LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα νέα 1190 Adventure και 1190 Adventure R θα είναι τα πρώτα μοντέλα της αυστριακής εταιρίας που θα εφοδιαστούν με το MSC.

Με επιπλέον κόστος το νέο σύστημα ελέγχου ευστάθειας μπορεί να τοποθετηθεί και στα 1190 Adventure/R του 2013.

Το MSC χρησιμοποιεί και τους αισθητήρες του συνδυασμένου συστήματος ABS για να μοιράσει σωστά την πέδηση στους δύο τροχούς όταν η μοτοσικλέτα βρίσκεται υπό κλίση.

KTM-BOSCH: Νέο σύστημα ευστάθειας MSC

Ένα νέο σύστημα ευστάθειας που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα χαρακτηριστικά των μέχρι τώρα συστημάτων ασφάλειας εξέλιξε η Bosch μαζί με την KTM. Πρώτος αποδέκτης το νέο 1190 Adventure.

 
Το Motorcycle Stability Control (MSC ), ή σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Μοτοσικλέτας θα αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού στα 1190 Adventure/R του 2014, ενώ η αυστριακή εταιρία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να το τοποθετήσουν και στα μοντέλα του 2013 (από τον ερχόμενο Δεκέμβριο) εφόσον το επιθυμούν, με επιπλέον κόστος.

Το νέο σύστημα της Bosch, μέσω των αισθητήρων της μοτοσικλέτας και των δεδομένων που συλλέγει από το συνδυασμένο ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, διαβάζει συνεχώς όλα τα στοιχεία για την κινητική της κατάσταση και διορθώνει όποτε αυτό είναι απαραίτητο.

Οι πιο σημαντικές παράμετροι που βρίσκονται υπό διαρκή έλεγχο από το MSC είναι η ταχύτητα των τροχών, η κλίση της μοτοσικλέτας, η πίεση που ασκείται στα φρένα από τον αναβάτη αλλά και το άνοιγμα του ηλεκτρονικού γκαζιού. Επίσης το σύστημα ελέγχει το εμπρός τροχό και συγκεκριμένα για το αν αυτός βρίσκεται στο έδαφος κατά την επιτάχυνση ή όχι.

Μετρώντας όλα τα παραπάνω το MSC μπορεί να αποτρέψει την πιθανότητα πτώσης από φρενάρισμα πανικού μέσα στη στροφή και περιορίζει το σπινάρισμα του πίσω τροχού μέσα σε αυτή, εφόσον αυτό χρειαστεί. Παράλληλα είναι σε θέση να διαμοιράσει ιδανικά την ισχύ της πέδησης μεταξύ των δύο τροχών σε περίπτωση που ο αναβάτης χρησιμοποιήσει τα φρένα μέσα στη στροφή ακόμη και αν ο τελευταίος ασκήσει πίεση μόνο σε ένα από τα δύο. Λειτουργεί δηλαδή σαν ένα ηλεκτρονικό σύστημα συνδυασμένης πέδησης, μόνο που η πέδηση ανάμεσα στους δύο άξονες εξαρτάται κάθε φορά από τις εκάστοτε συνθήκες. 

Τέλος, το σύστημα αποτρέπει τον εμπρός τροχό από το να εγκαταλείψει το έδαφος κατά την επιτάχυνση βελτιώνοντας έτσι τα επίπεδα πρόσφυσης εμπρός. Το ίδιο κάνει και για τον πίσω τροχό αποτρέποντας το endo κατά τη δυνατή  επιβράδυνση σε δρόμο με υψηλό συντελεστή τριβής.


 

KTM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ