Ξεκίνησε η απεργία στα συνεργεία : «Φρένο» λόγω του Ψηφιακού Πελατολογίου

Η πρώτη ημέρα του Ιουλίου ξεκίνησε με ρολά κατεβασμένα για χιλιάδες επιχειρήσεις που σχετίζονται με τη συντήρηση και την εξυπηρέτηση οχημάτων.

Η πρώτη ημέρα του Ιουλίου ξεκίνησε με ρολά κατεβασμένα για χιλιάδες επιχειρήσεις που σχετίζονται με τη συντήρηση και την εξυπηρέτηση οχημάτων.

Ακινητοποιείται σήμερα ο κλάδος εν μέσω καλοκαιρινής αιχμής
Η ΑΑΔΕ υποχρεώνει καταγραφή κάθε τεχνικής εργασίας σε πραγματικό χρόνο
«Ψηφιακή ασφυξία» σε μικρά συνεργεία χωρίς υποδομές
Αθέμιτος ανταγωνισμός και φόβος για πρόστιμα: Οι αντιδράσεις φουντώνουν

Ακινητοποιείται σήμερα ο κλάδος εν μέσω καλοκαιρινής αιχμής

Η πρώτη ημέρα του Ιουλίου ξεκίνησε με ρολά κατεβασμένα για χιλιάδες επιχειρήσεις που σχετίζονται με τη συντήρηση και την εξυπηρέτηση οχημάτων. Από σήμερα και μέχρι την Παρασκευή 5 Ιουλίου, ολόκληρος ο κλάδος των συνεργείων, πλυντηρίων, φανοποιείων, εγκαταστάσεων ήχου/συναγερμών, πάρκινγκ και ενοικιάσεων οχημάτων συμμετέχει σε απεργιακή κινητοποίηση, αντιδρώντας στην υποχρεωτική εφαρμογή του νέου Ψηφιακού Πελατολογίου της ΑΑΔΕ. Την ώρα που οι οδηγοί αναζητούν εναγωνίως τεχνική υποστήριξη εν όψει των εξόδων του καλοκαιριού, η πραγματική «έξοδος» γίνεται από τους ίδιους τους επαγγελματίες.
 

Η ΑΑΔΕ υποχρεώνει καταγραφή κάθε τεχνικής εργασίας σε πραγματικό χρόνο

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θέτει σε πλήρη ισχύ από 1η Ιουλίου ένα νέο ψηφιακό σύστημα, το οποίο επιβάλλει την καταγραφή και άμεση αποστολή στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ κάθε τεχνικής εργασίας που πραγματοποιείται σε οχήματα – από μια απλή αλλαγή λαδιών έως και αντικατάσταση κινητήρα. Σύμφωνα με την Αρχή, στόχος είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με ποσοστά που, όπως σημειώνεται, ξεπερνούν το 67% στον χώρο των συνεργείων. Οι επαγγελματίες, ωστόσο, μιλούν για κανονιστικό σοκ χωρίς επαρκή προετοιμασία.
 

«Ψηφιακή ασφυξία» σε μικρά συνεργεία χωρίς υποδομές

Οι μικρές και οικογενειακές επιχειρήσεις του κλάδου καταγγέλλουν ότι το νέο μέτρο εφαρμόζεται χωρίς καμία μεταβατική περίοδο, χωρίς τεχνική υποστήριξη, και χωρίς σαφείς οδηγίες για το ποιες εργασίες υπόκεινται σε καταγραφή. Όπως επισημαίνουν, ο συνδυασμός του νέου Ψηφιακού Πελατολογίου με τα ήδη υπάρχοντα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA) και τα ψηφιακά δελτία αποστολής δημιουργεί ένα δαιδαλώδες τοπίο, που ευνοεί μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις με οργανωμένα λογιστήρια. Το αποτέλεσμα είναι μια ψηφιακή ασφυξία που απειλεί την επιβίωση των πιο ευάλωτων επαγγελματιών του χώρου

Αθέμιτος ανταγωνισμός και φόβος για πρόστιμα: Οι αντιδράσεις φουντώνουν

Το νέο σύστημα προκαλεί ανασφάλεια και φόβο για αυθαίρετους ελέγχους και πρόστιμα, καθώς – όπως λένε οι επαγγελματίες – δεν έχει αποσαφηνιστεί ποια εργασία θεωρείται δηλωτέα και πότε. Πολλοί κάνουν λόγο για νομική αβεβαιότητα, ειδικά σε περιπτώσεις πρόχειρων επισκευών ή μικροπαρεμβάσεων που μέχρι σήμερα θεωρούνταν «ρουτίνα». Η αντίδραση δεν περιορίζεται μόνο στις τεχνικές επιχειρήσεις, αλλά και σε κλάδους ενοικίασης οχημάτων που πλήττονται έμμεσα από τις αλυσιδωτές επιπτώσεις της απεργίας. Ο ανταγωνισμός με τα «μαύρα» συνεργεία γίνεται ακόμα πιο άνισος, σύμφωνα με τις ενώσεις, οδηγώντας σε στρέβλωση της αγοράς αντί για εξυγίανση.
 

FABUS
CFMOTO