Οδηγώντας: Δεσποινίς μου κερδίσατε

    Πολλές φορές από την πρώτη γνωριμία νιώθεις τι πρόκειται να επακολουθήσει. Κάπως έτσι συνέβη και με την περίπτωση του ΚΤΜ 1090 Adventure. Στην πρώτη μας γνωριμία φρόντισε να με σαγηνέψει με σωστές και μελετημένες κινήσεις. Προσπαθώντας να καταλάβω τις προθέσεις της, την κοίταξα στην οθόνη οργάνων, όπου με ένα λακωνικό Ready to Race, φρόντισε να με κατατοπίσει.

    Στο πάτημα της μίζας ο ανανεωμένος κινητήρας παίρνει ζωή και ο ήχος από το τελικό της Akrapovic, σε προκαλεί να ανεβάσεις στροφές για να ακούσεις το μοτέρ να στριγγλίζει. Από τα πρώτα μέτρα φρόντισε να μου δείξει την ανανεωμένη και κομψή σιλουέτα της, η οποία μετά από εξαντλητική δίαιτα, κατάφερε να απολέσει 10 κιλά, σε σχέση με το 1290 Adventure S. Το απόλυτα ικανοποιητικό νούμερο των 205 κιλών επετεύχθει, αφού δεν χρησιμοποιήθηκαν ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, cornering lights, traction control με αισθητήρα θέσης και η μονάδα IMU που καθοδηγεί όλα τα παραπάνω. Είναι μάλιστα 7 κιλά ελαφρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο.

    Η διαφορά στο βάρος είναι κάτι παραπάνω από αισθητή στο δρόμο, καθώς μπορεί και ελίσσεται και πλαγιάζει σαν καλογυμνασμένη μπαλαρίνα και  σου δίνει την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μοτοσυκλέτα μικρότερων κυβικών. Θέλοντας να δείξω χαλαρός, της πρότεινα μια βόλτα στην πόλη. Το φαρδύ τιμόνι και η ελαφριά αίσθηση δεν σε προβληματίζουν στο αστικό πεδίο, με μοναδική εξαίρεση την ζέστη από το μοτέρ όταν έχεις κολλήσει στην κίνηση. Εντάξει κοπελιά έχεις δίκιο. Δεν είσαι εσύ για τέτοια πράγματα. Ας συνεχίσουμε στον ανοιχτό δρόμο. Τουριστικό potential… check. 

    Η όμορφη σέλα προσφέρει άνεση σε οδηγό και συνεπιβάτη, αφού δεν κουράζει ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι.  Έχοντας την ευκαιρία να διαλέξω μεταξύ των 3 modes, επιλέγω το Sport για άμεση απόκριση και αποφασίζω να απενεργοποιήσω το traction. Δεν πρέπει να μου πάρει τον αέρα σκέφτηκα. Το κιβώτιο είναι σαφές με πολύ καλή αίσθηση και σε συνδυασμό με το δυνατό κινητήρα και την σταθερότητα στα πολλά, το 1090 δεν δυσκολεύεται να κινηθεί με τριψήφια, απαγορευτικά για την τροχαία, νούμερα. 

    Η επιτάχυνση έρχεται απρόσκοπτα και αβίαστα μέχρι τα 225 χιλιόμετρα που μετρήσαμε, όχι ότι δεν πάει άλλο, με το φόρτε του να είναι οι μεσαίες και ψηλές στροφές. Μετά τις 5.000σαλ. ξεσπάει, βάζοντας δύσκολα στο πίσω ελαστικό. Με 1η και 2α στο κιβώτιο και με απότομο γκάζι, οι σούζες είναι εύκολη υπόθεση και τα γλιστρήματα του πίσω τροχού στο καθημερινό μενού. Ζόρικη η γκόμενα! Η κάλυψη από τον αέρα είναι ικανοποιητική και το μόνο αρνητικό είναι ότι η ρύθμιση της ζελατίνας γίνεται μόνο όταν είστε σε στάση, καθώς χρειάζονται και τα δύο χέρια για να ξεκουμπώσουν τα κλιπς. No big deal. Σε κατάσταση cruising ταξιδιού με ταχύτητες των 140χλμ, το 1090 δεν κουράζει, καθώς η θέση οδήγησης είναι όρθια κα επιβάτες θα απολαύσουν την στιβαρότητα και την συμπαγή κατασκευή της Αυστριακής καλλονής. Μα τι κύριος θα ήμουν αν δεν πρότεινα στην όμορφη κοπέλα, ένα χορό.

    Οι στριφτερές διαδρομές ήταν μια ευκαιρία για το 1090, να μου αποκαλύψει και τις πιο κρυφές αρετές του. Χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικών αναρτήσεων, βρίσκεσαι σε manual mode. Το 1090 σου αποπνέει ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και δεν σε τρομάζει, αφού βουτάει πρόθυμα στις εισόδους των στροφών, μεταφέροντας το απαραίτητο feedback στον αναβάτη. Η ροπή είναι αρκετή για να σε μεταφέρει μέχρι την επόμενη στροφή, αν όμως είστε σε race mood, απλά κατεβάζετε μια ταχύτητα και το στροφόμετρο βουλιάζει στην κόκκινη περιοχή του κοντέρ, χωρίς να ιδρώσει, εκτινάσσοντας το 1090 με δύναμη μπροστά. 

    Είναι αλήθεια ότι δεν με απογοήτευσε πουθενά όσο και αν προσπάθησα να τη ζορίσω και αρωγός σε αυτό αποτελούν οι πολύ καλές αναρτήσεις της WP, που κάνουν εξαιρετική δουλειά στον τομέα της σταθερότητας και τα πολύ καλά φρένα που δεν εμφάνισαν σημάδια κόπωσης ακόμα και μετά από παρατεταμένο κυνήγι στροφών. Ένας χορός αδρεναλίνης και συναισθημάτων. Τελευταία δοκιμασία χωμάτινη διαδρομή και η Αυστριακή δεσποινίδα θέλει να μου δείξει την περιπετειώδης πλευρά της. Η ελαφριά αίσθηση και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, θα ανταποκριθούν επάξια σε κάθε εντολή του αναβάτη. Τα όρια εδώ έρχονται από τα ελαστικά δρόμου και τον πιο ασφάλτινο χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης.

    Μην ξεχνάμε και την έκδοση R που προορίζεται ειδικά για αυτό το σκοπό. Το προικισμένο ρεζερβουάρ καυσίμων έχει χωρητικότητα 23 λίτρων και σε συνδυασμό με την μέση κατανάλωση των 6,3 λίτρων/100χλμ σε μικτές συνθήκες, προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία για τα δεδομένα της κατηγορίας. Μπορεί να σου κλέψει την καρδιά, καθώς θα σταθεί δίπλα σου σαν γνήσιο θηλυκό που δεν θα σε απογοητεύσει. Προσοχή, λοιπόν, γιατί ένα βλέμμα μπορεί να σημαίνει την αρχή μιας σχέσης, της σχέσης σου με το 1090.

    KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ