνέει νεανικό αέρα και σπορ χαρακτήρα από κάθε του χιλιοστό. Το Speedfight τα καταφέρνει αρκετά καλά και σε θέματα ποιότητας.. Τα εξωτερικά πλαστικά έχουν καλή αίσθηση στην αφή, η βαφή στα σημεία που υπάρχει είναι «μια χαρά» σε βάθος και κάλυψη ενώ οι συναρμογές ολοκληρώνουν την εικόνα όντας άριστες στα περισσότερα σημεία. Η σέλα είναι στενή, μικρού μεγέθους, ενώ το γέμισμά της είναι αρκετά μαλακό και δίνει αίσθηση ότι δεν είναι πολύ πυκνό, κάτι που θα βελτίωνε την κατάσταση. Και ο συνεπιβάτης δεν θα νιώσει ιδιαίτερα άνετα για τον ίδιο λόγο, κάνοντας το Speedfight πιο κατάλληλο για «προσωπικό καθημερινό μέσο». Ο χώρος κάτω από την σέλα εκπλήσσει ευχάριστα, καθώς χωρά εύκολα ένα full face κράνος και κάποια ακόμη αντικείμενα. Η εταιρεία δεν ανακοινώνει επίσημα τιμές ισχύος και ροπής για το μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο μοτέρ των 125 κυβικών, με την ονομασία SmartMotion, αλλά κατά πάσα πιθανότητα, αποδίδει 11 ίππους. Ο κινητήρας έχει απολύτως επαρκή ισχύ, με την περισσότερη από αυτή να αποδίδεται από τις μεσαίες στροφές και επάνω. Η μετάδοση συνεργάζεται μαζί του άριστα, παρέχοντας γραμμική κλιμάκωση από στάση μέχρι και την τελική ταχύτητα.  Στην...ζούγκλα της πόλης, το μικρό λιονταράκι κινείται απροβλημάτιστα τόσο από την επαρκέστατη ισχύ του, όσο και από την ευελιξία του. Το ήδη μικρό βάρος των 120 κιλών εξαφανίζεται όταν το scooter κινείται, ενώ στις μανούβρες και τις στροφές, το στιβαρό πλαίσιο προσφέρει καλή αίσθηση στον αναβάτη και άμεση απόκριση στο τιμόνι.