Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα ορυκτά καύσιμα και η κλιματική αλλαγή, είναι γεγονότα τα οποία θα μας απασχολούν για αρκετά χρόνια ακόμα. Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας έρευνας στην Αμερική, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι σωτήρια στα αστικά περιβάλλοντα.
552.000 τόνοι διοξείδιο του άνθρακα κάθε μέρα από τις «μικρές διαδρομές»
Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύει η ιστοσελίδα The Bike Adviser, πάνω από τις μισές διαδρομές με αυτοκίνητο στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι σε απόσταση μικρότερη των 5 μιλίων ή 8 χιλιομέτρων. Σε αυτές τις διαδρομές, τα αυτοκίνητα εκπέμπουν καθημερινά, 551.940 τόνουςδιοξειδίου του άνθρακα και μάλιστα, όλους αυτούς σε έναν κύκλο 8 χιλιομέτρων. Τον αντίκτυπο των ρύπων αυτών στην ποιότητα ζωής μέσα στις πόλεις δεν χρειάζεται καν να τον εξηγήσουμε.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα μείωναν τους ρύπους στο μισό, κάθε μέρα!
Η έρευνα των ανθρώπων του Bike Adviser επικεντρώνεται στην χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων για την αντικατάσταση των αυτοκινήτων, σε αυτές τις κοντινές διαδρομές. Σύμφωνα με τα ευρήματα τους, αν όλοι οι Αμερικανοί πολίτες έκαναν τις μισές διαδρομές τους μέχρι 8 χιλιόμετρα με ηλεκτρικό ποδήλατο, οι εκπομπές ρύπων θα μειώνονταν κατά 273.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα κάθε μέρα. Η ποσότητα αυτή διοξειδίου του άνθρακα, είναι ανάλογη με την ποσότητα που θα απορροφούσαν 4,5 εκατομμύρια φυτώρια δένδρων σε βάθος 10ετίας!
Τα αυτοκίνητα μολύνουν περισσότερο και από τα αεροπλάνα
Η υπηρεσία προστασίας περιβάλλοντος και τα δεδομένα της για την ρύπανση της ατμόσφαιρας των ΗΠΑ, αποκαλύπτουν ότι τα αυτοκίνητα οφείλονται για το 45% των εκπομπών που καταλήγουν στον αέρα, όντας με διαφορά η βασική πηγή μόλυνσης με διοξείδιο του άνθρακα. Στην δεύτερη θέση των δεδομένων, με 25%, βρίσκονται τα μεσαία φορτηγά, ενώ στο 17% βρίσκονται τα ελαφρά φορτηγά. Η κατηγορία «αεροσκάφη-οχήματα θαλάσσης-σιδηρόδρομοι» βρίσκονται στο 15%.
Το ίδιο το Bike Adviser, παραδέχεται ότι η μετάβαση σε carbon-free μετακινήσεις δεν είναι εύκολη, με τα σημερινά δεδομένα, καθώς πέρα από την ισχυρή εξάρτηση της βιομηχανίας από τα προϊόντα άνθρακα, χρειάζονται και σημαντικές κοινωνικές αλλαγές. Ωστόσο, η έρευνα θέλει να ενθαρρύνει τους πολίτες, να σκεφτούν και τις εναλλακτικές που έχουν στην διάθεση τους για τις μικρές μετακινήσεις. Επίσης, η έρευνα μπορεί να μιλά για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, όμως και με την ευκολία των ηλεκτρικών scooters, τα οφέλη θα είναι σίγουρα παραπλήσια. Θα μπορούσαμε να περιμένουμε τα ίδια, και από την Ελληνική πραγματικότητα;