Ξεκίνησε το KTEO-κυνηγητό στην Αττική με πρόστιμα από 200 ευρώ!

Οι έλεγχοι καυσαερίων έχουν μπει σε «κόκκινο συναγερμό» στην Αττική.
2 Φωτογραφίες »

Οι έλεγχοι καυσαερίων έχουν μπει σε «κόκκινο συναγερμό» στην Αττική.

Κόκκινος συναγερμός για εκπομπές ρύπων και Κάρτα Καυσαερίων
Η Τροχαία στην πρώτη γραμμή – Εντατικοί έλεγχοι σε παλιά οχήματα
Κάρτα Καυσαερίων με πρόστιμα μέχρι 200 ευρώ
Πρόστιμο καθυστέρησης ΚΤΕΟ από 16 ευρώ

Κόκκινος συναγερμός για εκπομπές ρύπων και Κάρτα Καυσαερίων

Οι έλεγχοι καυσαερίων έχουν μπει σε «κόκκινο συναγερμό» στην Αττική. Το τελευταίο διάστημα, μικτά κλιμάκια και κινητές μονάδες των αρμόδιων υπηρεσιών ξεχύνονται στους δρόμους, στοχεύοντας στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στην τήρηση των προβλεπόμενων ορίων εκπομπών ρύπων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) αλλά και στην εγκυρότητα του τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, με στόχο να περιοριστεί η επιβάρυνση από παλιά, ρυπογόνα οχήματα – κυρίως στην πυκνοκατοικημένη Αθήνα.
 

Η Τροχαία στην πρώτη γραμμή – Εντατικοί έλεγχοι σε παλιά οχήματα

Το επιχειρησιακό σχέδιο έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή με επιτόπιες επιχειρήσεις σε μεγάλες λεωφόρους, όπου κυκλοφορούν χιλιάδες οχήματα καθημερινά. Οι έλεγχοι εστιάζουν κυρίως σε παλαιάς τεχνολογίας οχήματα, τα οποία συχνά έχουν παραμελήσει βασικές συντηρήσεις. Οι κινητές μονάδες της Τροχαίας συνεργάζονται πλέον με ελεγκτές και τεχνικούς από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, κάνοντας σαφές ότι δεν πρόκειται για τυπικές επιθεωρήσεις – αλλά για εντατικοποιημένη δράση πρόληψης και συμμόρφωσης.
Τα στατιστικά μιλούν από μόνα τους: σε αντίστοιχες εκστρατείες στο παρελθόν, εκδίδονταν έως και 3.000 ΚΕΚ την ημέρα, δείγμα της κινητοποίησης των οδηγών όταν η παρουσία των ελέγχων γίνεται εμφανής. Η πρόληψη αποδεικνύεται το δυνατότερο εργαλείο απέναντι στην επιβάρυνση της ατμόσφαιρας.
 

Κάρτα Καυσαερίων με πρόστιμα μέχρι 200 ευρώ

Η ΚΕΚ αποτελεί απαραίτητο έγγραφο για κάθε όχημα που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Ελέγχεται κυρίως για μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και ατελώς καυμένους υδρογονάνθρακες (HC), με μετρήσεις που πραγματοποιούνται είτε από εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε σε ΚΤΕΟ. Για τα Ι.Χ. επιβατικά, η πρώτη ΚΕΚ απαιτείται ένα έτος μετά την πρώτη κυκλοφορία και πρέπει να ανανεώνεται κάθε χρόνο. Για ταξί, επαγγελματικά και βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων, η υποχρέωση είναι εξαμηνιαία.
Από τεχνικής άποψης, κάθε παράβαση μπορεί να αποκαλύψει σοβαρές αδυναμίες στη λειτουργία του οχήματος. Κι αν δεν υπάρχει ισχύουσα ΚΕΚ; Το πρόστιμο ξεκινά από 35 ευρώ και φτάνει τα 200 ευρώ, ενώ ακόμα και η μη επίδειξή της επισύρει διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ. Η υπέρβαση των ορίων καυσαερίων σε επιτόπια μέτρηση μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε αφαίρεση πινακίδων.
 

Πρόστιμο καθυστέρησης ΚΤΕΟ από 16 ευρώ

Όσοι κινούνται στους δρόμους της Αττικής – και όχι μόνο – πρέπει να ελέγξουν άμεσα αν το όχημά τους διαθέτει έγκυρη Κάρτα Καυσαερίων και να είναι έτοιμοι για επιτόπιο έλεγχο. Παράλληλα, ο προγραμματισμός του ΚΤΕΟ πρέπει να τηρείται σχολαστικά, αφού τα πρόστιμα για καθυστέρηση ξεκινούν από 16 ευρώ και αυξάνονται όσο περνά ο καιρός.
Πίσω όμως από τα πρόστιμα και τις διοικητικές κυρώσεις, υπάρχει μια πολύ σοβαρότερη διάσταση: η προστασία της υγείας και της ποιότητας ζωής στις πόλεις. Ένα όχημα που «καπνίζει» μπορεί να μην προκαλεί ατύχημα – αλλά σίγουρα επιβαρύνει όσους το ακολουθούν. Και σε μια πόλη όπως η Αθήνα, κάθε γραμμάριο καυσαερίων μετράει.
Η εντατικοποίηση των ελέγχων καυσαερίων δεν είναι «κυνηγητό». Είναι ένα αναγκαίο βήμα για μια πιο καθαρή και υγιή καθημερινότητα – και κάθε οδηγός έχει ρόλο να παίξει.
 

PAPALEXANDRAKIS
KABRANIS