Τα τεχνικά σχέδια της Kawasaki για το νέο σύστημα τροφοδοσίας

Τα τεχνικά σχέδια της Kawasaki για το νέο σύστημα τροφοδοσίας

Τα τεχνικά σχέδια της Kawasaki για το νέο σύστημα τροφοδοσίας

Kawasaki: Νέες πατέντες για άμεσο ψεκασμό

Στο βαγόνι της νέας μηχανολογικής τάσης του άμεσου ψεκασμού ανεβαίνει και η Kawasaki, καταθέτοντας πατέντες για το σύστημα σε κινητήρες. Δείτε περισσότερα.

KAWASAKI: Δείτε όλα νέα μοντέλα του 2024 στο νέο ελληνικό website!

Η Kawasaki συνεχίζει να εξελίσσει τους κινητήρες της, κάτι απόλυτα λογικό σε αυτή την εποχή και δικαιολογημένο, αν σκεφτούμε τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων. Με τις αυστηρές Euro 5 να έχουν ταράξει τα νερά και τις Euro 6 να πλησιάζουν, η Kawasaki καταθέτει πρόταση κινητήρα με άμεσο ψεκασμό αλλά και κομπρέσορα.  

Δείτε το βασικό σχέδιο, στην εικόνα παραπάνω: Ο κομπρέσορας και το σύστημα κίνησης του φαίνονται ξεκάθαρα, ενώ τα μπεκ άμεσου ψεκασμού διακρίνονται με τον αριθμό 80, στην ένωση κυλίνδρου-κεφαλής. Ένα πιο «σχολαστικό» μάτι ίσως διακρίνει και τα συμβατικά μπεκ έμμεσου ψεκασμού, που βρίσκονται κάτω από τις πεταλούδες, με τον αριθμό 75: Πράγματι βρίσκονται και αυτά εκεί, γιατί το σύστημα της Kawasaki συνδυάζει τα δύο συστήματα.

Τα μπεκ του άμεσου ψεκασμού θα βρίσκονται δίπλα από τις βαλβίδες εισαγωγής και θα τροφοδοτούνται με καύσιμο σε πολύ υψηλή πίεση, από μια μηχανική τρόμπα που θα κινείται από τον εκκεντροφόρο εξαγωγής (φαίνεται στα σχέδια με τον αριθμό 78 και συνδέεται με τα μπεκ υπ αριθμόν 80 με σωληνώσεις.



Γιατί να επιλέξεις άμεσο ψεκασμό όμως; Η τεχνολογία αυτή έχει κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα, όσον αφορά την διαχείριση της καύσης και τον περιορισμό των ρύπων: Ο ψεκασμός του καυσίμου γίνεται απευθείας στον κύλινδρο επιτρέποντας την χρήση φτωχότερου μίγματος, ακριβέστερου χρονισμού και μείωση της προανάφλεξης, ειδικά αν συνδυαστεί με turbo. Από την άλλη, απαιτεί μια αντλία υπερ-υψηλής πίεσης (που θα παίρνει κίνηση μηχανικά, από τον κινητήρα) ενώ αφήνει εκτεθειμένες τις εισαγωγές σε κατάλοιπα από το σύστημα ανακυκλοφορίας αναθυμιάσεων του στροφαλοφόρου. Το δοκιμασμένο σύστημα έμμεσου ψεκασμού εξαλείφει αυτό το μειονέκτημα, προσφέροντας παράλληλα δυυνατότητα για μεγαλύτερη μέγιστη ισχύ λόγω καλύτερης ανάμιξης αέρα-καυσίμου.



Κάπως έτσι η Kawasaki φαίνεται πως σχεδιάζει ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα, που θα κάνει χρήση όλης της τρέχουσας τεχνολογίας μας, προσφέροντας τελικά έναν κινητήρα που θα αποδίδει άριστα σε όλο του το φάσμα. Τι άλλο θα δούμε στο μέλλον, όσον αφορά τους κινητήρες καύσης;

Φωτό: BikeSocial