LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Η σωστή συντήρηση σε αλυσίδα και ιμάντα μπορεί να σου σώσει το πορτοφόλι!

(20/11/2025)
Είτε έχετε μοτοσυκλέτα με αλυσίδα είτε scooter με ιμάντα CVT, η μετάδοση είναι από τα μέρη που φθείρονται πιο γρήγορα και κοστίζουν περισσότερο όταν έρθει η ώρα της αλλαγής.

Είτε έχετε μοτοσυκλέτα με αλυσίδα είτε scooter με ιμάντα CVT, η μετάδοση είναι από τα μέρη που φθείρονται πιο γρήγορα και κοστίζουν περισσότερο όταν έρθει η ώρα της αλλαγής.

Κατά μέσο όρο ένα σετ αλυσίδα-γρανάζια κοστίζει 150-300 ευρώ.
Έλεγχος κάθε 500χλμ στην αλυσίδα και λίπανση κάθε 800-1000χλμ.
Ιμάντας: Σωστή πίεση στα ελαστικά και απέφυγε τις απότομες εκκινήσεις .
Το μυστικό είναι στις μικρές καθημερινές συνήθειες.

mototriti Team

Κατά μέσο όρο ένα σετ αλυσίδα-γρανάζια κοστίζει 150-300 ευρώ

Είτε έχετε μοτοσυκλέτα με αλυσίδα είτε scooter με ιμάντα CVT, η μετάδοση είναι από τα μέρη που φθείρονται πιο γρήγορα και κοστίζουν περισσότερο όταν έρθει η ώρα της αλλαγής. Ένα σετ αλυσίδα–γρανάζια μπορεί να φτάσει τα 150–300 ευρώ, ενώ ένας ιμάντας scooter κυμαίνεται μεταξύ 60 και 180 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο. Η σωστή συντήρηση όμως μπορεί να διπλασιάσει ή και να τριπλασιάσει τη διάρκεια ζωής τους, γλιτώνοντάς σας χρήματα αλλά και βλάβες που θα εμφανιστούν την πιο ακατάλληλη στιγμή.
 

Έλεγχος κάθε 500χλμ στην αλυσίδα και λίπανση κάθε 800-1000χλμ

Για όσους οδηγούν μοτοσυκλέτες, η αλυσίδα είναι ο πιο κρίσιμος κρίκος στη διάρκεια ζωής της μετάδοσης. Απαιτεί έλεγχο κάθε 500 χλμ. και λίπανση περίπου κάθε 800–1.000 χλμ., με μεγαλύτερη συχνότητα αν κινείστε σε βρεγμένους ή χωμάτινους δρόμους. Μια στεγνή αλυσίδα φαίνεται από τα τριξίματα, τις κοκκινίλες στους συνδέσμους και τη γρήγορη απώλεια τάσης. Η σωστή διαδικασία λίπανσης περιλαμβάνει ψεκασμό στο σημείο επαφής της αλυσίδας με το γρανάζι, λίπανση των ρουλεμάν και αναμονή 10–15 λεπτών για να «κάτσει» το προϊόν. Η παραδοσιακή μέθοδος με πινέλο και ορυκτέλαιο λειτουργεί εξίσου καλά, αρκεί να είναι κατάλληλο για O-rings. Το καθάρισμα γίνεται μόνο σε ακραίες περιπτώσεις, με χρήση ειδικού καθαριστικού. Η βενζίνη και τα «σκληρά» εργαλεία απαγορεύονται – καταστρέφουν τα O-rings και φέρνουν πρόωρη φθορά που μεταφράζεται σε προϊόντα και εργατικά.
 

Ιμάντας: Σωστή πίεση στα ελαστικά και απέφυγε τις απότομες εκκινήσεις

Στα scooter, η μετάδοση είναι κλειστή και δουλεύει με ιμάντα, variator και φυγοκεντρικό συμπλέκτη. Επειδή δεν φαίνεται, πολλοί αναβάτες ξεχνούν ότι ο ιμάντας καταπονείται σε κάθε εκκίνηση. Ένας φθηνός ιμάντας μπορεί να «κοπεί» ξαφνικά, αφήνοντας τον οδηγό ακινητοποιημένο και προκαλώντας παράλληλες φθορές στο σύστημα. Ο κατασκευαστής συνήθως προτείνει αλλαγή ανά 8.000–20.000 χιλιόμετρα, όμως η πραγματικότητα δείχνει ότι η καθαρή οδήγηση, η σωστή πίεση ελαστικών και η αποφυγή απότομων εκκινήσεων παρατείνουν σημαντικά τη ζωή του. Ένας απλός οπτικός έλεγχος στο service και η έγκαιρη αλλαγή πριν τη φθορά του υλικού μπορούν να γλιτώσουν δεκάδες έως εκατοντάδες ευρώ σε πιθανές ζημιές.
 

Το μυστικό είναι στις μικρές καθημερινές συνήθειες

Το μυστικό για να γλιτώσει χρήματα ένας αναβάτης βρίσκεται στις μικρές συνήθειες. Η διατήρηση σωστής τάσης στην αλυσίδα, η αποφυγή συνεχούς βρομιάς, το άδειασμα του scooter από περιττό βάρος, η ομαλή επιτάχυνση και ο τακτικός έλεγχος της μετάδοσης είναι κινήσεις που μειώνουν καταπόνηση και αυξάνουν διάρκεια ζωής. Μια απλή λίπανση που κοστίζει λίγα ευρώ ή ένας έγκαιρος έλεγχος ιμάντα μπορεί να εξοικονομήσει ποσά πολλαπλάσια. Στο τέλος της ημέρας, η σωστή φροντίδα της μετάδοσης δεν είναι θέμα τεχνικό — είναι θέμα οικονομίας.