Ο αγώνας της Suzuki για την μείωση των ρύπων
Ο αγώνας της Suzuki για την μείωση των ρύπων
  • Ο αγώνας της Suzuki για την μείωση των ρύπων
  • Ο αγώνας της Suzuki για την μείωση των ρύπων

Ο αγώνας της Suzuki για την μείωση των ρύπων

2 νέα ηλεκτρικά μοντέλα από την Suzuki το 2024.
Επενδύσεις ύψους 18,1 δις ευρώ.
Προσπάθειες για μία βιώσιμη λύση με υδρογόνο.
Το πρόβλημα με το οικολογικό αποτύπωμα παραγωγής

SUZUKI: κλείσε ένα TEST RIDE VSTROM 1050DE

2 νέα ηλεκτρικά μοντέλα από την Suzuki το 2024

Ο Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της Suzuki, Akira Kyuji, επιβεβαίωσε σε αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο βρετανικό Motorcycle News (MCN), ότι εταιρεία ακολουθεί το πλάνο παρουσίασης δύο νέων ηλεκτρικών μοντέλων το επόμενο έτος, ενώ μεγάλες επενδύσεις αξιοποιούνται στην έρευνα των βιοκαυσίμων. Ανέφερε βέβαια, πως θα είναι μικρά commuters, αντίστοιχα δικύκλων 125cc καθώς οι χώροι για μπαταρίες στις μοτοσυκλέτες και τα scooter είναι πολύ περιορισμένοι, προσθέτοντας ότι ακόμα κι αν διέθεταν την υψηλότερη ποιότητα μπαταριών, η αυτονομία των μοντέλων θα είναι και πάλι περιορισμένη
 

Επενδύσεις ύψους 18,1 δις ευρώ

Η Suzuki είχε ανακοινώσει από τον Ιανουάριο του 2023 ότι στρέφεται προς μία πιο οικολογική κατεύθυνση με την παρουσίαση των πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων το 2024 που θα φτάσουν τα 8 στο σύνολο μέχρι το 2030. Αποκάλυψε επίσης πως θα επενδυθούν 14,5 δις ευρώ στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης στο διάστημα αυτό και άλλα 3,6 δις σε επενδύσεις σχετικές με την ανάπτυξη μπαταριών. Παρά τα βήματα αυτά όμως, η εταιρεία εμμένει στις μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς πιστεύει πως η τεχνολογία πρέπει να εξελιχθεί περαιτέρω ώστε να μετατραπεί η ηλεκτρική ενέργεια σε βιώσιμη λύση για αντίστοιχες μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού. Ο Kyuji είπε: "Σε κατασκευαστές (ηλεκτρικών μοντέλων) όπως η Harley-Davidson (το παρακλάδι της LiveWire) και η Zero η παραγωγή είναι μικρή. Οι πωλήσεις τους είναι καλές αλλά ο όγκος παραγωγής είναι περιορισμένος. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές και τα χαρακτηριστικά τους δεν συμβαδίζουν με τις ανάγκες των πελατών".
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Προσπάθειες για μία βιώσιμη λύση με υδρογόνο

Ο κύριος Kyuji είπε στον Βρετανό συνάδελφο: "Πιστεύω πως θα ήταν καλύτερο να επικεντρωθούμε σε εναλλακτικές λύσεις όπως το υδρογόνο ή και τα βιοκαύσιμα. Όταν υπάρξει μία σημαντική τεχνολογική ανακάλυψη στη μείωση του μεγέθους και της τιμής των μπαταριών τότε θα πρέπει να στραφούμε προς αυτή την κατεύθυνση". Παράλληλα η Suzuki έχει ήδη παρουσιάσει ένα πλήρως λειτουργικό, πρωτότυπο Burgman 400 με ένα δοχείο υδρογόνου 70MPa και κινητήρα υδρογόνου. Παρόλα αυτά ο Ιάπωνας κατασκευαστής επισημαίνει πως και με την χρήση υδρογόνου δημιουργείται πρόβλημα έλλειψης χώρου στη μοτοσυκλέτα, αν σκοπός είναι να έχει μια τίμια αυτονομία. Ο Geof Liersch της Bosch αναφέρει πως μία μοτοσυκλέτα υδρογόνου θα χρειαστεί το τριπλάσιο χώρο από το αντίστοιχο ρεζερβουάρ βενζίνης για την ίδια αυτονομία.
 

Το πρόβλημα με το οικολογικό αποτύπωμα παραγωγής

Εκτός βέβαια από τα προβλήματα του χώρου η Suzuki γνωρίζει πολύ καλά και το οικολογικό κόστος παραγωγής υδρογόνου. Ο Kyuji λέει πως: "Για να παράγεις υδρογόνο από νερό χρειάζεσαι ηλεκτρική ενέργεια οπότε και πάλι πρέπει να εξετάσουμε πως μπορούμε να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε όλη αυτή τη διαδικασία. Αν μειώνεις τις εκπομπές από τη μία αλλά τις αυξάνεις από την άλλη δεν έχει νόημα!". Η τεχνολογία στον τομέα αυτό εξελίσσεται συνεχώς αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα δούμε στο άμεσο μέλλον τις μοτοσυκλέτες υδρογόνου να χρησιμοποιούνται ευρέως.