Μια νέα ιδέα για ακόμα μεγαλύτερες αυτονομίες στις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες εκμεταλλεύεται την… ενέργεια του ήλιου: Δείτε την ιδέα που αναπτύχθηκε από ινστιτούτο της Ινδίας…
Η αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών είναι σχεδόν αυτοσκοπός των εμπλεκόμενων, καθώς είναι ακόμα ο σημαντικότερος παράγοντας που αποτρέπει πολλούς αναβάτες, από το να επιλέξουν μια ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα. Πως λοιπόν θα αυξηθεί η αυτονομία; Μελετητές από την Ινδία προτείνουν την χρήση ηλιακών πάνελ σε μοτοσυκλέτα, έχοντας μάλιστα προχωρήσει την ανάλογη εργασία στον σχεδιασμό πρωτότυπου!
Δείτε τα σχέδια: Η εργασία, που έγινε από το ινστιτούτο Mahatma Ghandi στην Hyderabad της Ινδίας, αποτελείται από μια μοτοσυκλέτα με ηλιακά πάνελ να καλύπτουν ουσιαστικά όλη την έκταση της εξωτερικής επιφάνειας της. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι μελετητές πέτυχαν μέγιστη επιφάνεια 1,29 τετραγωνικών μέτρων με ηλιακά στοιχεία, τα οποία θα μπορούν να παρέχουν μέχρι και 4,638 Wh παραπάνω αυξάνοντας την αυτονομία.
Σκεφτείτε το προφανές πλεονέκτημα αυτής της διάταξης, όταν η μοτοσυκλέτα θα είναι σταθμευμένη για πολλές ώρες: Αν αυτό το μοντέλο χρησιμοποιείται π.χ. για διαδρομές από και προς την δουλειά, τα ηλιακά πάνελ θα μπορούν να συλλέγουν ενέργεια όλες τις ώρες που το μοντέλο παραμένει σταθμευμένο. Μάλιστα, σε χώρες με εκτεταμένη ηλιοφάνεια σε όλη την διάρκεια του έτους όπως π.χ. την δική μας, μια τέτοια μοτοσυκλέτα θα μπορούσε να έχει κάποια πλεονεκτήματα, εξοικονομώντας και κατανάλωση ρεύματος από το δίκτυο.
Φυσικά η εργασία έχει μόνο θεωρητική μορφή προς το παρόν, καθώς για την πραγματοποίηση της χρειάζεται η επίλυση δύσκολων εξισώσεων: Το κόστος των ηλιακών πάνελ, το βάρος τους και η σωστή ενσωμάτωση τους στην μοτοσυκλέτα, αλλά και η πιθανότητα σοβαρών και πανάκριβων ζημιών στην… καθόλου απίθανη περίπτωση μιας πτώσης. Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι οι μελέτες συνεχίζονται για την βελτιστοποίηση των ηλεκτροκίνητων δικύκλων.