Πρώτη μοτοσυκλέτα: Καινούργια ή μεταχειρισμένη και γιατί;

Πρώτη μοτοσυκλέτα: Καινούργια ή μεταχειρισμένη και γιατί;

Το «πάρε ένα μεταχείρο» για να μάθεις δεν είναι πάντα η λύση για τους νέους αναβάτες.
Πολλές φορές μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα είναι φθηνότερη από καινούργια μόνο στα «χαρτιά»!
Σωτήρια τα συστήματα ασφαλείας που έχουν τα νέα μοντέλα!
Καίει πολύ λιγότερο καύσιμο μια καινούργια και έχει καλύτερη μεταπωλητική αξία!

Το «πάρε ένα μεταχείρο» για να μάθεις δεν είναι πάντα η λύση για τους νέους αναβάτες

Η αγορά της πρώτης μοτοσυκλέτας είναι ένα θέμα συζήτησης κι αναζήτησης που μπορεί να κρατήσει μήνες ολόκληρους μέχρι να λυθεί. Η νοοτροπία και η «συμβουλή» των περισσότερων Ελλήνων προς τους νέους οδηγούς είναι να πάρουν ένα μεταχειρισμένο όχημα για να μην έχουν το άγχος σε περίπτωση που το γρατζουνίσουν κτλ. Αν κι αυτό να έχει μια (μικρή) λογική ως προς το αυτοκίνητο, μιας κι ο οδηγός πατάει πάντα στην ασφάλεια των 4 τροχών, στο κόσμο της μοτοσυκλέτας δεν είναι πάντα έτσι, αφού η ασφάλεια του αναβάτη κρίνεται από πολλούς περισσότερους παράγοντες. 

Aρα δεν είναι λογικό να αγοράσει μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα επειδή θα είναι η πρώτη του και αυτή να του κάνει τη ζωή δύσκολη με τα όποια προβλήματα μπορεί να έχει, κάνοντας, σε συνδυασμό με την απειρία του, την οδήγηση επικίνδυνη. Διότι το θέμα δεν είναι να πάρεις μια μεταχειρισμένη για να μην την «κλαίς» σε περίπτωση που την ρίξεις ή πέσεις, το ζητούμενο είναι να μειώσεις τις πιθανότητες να πέσεις.
 

Πολλές φορές μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα είναι φθηνότερη από καινούργια μόνο στα «χαρτιά»

Σίγουρα το budget παίζει σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή μεταχειρισμένου ή καινούργιου, και μιας και μιλάνε για νέους αναβάτες οι οποίοι συνήθως είναι και πιο μικρής ηλικίας, είναι περιορισμένο. Όμως δεν έχει νόημα να επενδύσει κάποιος σε μια μοτοσυκλέτας 20ετιας επειδή είναι φθηνή. Αν δεν έχει συντηρηθεί σωστά, θα στοιχίσει πολλά περισσότερα χρήματα στον αναβάτη για την κατασκευή της αλλά και χρόνο, ενώ σε περίπτωση που υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών, μπορεί να βρεθεί και με μια ακινητοποιημένη μοτοσυκλέτα στο parking του. Ειδικά σήμερα που στην αγορά υπάρχει μια πληθώρα επιλογών σε όλο το φάσμα των τιμών λόγω της καλής πολιτικής τιμολόγησης αρκετών εταιριών φαντάζει πιο συμφέρον σε κάποιον να μπει στη λογική της δανειοδότησης για να αποκτήσει μια πιο καινούργιας τεχνολογία μοτοσυκλέτα.  
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Σωτήρια τα συστήματα ασφαλείας που έχουν τα νέα μοντέλα

Καινούργια μοτοσυκλέτα ισούται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. ABS, Traction Control και Hill Hold Control όχι μόνο προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά μπορούν να αποδεχτούν σωτήρια για το νέο αναβάτη (αλλά και τον παλιότερο) που ακόμα δεν έχει εμπειρία. Μπορεί κάποιοι να τα «κράζουν» ότι σε απομονώνουν από την απόλαυση, αλλά κανένα άνθρωπος δεν φρενάρει καλύτερα από ένα σύστημα ABS, ούτε μπορεί να ρυθμίσει με τόση ακρίβεια την ροπή που πρέπει να περάσει στην πίσω ρόδα ώστε να μην εμφανιστούν σημάδια απώλειας πρόσφυσης όπως το καταφέρνει το Traction Control. Στην τελική αν στερούσαν οδική συμπεριφορά και επιδόσεις θα τα χρησιμοποιούσαν στους αγώνες;
 

Καίει πολύ λιγότερο καύσιμο μια καινούργια και έχει καλύτερη μεταπωλητική αξία

Περνάμε στο κομμάτι της κατανάλωσης, αφού με τη βενζίνη να φλερτάρει πάντα πάνω από το 1,80 ευρώ/λίτρο, είναι σημαντικό μια μοτοσυκλέτα να μην καίει όσο ένα αυτοκίνητο, διότι αμέσως χάνει το πλεονέκτημα του κόστους μετακίνησης. Παλιότερης τεχνολογίας μοτοσυκλέτες, και δεν μιλάμε μόνο σε περίπτωση που διαθέτουν καρμπυρατέρ, ζητάνε αρκετό παραπάνω καύσιμο και ουσιαστικά μηδενίζουν γρήγορα την χρηματική διαφορά με κάποια καινούργια που διαθέτει ένα πιο οικονομικό κινητήρα, ο οποίος εκτός ότι εναρμονίζεται  με τους ρύπους, δεν χάνει και σε επιδόσεις.

Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί  ότι αγοράζοντας μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα, αμέσως χάνεις ένα σημαντικό μέρος των χρημάτων σου και της μεταπωλητικής αξίας, αφού γίνεται όχημα από «δεύτερο ή τρίτο χέρι», κάτι που συμβαίνει σε σαφώς μικρότερο βαθμό όταν θέλεις να πωλήσεις μια μοτοσυκλέτα που ήσουν ο πρώτος της κάτοχος.