ΚΤΕΟ: Ετήσιος έλεγχος και με μέτρηση θορύβου εν κινήσει

 Για πρώτη φορά εισάγεται η δυνατότητα τηλεπισκόπησης εκπομπών και μέτρησης θορύβου κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος, ανεξαρτήτως ΚΤΕΟ

Για πρώτη φορά εισάγεται η δυνατότητα τηλεπισκόπησης εκπομπών και μέτρησης θορύβου κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος, ανεξαρτήτως ΚΤΕΟ

Ο ετήσιος τεχνικός έλεγχος γίνεται κανόνας για τις μοτοσυκλέτες
Έλεγχοι σε ηλεκτρονικά συστήματα για ρύπους και παραποιήσεις
Τηλεπισκόπηση ρύπων και μέτρηση θορύβου στον δρόμο
Ψηφιακή ενοποίηση και ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ κρατών

Ο ετήσιος τεχνικός έλεγχος γίνεται κανόνας για τις μοτοσυκλέτες

Η Κομισιόν προχωρά σε ριζική αναθεώρηση των κανόνων για τα ΚΤΕΟ, φέρνοντας νέα πρότυπα που θα ισχύουν για περισσότερες κατηγορίες οχημάτων. Μεταξύ αυτών εισάγεται υποχρεωτικός ετήσιος τεχνικός έλεγχος για τις μοτοσικλέτες άνω των 125cc ή 11kW. Ο στόχος είναι διπλός: η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Οι αλλαγές αυτές κρίνονται απαραίτητες καθώς πολλά μη ασφαλή οχήματα κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους της Ε.Ε., συχνά χωρίς να έχουν εντοπιστεί κρίσιμες βλάβες.
 

Έλεγχοι σε ηλεκτρονικά συστήματα για ρύπους και παραποιήσεις

Οι υφιστάμενες μέθοδοι ελέγχου κρίνονται πλέον ανεπαρκείς, καθώς δεν λαμβάνουν υπόψη την εξέλιξη της τεχνολογίας, όπως τα ηλεκτρικά συστήματα και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού . Στη νέα πρόταση περιλαμβάνεται έλεγχος ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, μέσω σύνδεσης με την ηλεκτρονική διεπαφή του οχήματος και δοκιμές για τη συνέπεια του λογισμικού. Παράλληλα, εφαρμόζονται νέες μετρήσεις εκπομπών για νανοσωματίδια και οξείδια του αζώτου, με σκοπό τον εντοπισμό παραποιημένων οχημάτων που παραβιάζουν τα όρια ρύπων.
 

Τηλεπισκόπηση ρύπων και μέτρηση θορύβου στον δρόμο

Η νέα δέσμη μέτρων δεν περιορίζεται στο συνεργείο. Για πρώτη φορά εισάγεται η δυνατότητα τηλεπισκόπησης εκπομπών και μέτρησης θορύβου κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος, ανεξαρτήτως ΚΤΕΟ. Το μέτρο αυτό θα εφαρμόζεται σε όλα τα οχήματα και θα δίνει στις Αρχές τη δυνατότητα αυτόματης αναγνώρισης οχημάτων που εκπέμπουν περισσότερο από τα επιτρεπόμενα όρια. Πρόκειται για ένα βήμα που φιλοδοξεί να συνδυάσει την τεχνολογική πρόοδο με την προστασία του περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο.
 

Ψηφιακή ενοποίηση και ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ κρατών

Μεγάλο μέρος της νέας πρότασης εστιάζει στην ψηφιοποίηση των δεδομένων οχημάτων και τη βελτίωση της διασυνοριακής παρακολούθησης. Πλέον, θα καταγράφεται η ένδειξη χιλιομετρητή σε κάθε έλεγχο, με αυτόματη καταχώριση στις εθνικές βάσεις δεδομένων. Αυτά τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα και σε άλλες χώρες, σε περίπτωση επανακαταχώρισης οχήματος. Στόχος είναι να περιοριστεί η απάτη με τα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα και να ενισχυθεί η διαφάνεια στην αγορά. Παράλληλα, προωθείται η πλήρης κατάργηση έντυπων εγγράφων, που σήμερα εμποδίζουν την ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στα κράτη.
 

DAMIAN RACING
AUTOAGORA