- Μία αγαπημένη κατηγορία που όλο και συρρικνώνεται
- Το Voge 650DSX έχει την υψηλότερη απόδοση στα 48 άλογα
- Με άκρως χωμάτινο προσανατολισμό το Kove 450 Rally
- Ιδανικά commuter που σε ταξιδεύουν από άσφαλτο και χώμα
VOGE: 300DS Με δώρο top case αλουμινίου.
KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ
Η Adventure κατηγορία, άλλοτε on-off, απαρτιζόταν από μοντέλα με εξαιρετική ποικιλομορφία τα παλαιότερα χρόνια, με τις εταιρείες να πειραματίζονται συνεχώς με τις διατάξεις κινητήρων στα Rally του Dakar, κάτι που πλέον έχει χαθεί. Με τις αυστηρές Euro5+ προδιαγραφές (Euro6 μελλοντικά), υπάρχει μία τάση ακολουθίας μίας νέας "σταθεράς", που κάνει τους κινητήρες να έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Οι περισσότερες Adventure μοτοσυκλέτες στην μεσαία κατηγορία λοιπόν έχουν πλέον δικύλινδρους εν σειρά κινητήρες, κάτι που αρχίζει να γίνεται και στην Α2 κατηγορία. Με αυτή τη διάταξη είναι πιο εύκολο να περάσουν τις προδιαγραφές, κρατώντας αξιοπρεπείς επιδόσεις. Αυτό συμβαίνει βέβαια σε όλες τις κατηγορίες, αφού βλέπουμε τους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες να εγκαταλείπονται (βλ. Yamaha, Suzuki), μία ελπίδα όμως μας δίνουν κάποιες νεοεισερχόμενες κινέζικες εταιρείες, που μαζί με την Kawasaki και την Honda κρατούν "ζωντανό το όνειρο". Ανέκαθεν η προτιμώμενη διάταξη στις εκτός δρόμου μοτοσυκλέτες ήταν οι μονοκύλινδροι κινητήρες. Αυτό επειδή, είναι πιο ελαφριοί λόγω της κατασκευής τους, προσφέρουν άμεση ροπή από χαμηλά στις στροφές, στοιχείο καταλυτικής σημασίας για την εκτός δρόμου οδήγηση, όσο πιο λιτοί είναι στην κατασκευή τόσο πιο εύκολοι είναι στην επισκευή, δεν χρειάζονται υψηλές επιδόσεις στο χώμα σε αντίθεση με τις σπορ μοτοσυκλέτες και ένα επίσης πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η ψύξη. Μέχρι να επικρατήσει η υδρόψυξη, όλοι οι κινητήρες ήταν αερόψυκτοι και όπως ξέρουμε είναι πολύ πιο δύσκολοι στην ψύξη οι κινητήρες με περισσότερους κυλίνδρους, καθώς δεν μπορούν να έχουν την ίδια επιφάνεια που δέχεται αέρα, ενώ ακόμα και οι V2 που δεν τοποθετούν τους κυλίνδρους παράλληλα, έχουν έναν κύλινδρο (μπροστινό) που ψύχεται καλύτερα από τον άλλον. Υπάρχουν όμως ακόμα - ευτυχώς - αρκετά μοντέλα στην κατηγορία των Α2 adventure, που εξοπλίζονται με μονοκύλινδρους κινητήρες.
Μάρκα | Τροχό εμπρος | Τιμή | Κυβικά | Ισχύς Hp | Ροπή Nm | Ρεζερβουάρ (λτ.) | Βάρος (πλήρες kg) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
VOGE 650 DSX | 19 | 652 | 48 | 60 | 18 | 217 | |
KTM 390 ADVENTURE | 19 | 373 | 44 | 37 | 14,5 | 158 | |
KOVE 450 RALLY | 21 | 449 | 42 | 35 | 14 | 170 | |
ROYAL ENFIELD HIMALAYAN 450 | 21 | 451 | 40 | 40 | 17 | 198 | |
DAYTONA 350 T2 | 19 | 350 | 39,5 | 32,8 | 19 | 196 | |
BMW G310 GS | 19 | 313 | 34 | 28 | 11,5 | 175 | |
VOGE 300 RALLY | 21 | 292 | 29 | 25 | 11 | 147 | |
HONDA CRF 300 RALLY | 21 | 286 | 27 | 26,6 | 12,8 | 153 | |
SYM NH T 300 | 19 | 278 | 24 | 22,5 | 11 | 166 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Τα μοντέλα της λίστας έχουν τροχούς 21-18 ή 19-17 ιντσών εμπρός-πίσω (εκτός τους Himalayan που έχει 21-17), με τα πρώτα να έχουν έναν πιο καθαρά χωμάτινο προσανατολισμό. Το πιο "καθαρόαιμο" από τα 9, είναι το 450 Rally της Kove που τιμά επακριβώς το όνομά του, αφού αναπτύχθηκε στους αγώνες Rally όπως στο Dakar. Αποκτά έναν κινητήρα 449cc (σύμφωνα με τα πρότυπα της αγωνιστικής κατηγορίας στην οποία ανήκει), με απόδοση 42 ίππων, η οποία σκαρφαλώνει στους 51 ίππους με το special kit, που της απαγορεύει όμως να κινηθεί στο οδικό δίκτυο. Έχει τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων (πάνω από 280χλστ εμπρός-πίσω), ενώ αν επιθυμείς ένα δίκυκλο το οποίο θα είναι εξαιρετικά ικανό στο χώμα, αλλά και λίγο πιο άνετο από το "πολεμικό" Kove στο ταξίδι, οι επιλογές της Honda και Voge (το μικρό) θα σου ταιριάξουν καλύτερα. Κάνοντας την μετάβαση από το 21-18, στους μικρότερους τροχούς, συναντάμε "στη μέση" το Himalayan, το οποίο αναπτύχθηκε στα βουνά των Ιμαλαΐων μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα και με τροχούς 21 και 17 ιντσών είναι πολύ ικανό στο χώμα, αλλά αρκετά πιο βαρύ από τα άλλα με 21 τροχό στα 198 κιλά. Με τον 19άρη τροχό εμπρός τα υπόλοιπα μοντέλα προσφέρουν μία πιο μέση λύση, όντας πιο σβέλτα στους "σφιχτούς" επαρχιακούς ασφαλτόδρομους, αλλά και αρκετά ικανά στην εκτός δρόμου οδήγηση. Το πιο άνετο στο ταξίδι λόγω κυβισμού και ισχύος είναι το Voge 650 DSX, ενώ εξοπλίζεται αρκετά καλά, αποκτώντας, πλάγιο και κεντρικό σταντ, δικάναλο ABS που απενεργοποιείται, κάγκελα και ποδιά TFT οθόνη με συνδεσιμότητα, Full LED φωτισμό και ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα. Το πιο πλουσιοπάροχο βέβαια, από άποψη εξοπλισμού είναι το Daytona που έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, Keyless σύστημα ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, Power Modes και αισθητήρες πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών, μαζί με όσα αναφέραμε στο Voge.
Οι καταναλώσεις αυτών των μοντέλων είναι αρκετά χαμηλές και θα σε συντροφεύσουν αξιοπρεπέστατα και οικονομικά στις καθημερινές σου μετακινήσεις, είτε ζεις στην πόλη είτε στην επαρχία. Είναι ευέλικτα ανάμεσα στην κίνηση και δεν "μασάνε" από λακκούβες, και κακοτεχνίες που παραμονεύουν στην ελληνική άσφαλτο. Το πιο προσιτό από τα 9, είναι το Sym NHT 300, που ενστερνίζεται απόλυτα την λογική ενός commuter, το οποίο μπορεί να ταξιδέψει και εκτός πόλης αλλά και να κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους, με τιμή στα 3.865 ευρώ μόλις. Ακολουθεί το Voge 300 Rally στα 4.295 ευρώ και στην 3η θέση βρίσκεται το Daytona 350 T2, με τιμή στα 4.695 ευρώ. Το πιο ακριβό από τα 9 και το μοναδικό με το οποίο μπορείς αγοράζοντάς το να τρέξεις αμέσως σε αγώνα Rally, είναι το Kove στα 7.995 ευρώ, με αμέσως πιο φθηνό να είναι το Honda στα 7.670 ευρώ. Τα μοναδικά με χυτούς αλουμινένιους τροχούς έναντι ακτινωτών είναι το G310 GS της BMW που έχει πιο ασφάλτινο προσανατολισμό από τα υπόλοιπα και το KTM 390 Adventure, το οποίο όμως έρχεται και σε έκδοση με ακτινωτούς τροχούς, για ένα υψηλότερο αντίτιμο όμως. Εσάς σας αρέσει ο χαρακτήρας των μονοκύλινδρων κινητήρων και η αίσθηση που προσφέρουν στην χωμάτινη οδήγηση; Ποιο από τα 9 μοντέλα θα αγοράζατε και γιατί;
Moto Traffic ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ - ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Εξουσιοδοτημένο Service SYM-DAYTONA
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - mototriti.gr