2+2 premium scooters που κάνουν την πολυτέλεια προσιτή!

Honda SH300i: Μοντέρνα και ισορροπημένη πρόταση στους μεγάλους τροχούς.

Piaggio Beverly 300: Στυλ και φινέτσα πάνε παρέα με την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά.

KYMCO X-Town 300: Το απόλυτο στην άνεση, χωρίς να θυσιάζεται η ευελιξία.

SYM Cruisym 300: Λίγο από όλα, σε σωστές αναλογίες.

Premium χωρίς θυσίες στην τσέπη!

4 προτάσεις scooters που φέρνουν όλα τα χαρακτηριστικά του premium χαρακτήρα που όλοι θέλουν, χωρίς να έχουν και τις αντίστοιχες οικονομικές απαιτήσεις! Ποιο σας ελκύει;

Το premium είναι πάντα στην μόδα. Δεν είναι τυχαίο που, ειδικά τα τελευταία έτη, η ζήτηση στα premium οχήματα σημειώνει αύξηση. Οι λόγοι είναι απλοί: Όλοι θέλουν την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και κύλισης, την άνεση σε όλες τις συνθήκες και ένα αντίστοιχο image από το όχημά τους. Όμως ποιοι μπορούν να πληρώσουν ένα μέσο premium όχημα; Όχι και πολλοί. Ωστόσο, οι εταιρείες που κατασκευάζουν scooters γνωρίζουν καλά τις τάσεις μιας αγοράς, στην οποία έχουν το κυρίαρχο μερίδιο. Αποτέλεσμα, πλέον είναι δυνατόν να αποκτήσει κανείς ένα premium scooter, με όλα τα θετικά της αυτής προσωνυμίας, χωρίς να πληρώσει μια περιουσία!

Στο σημερινό αφιέρωμα κάνουμε λόγο για 4 από τα πιο αξιόλογα scootersτης αγοράς, τα οποία προσφέρουν ξεκάθαρα την premium ταυτότητα στον αγοραστή τους. Μιλάμε για τα Honda SH300i, KYMCO X-Town 300, Piaggio Beverly 300 καιSYM Cruisym 300.

Εμφάνιση-ποιότητα: Υπογραφή στην πολυτέλεια

Η πρώτη premium εντύπωση δίνεται με το μάτι: Εμφάνιση που χαρακτηρίζεται από πολυτέλεια, δυναμισμό και ταυτότητα. Στο κομμάτι αυτό καθένα από τα 4 μοντέλα υπογράφει με τον δικό του τρόπο, τηρώντας σε κάθε περίπτωση τα standards της προσιτής πολυτέλειας. Τα SH300i και Beverly 300 κινούνται στο ίδιο σχεδιαστικό μήκος κύματος, αυτό των scooter με μεγάλους τροχούς. Το Ιαπωνικό μοντέλο θα σας εντυπωσιάσει με το επίπεδο ποιότητας κατασκευής του, επιδεικνύοντας μια εικόνα μοντέρνας πολυτέλειας. Λεπτομέρειες σε χρώμιο υπάρχουν διάσπαρτες και οι γραμμές του είναι ρευστές και αναγνωρίσιμες. Το Beverly 300 τα καταφέρνει το ίδιο καλά με την ποιότητα κατασκευής του, ενώ δίνει ρέστα στο φινίρισμα και την λεπτομέρεια. Κλασικό Ιταλικό, συνώνυμο της φινέτσας και του στυλ, έχει μια πιο «vintage» εικόνα. Ανάλογα αν επιλέξετε το απλό ή το S μοντέλο, θα απολαύσετε λεπτομέρειες σε χρώμιο ή μαύρο και εσωτερική απόχρωση ποδιάς σε καφέ ή μαύρο, αντίστοιχα.
Τα Cruisym και X-Town παρουσιάζονται ως GT προτάσεις που αμέσως αμέσως, είναι συνώνυμες της άνεσης και της επιβλητικότητας. Αμφότερα τα μοντέλα είναι επιθετικά σε σχεδίαση και προβάλλουν μια σπορ ταυτότητα. Το Cruisym ξεχωρίζει με τις λεπτομέρειες σε ματ αλουμίνιο και carbon look(!), τα εμπρός projector φωτιστικά σώματα και το όνομα του μοντέλου «ραφτό» στη σέλα. Το X-Town είναι κάπως πιο ήπιο σχεδιαστικά, αλλά έχει και αυτό τις δικές του ξεχωριστές λεπτομέρειες. Μία εξ αυτών, το πίσω φανάρι, που φωτίζει σε σχήμα «Χ» χάρη στα LED που φέρει μέσα του και η «αγριεμένη» πρόσοψη που σε προδιαθέτει θετικά κάθε φορά που το κοιτάζεις!

¶νεση-εργονομία: Μετακινήσου με την… προσωπική σου πολυθρόνα!

Δεν μπορείς να λέγεσαι Premium αν ο αναβάτης σου δεν νιώθει σαν… άρχοντας επάνω σου! Ένα scooter πρέπει να είναι εξ ορισμού άνετο, αφού προορίζεται για καθημερινή χρήση αλλά τα 4 μοντέλα ανεβάζουν τον πήχη πιο ψηλά. Πιστή στο αγαπημένο της συντακτικό… κλισέ, η Honda με το SH300i δίνει στον αναβάτη την αίσθηση ότι το οδηγεί εδώ και χρόνια. Το scooter θα φιλοξενήσει κάθε σωματότυπο, δίνοντας την αίσθηση ότι όποια και να είναι η διάπλασή σου, οι Ιάπωνες έφτιαξαν το SH γύρω από εσένα! Πολύ προσεγμένο το αφρώδες της σέλας για άνεση σε μικρές και μεγάλες διαδρομές, ενώ από χώρους αποθήκευσης το SΗ είναι «ταμάμ». Κάτω από την σέλα θα χωρέσετε ένα κλειστό κράνος εύκολα –ακόμα και XXL, ενώ στο ντουλαπάκι της ποδιάς κάποια μικροπράγματα που χρειάζεστε άμεσα. Εδώ να σημειωθεί, ότι το SH προσφέρεται με Top Box στον βασικό εξοπλισμό του, που αυξάνει τις μεταφορικές του ικανότητες ακόμα περισσότερο. To Piaggio Beverly απαντά στο SH με μια εξαιρετική σέλα, από τις πιο άνετες που έχουμε δοκιμάσει ποτέ. Υπεράνω κριτικής άνεση για τον αναβάτη, πολύ ευχάριστη πινελιά η σωστή στήριξη στη μέση. Κάτω από την σέλα ο χώρος που θα βρείτε παίρνει είτε ένα κράνος κλειστού τύπου και μπόλικα αντικείμενα, είτε και 2 κράνη, ανοιχτού τύπου όμως. Μεγαλύτερο, τέλος, και με κλείδωμα είναι το ντουλαπάκι της ποδιάς στο Beverly, σε σχέση με το SH.
Τα δύο GT της παρέας  παίζουν «μπάλα» σε παρόμοια επίπεδα. Αρχής γενομένης από το Cruisym, η ευρύχωρη σέλα του ανοίγει πόρτες ακόμα και για τουρισμό μεγάλων αποστάσεων. Μελετημένη ώστε ο αναβάτης να πατά με ασφάλεια κάτω, η σέλα προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης, για την πόλη, το ταξίδι και οτιδήποτε άλλο. Ευχάριστες λεπτομέρειες είναι η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και τα υπερσύγχρονα όργανα, τα οποία θα παρέχουν την δυνατότητα σύνδεσης με το κινητό τηλέφωνο του αναβάτη. Κάτω από την σέλα του μοντέλου της SYM, μπορεί κανείς να τοποθετήσει μέχρι και 2 κλειστά κράνη και το ντουλαπάκι της ποδιάς χρησιμεύει για μικροαντικείμενα.Το X-Town έχει μια σέλα ακόμα καλύτερη και από του Cruisym –αξίζουν εύσημα στην KYMCO που πέτυχε τόσο καλά το αφρώδες στο «καθιστικό» του X-Town. Η θέση οδήγησης συμβάλλει τα μέγιστα με την GT εργονομία της, που δίνει την αίσθηση του «μέσα» και όχι του «πάνω». Ένα κλειστό και ένα ανοιχτό κράνος μαζί, η μπόλικα αντικείμενα, χωρούν κάτω από τη σέλα του X-Town, το οποίο όπως και τα άλλα δύο φέρει επίσης ντουλαπάκι ποδιάς. Αξίζει να σημειώσουμε ότι παροχές ρεύματος για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών βρίσκονται σε όλα τα μοντέλα. Ακόμη μια σημαντική ευκολία για την καθημερινότητα του αναβάτη.

Οδηγώντας: Λιμουζινάκια σε 2 τροχούς

«Η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται» λέει ένα παμπάλαιο ρητό. Τα 4 μοντέλα μας το... «φαίνεσθαι» το έχουν φροντίσει και με το παραπάνω. Τι γίνεται όμως με το «είναι»; Ανταποκρίνονται στις premium προσδοκίες; Ας ξεκινήσουμε από το SH300i. To μοντέλο της Honda δεν έχει τον ισχυρότερο κινητήρα εκ των 4 –αυτός ανήκει στο Cruisym- είναι όμως αυτό που δίνει την πιο γρήγορη αίσθηση στον αναβάτη με το άνοιγμα του γκαζιού. Ακούει άμεσα και παραμένει γραμμικό στην ισχύ του μέχρι και τα 155 χλμ της τελικής του. Η στιβαρότητα στο δρόμο –χάρη και στους 16άρηδες τροχούς εμπρός και πίσω- και το εξαιρετικό ζύγισμα χαρακτηρίζουν το SH, ενώ οι αναρτήσεις του λειτουργούν άριστα σιδερώνοντας τις οδικές ανωμαλίες, ακόμη και αν ο αναβάτης πιέσει πολύ. Τα φρένα του είναι πολύ καλά σε απόδοση και το ABSεπεμβαίνει όταν χρειάζεται και όπως πρέπει. Μιλώντας για το Beverly 300, το μοντέλο της Piaggiο δεν έχει τον σπιρτόζικο χαρακτήρα του SH αλλά ο κινητήρας του Ιταλικού scooter είναι πολύ επαρκής σε ισχύ σε όλες τις ταχύτητες, σε καμία περίπτωση δε, δεν λες το Beverly«αργό». Απλώς, είναι πιο ήπιο, χαρακτηριστικό που πολλοί προτιμούν. Στο δρόμο, το Beverly έχει απολαυστικά ομαλή κύλιση που δίνει έναν πολύ ευχάριστο αέρα στις καθημερινές μετακινήσεις. Οι αναρτήσεις λειτουργούν καλά, τα φρένα είναι πολύ δυνατά και η στιβαρότητα του συνόλου διατηρείται ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, τις οποίες δεν θα δυσκολευτεί να δει το Beverly. Η διάρκεια της απόδοσης του μοτέρ το κάνει ικανό ακόμα και για μπόλικα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο! Το Cruisymείναι ένα GT Scooter που επιδιώκει να συνδυάσει πολλούς χαρακτήρες μαζί: το απόλυτα άνετο, το εύχρηστο και το σπορ όχημα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη σαν σαλόνι και ο διαχρονικός κινητήρας F4 της SYMείναι πολύ δυνατός σε όλες τις ταχύτητες που θα κινηθεί το scooter. H πολύ άνετη αίσθηση συνεχίζεται και από το σύνολο αναρτήσεων-πλαισίου: το μεν πλαίσιο θα μπορούσε εύκολα να διαχειριστεί και περισσότερη ισχύ και είναι στιβαρότατο, οι δε αναρτήσεις λειτουργούν πολύ καλά και επιτρέπουν σπορ υπερβάσεις στον αναβάτη, αν αυτός το επιθυμεί.Τα φρένα του Cruisym έχουν επαρκή δύναμη και αίσθηση –ένα αρχικό δάγκωμα λείπει, αλλά σε ζόρικα περιβάλλοντα όπως την πόλη αυτό είναι ίσως και καλύτερο. Κλείνοντας με το X-Town, το μοντέλο της KYMCO είναι μάλλον και αυτό με περισσότερη έμφαση στην άνεση, μεταξύ των 4. Φέρει όλες τις αρετές των GT μοντέλων με την θέση οδήγησης για… πασάδες και την πολιτισμένη κύλιση. Ο κινητήρας του X-Town είναι ομαλός σε λειτουργία, με τον συμπλέκτη της μετάδοσης να δίνει την αίσθηση ότι έχει ρυθμιστεί σε 3 στάδια: χαλαρή επιτάχυνση μέχρι τα 30, αποφασιστική και δυναμική μέχρι τα 110 και ξανά… χαλαρά, μέχρι και την τελική των 130. Εκεί που το KYMCO μας εντυπωσίασε είναι στην ευελιξία του, αν το μπλέξετε στην αστική κίνηση αλλά και με τα φρένα του, που είναι με ευκολία τα καλύτερα εκ των 4 και επεμβαίνουν σαν άγκυρες, φυσικά εξοπλισμένα και με ABS.

Η άποψή μας: Το premium μπορεί να είναι και προσιτό

Κορυφαία υλικά, ξεχωριστή σχεδίαση και ισχυρό image, πολλές ευκολίες, άκρατη άνεση, οδηγική συμπεριφορά χωρίς συμβιβασμούς. Ένα premium σύνολο σαν και αυτό πολλές φορές κοστίζει πολύ ακριβά… ωστόσο τα 4 scooters που παρουσιάζουμε εδώ καταρρίπτουν το στερεότυπο. Στα 300 κυβικά, μια σημαντική κατηγορία, πρόκειται για 4 δίκυκλα με χαρακτηριστικά άνω του μέσου όρου, αλλά χωρίς παράλογες οικονομικές απαιτήσεις και φυσικά, χωρίς ο αναβάτης να κληθεί να πληρώσει το…ταμπελάκι του premium. Τα SH300i και Beverly 300 είναι δύο scooters μεγάλων τροχών, τα δε X-Town και Cruisym, δύο GTάκια με τα όλα τους. Το ποιο θα προτιμήσετε στο τέλος, εξαρτάται και από το τι ζητάτε γενικά, με τα SH και Beverly να είναι λίγο περισσότερο προσανατολισμένα στην έντονη αστική χρήση, ενώ τα X-Town και Cruisym προσφέρουν τουριστικές δυνατότητες και άνεση προσανατολισμένη για περισσότερα χιλιόμετρα, σε πιο ανοιχτά περιβάλλοντα. Σε ένα όμως συμφωνούν και τα 4: Είναι ξεχωριστά. Είναι πολυτελή. Είναι premium! 
 
  Honda SH300i Top Box KYMCO X-Town 300 Piaggio Beverly 300 SYM Cruisym 300
Κινητήρας 4Τ 1Κ, Υ/Ψ 4Β 4T 1K, Υ/Ψ 2Β 4Τ 1Κ, Υ/Ψ 4Β 4Τ 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.) 279,1 276 278 278,3
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 24,8/7.500 24,5/7.250 21/7.250 27,5/7.750
Ροπή (kgm/σαλ) 2,6/6.000 2,5/6.250 2,3/5.750 2,78/6.750
Κατανάλωση (λτ/100 χλμ) 4,1 4,2 3,9 3,9
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 155 130 140 145+
Βάρος (κιλά) 169 200 183 196
Τιμή (ευρώ) 5.590 4.658(προσφορά: 3.993) 4.380 4.895 (μετρητοίς: 4.595)