Ecoshift NOOS: Το 1ο ηλεκτρικό δίκυκλο Made in Greece by Greeks

Αυτό είναι το Ecoshift NOOS, το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό δίκυκλο με τελική στα 80χλμ/ω και αυτονομία που φτάνει τα 131 χιλιόμετρα.
- Μέρη 95% σχεδιασμένα από την Ecoshift, τελική 80χλμ/ω και κινητήρας Bosch
- Με 1 ή 2 μπαταρίες, αυτονομία έως 131χλμ και επιλογή Cargo
- 6 μήνες σκληρών δοκιμών στην Ισπανία και τιμές λίγο πάνω από τα 5,5 χιλιάρικα
- Ecoshift: Μακροπρόθεσμη αφοσίωση στην ανακύκλωση και την βιώσιμη ενέργεια
Μέρη 95% σχεδιασμένα από την Ecoshift, τελική 80χλμ/ω και κινητήρας Bosch
Στα πλαίσια της 1ης Συνέντευξης Τύπου της Ecoshift, βρεθήκαμε στις εγκαταστάσεις της νεοσύστατης εταιρείας, όπου μάθαμε τα πάντα για το επιχειρηματικό της πλάνο, την ιδέα πίσω από αυτήν και φυσικά το νέο της προϊόν στην αστική μικροκινητικότητα, το ηλεκτρικό scooter NOOS. Το NOOS (ονομασία εμπνευσμένη από την ελληνική λέξη νους), είναι ένα ηλεκτρικό scooter κατηγορίας L3 το οποίο όπως περήφανα μας τόνισε η ομάδα μηχανικών της Ecoshift, έχει αναπτυχθεί εξ΄ ολοκλήρου από Έλληνες στην Ελλάδα. Το 95% των μερών του έχει σχεδιαστεί από τους ίδιους και μιλάμε τόσο για το Hardware (πλαστικά μέρη, πλαίσιο, τροχοί, μπαταρίες, περιφερειακά), όσο και για το Software (λογισμικό ECU, οθόνη). Πάμε λοιπόν να δούμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα της Bosch, τοποθετημένο στον πίσω 14άρι τροχό που αποδίδει μέγιστη ισχύ 5kW (περίπου 6,8 άλογα). Δεν είναι όμως απλώς ένας ηλεκτροκινητήρας που πήρε η Ecoshift από τον κατάλογο της Bosch και τον τοποθέτησε επάνω στο μοντέλο. Το λογισμικό και η λειτουργία του έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το NOOS, με ανθρώπους της Bosch να έρχονται στην Ελλάδα και να συνεργάζονται με τους μηχανικούς της Ecoshift στην πίστα του Riding School, με σκοπό να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εξοπλίζεται με υδραυλικά δισκόφρενα εμπρός-πίσω και σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS). Το NOOS έχει 3 Riding Modes με το πρώτο να περιορίζει την τελική στα 45χλμ/ω και τα άλλα 2 στα 80χλμ/ω, με το 2ο όμως να αποδίδει την ισχύ πιο ήπια ώστε να βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας. Οδηγείται λοιπόν με δίπλωμα Α1 κατηγορίας (125cc) ή και με δίπλωμα αυτοκινήτου εφόσον ο κάτοχος έχει κλείσει τα 27 και έχει το Β δίπλωμα για τουλάχιστον 6 χρόνια. Μπορείς άνετα να κινηθείς με αυτό σε όλο το οδικό δίκτυο εκτός ίσως από τους αυτοκινητόδρομους τις ώρες που δεν έχει κίνηση.
Με 1 ή 2 μπαταρίες, αυτονομία έως 131χλμ και επιλογή Cargo
Το NOOS έχει έναν άκρως φουτουριστικό και "τετραγωνισμένο" θα λέγαμε σχεδιασμό, που το κάνει να ξεχωρίζει και τραβά τα βλέμματα, ενώ είναι φυσικά και Minimal όπως προστάζει η σύγχρονη τάση. Ένα στοιχείο στο οποίο όπως μας είπαν οι μηχανικοί της Ecoshift έδωσαν μεγάλη σημασία, ήταν η τοποθέτηση των μπαταριών όσο πιο χαμηλά γίνεται, ώστε να έχει το δίκυκλο μία φιλικότητα στον χειρισμό και να είναι όπως είπαν: "μανιτζέβελο", μία λέξη που αν και δεν είναι politically correct περιγράφει ακριβώς αυτό που θέλουμε να πούμε. Δέχεται 2 μπαταρίες χωρητικότητας 2,2kWh η κάθε μία, οι οποίες ζυγίζουν 12,5 κιλά έκαστος και του προσδίδουν μέγιστη αυτονομία στα 62 ή 131 χιλιόμετρα σε συνθήκες WMTC φυσικά αλλά στο 3ο Mode. Σαφώς λοιπόν εάν χρησιμοποιείς και το Mode 1 στις αστικές σου μετακινήσεις η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί. Το συνολικό βάρος του οχήματος με μία μπαταρία είναι στα 108 κιλά και με δύο στα 120, ενώ βάσει έγκρισης τύπου έχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο στα 180 κιλά, επιτρέποντάς σε διανομείς να μεταφέρουν πολλά και βαριά αντικείμενα, εφόσον επιλέξουν την έκδοση Cargo. Και μιάς και μιλήσαμε για εκδόσεις πάμε να τις δούμε. Υπάρχει η έκδοση που προσφέρει σέλα συνεπιβάτη και μία Cargo που αποκτά στο πίσω μέρος ένα μεγάλο κουτί. Γυρνώντας πίσω στην μπαταρία, αξίζει να αναφερθεί ότι χρησιμοποιεί κελιά της Samsung των οποίων την διαχείριση έχει σχεδιάσει η Ecoshift, ενώ διαθέτει 2 τρόπους ανάκτησης ενέργειας. Ο 1ος τρόπος ανάκτησης επενεργεί όταν αφήνεις το γκάζι, προσφέροντας μία αίσθηση παρόμοια με το φρένο κινητήρα (Engine Break) που νιώθεις όταν αφήνεις το γκάζι σε ένα δίκυκλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ ο δεύτερος τρόπος που έχει ισχύ ανάκτησης στο 10-15%, επενεργεί κατευθείαν όταν πατάς τις μανέτες των φρένων χάρη σε αισθητήρες που αυξάνουν τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας. Ο φορτιστής των μπαταριών έχει ισχύ 500W και η πλήρης φόρτιση (0-100%) διαρκεί 5 ώρες. Αυτή την στιγμή όμως, η ομάδα αναπτύσσει και έναν νέο με ισχύ στο 1kW, που θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης.
To NOOS, έχει μία έγχρωμη 8άρα TFT οθόνη που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το scooter και έχει φυσικά συνδεσιμότητα.
6 μήνες σκληρών δοκιμών στην Ισπανία και τιμές λίγο πάνω από τα 5,5 χιλιάρικα
Φυσικά το NOOS είναι ένα ηλεκτρικό δίκυκλο που έχει λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις τύπου και έχει δοκιμαστεί εκτενώς. Η ομάδα της Ecoshift μας επεσήμανε πως για 6 μήνες τόσο στην Ελλάδα όσο και σε διάφορες πίστες δοκιμών στην Ισπανία, το μοντέλο έχει υποβληθεί σε σκληρές δοκιμές, που περιελάμβαναν οδήγηση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, σκαλοπάτια, crash test σε τοίχους αλλά και οδήγηση σε αντίξοες για τις μπαταρίες συνθήκες όπως πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Παράλληλα έγιναν και accelerated tests, όπου το μοντέλο διένυσε 50.000 χιλιόμετρα, μετά τα οποία συνιστάται η αντικατάσταση της μπαταρίας. Η εταιρεία προσφέρει 2ετή εγγύηση για το μοντέλο και 4ετή για την μπαταρία ή 40.000 χιλιομέτρων ότι έρθει πρώτο. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η εταιρεία έχει ήδη δεχθεί περί των 80 παραγγελιών για το NOOS ενώ συμμετέχει επί ίσοις όροις στον διαγωνισμό των ΕΛΤΑ, τα οποία θα προμηθευτούν περίπου 250 ηλεκτρικά δίκυκλα για τις διανομές τους. Φυσικά ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και συμμετέχουν πολλές εταιρείες σε αυτό τον διαγωνισμό, εμείς να τους ευχηθούμε καλή τύχη. Μας γνωστοποιήθηκε πως αυτή την στιγμή η Ecoshift έχει την δυνατότητα να παράγει 1.200 μπαταρίες ετησίως, ενώ εφόσον καλυφθούν πλήρως οι βάρδιες συναρμολόγησης του NOOS (12 άτομα ανά βάρδια) η παραγωγή μπορεί να φτάσει τα 5.000 δίκυκλα ετησίως. Όπως μας είπε ο κ. Μιχάλης Η. Οικονομάκης, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, το NOOS είναι ένα ηλεκτρικό δίκυκλο που απευθύνεται κυρίως σε επιχειρήσεις και "στόλους", χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να το αγοράσει και ένας ιδιώτης. Μέσω της σύγχρονης εφαρμογής του NOOS σε smartphone θα μπορείς πανεύκολα να δώσεις πρόσβαση σε οποιονδήποτε άλλο χρήστη θες ώστε να μπορεί να το ξεκλειδώσει από το κινητό του και να το οδηγήσει και φυσικά να του αφαιρέσεις την πρόσβαση όποτε επιθυμείς. Σαν Fleet Manager έχεις πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα του κάθε scooter και μπορείς να δεις με τι ταχύτητα κινούνται και πόσο το "ταλαιπωρεί" ο κάθε οδηγός, ενώ φυσικά ενημερώνεσαι για την υγεία των μπαταριών και την κατάσταση του οχήματος. Ο υπολογιστής του NOOS μάλιστα διαθέτει και λειτουργία προειδοποίησης ώστε όταν το "ζορίζεις" να ρίχνεις λίγο τους ρυθμούς σου. Παράλληλα η ομάδα αναπτύσσει και σταθμούς πολλαπλής φόρτισης, οι οποίοι θα είναι συμβατοί και με πολλά μοντέλα της αγοράς από άλλους κατασκευαστές (universal). Η τιμή της έκδοσης με την θέση συνεπιβάτη είναι στα 5.642 ευρώ, ενώ για την έκδοση Cargo στα 5.617 ευρώ, τιμές οι οποίες πέφτουν γύρω στα 4.300 ευρώ με τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά. Η δεύτερη μπαταρία κοστίζει 1.052 ευρώ και με την προσθήκη της οι τιμές τους πέφτουν στα 5.100 ευρώ περίπου λόγω της έξτρα επιδότησης 300 ευρώ για την 2η μπαταρία.
Ecoshift: Μακροπρόθεσμη αφοσίωση στην ανακύκλωση και την βιώσιμη ενέργεια
Η Ecoshift είναι μία εταιρεία που δραστηριοποιείται με πολλά περισσότερα από την αστική μικροκινητικότητα. Όπως μας είπε ο κ. Οικονομάκης στην παρουσίασή του, η εταιρεία θα στηρίζεται μελλοντικά σε 4 πυλώνες: την αστική μικροκινητικότητα (με περισσότερα μοντέλα να έρχονται στο μέλλον), τις μονάδες αποθήκευσης ενέργειας (BES 1.0), την μετατροπή μπαταριών αυτοκινήτων σε Second Life Batteries για χρήση σε μεγάλες βιομηχανικές μονάδες και όχι μόνο και φυσικά την ανακύκλωση. Η ιδέα πίσω από την Ecoshift, αφορά φυσικά την μείωση του αποτυπώματος άνθρακα που εκπέμπεται στο περιβάλλον και την προστασία του. Το NOOS κατασκευάζεται σε μεγάλο ποσοστό από βιώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά, ενώ η ανακύκλωση στην οποία θα δραστηριοποιηθεί η Ecoshift τα επόμενα 2-3 χρόνια είναι ένας βασικός πυλώνας του πλάνου της. Εκτός βέβαια από το NOOS μας παρουσίασαν και την μονάδα ενέργειας BES 1.0, η οποία είναι παραμετροποιήσιμη (modular). Μπορεί για παράδειγμα να συνδυαστεί με μία μπαταρία (5kWh) και έναν μετασχηματιστή ή και περισσότερες 10kWh+. Έτσι ακόμα και εάν συμβεί μία 24ωρη διακοπή ρεύματος θα μπορείς να έχεις ρεύμα στο σπίτι σου για μία ημέρα (με λογική κατανάλωση), ενώ το σύστημα BES θα μειώσει εξαιρετικά τον λογαριασμό του ρεύματος εάν το συνδυάσεις με ηλιακά πάνελ. Αποθηκεύει την πολύτιμη ηλιακή ενέργεια των πάνελ τις πρωινές ώρες, τις οποίες εσύ μπορεί να λείπεις από το σπίτι και διαφορετικά πάει χαμένη κι έτσι αντί να καις ρεύμα από την ΔΕΗ το βράδυ, χρησιμοποιείς αυτό που παρήγαγαν τα πάνελ και αποθηκεύτηκε στο σύστημα BES 1.0.
Η ενερεγειακή μονάδα BES 1.0 είναι μία ιδανική λύση για νοικοκυριά και επιχειρήσεις που μπορεί να σε "σώσει" σε ώρα ανάγκης (διακοπή ρεύματος), ή να μειώσει κατά πολύ τον λογαριασμό του ρεύματος.
Η Ecoshift είναι μία ελληνική εταιρεία που γεννήθηκε το 2023 και με ένα σαφές και μελετημένο business plan, χρηματοδοτήθηκε από το ταμείο ανάκαμψης μετά τον Covid, ώστε να καταλήξει σήμερα (μαζί με ίδια κεφάλαια φυσικά και την καταλυτική & πολύτιμη υποστήριξη του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος) να έχει αναπτύξει το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό δίκυκλο. Το όραμά της αφορά την αξιοποίηση βιώσιμων λύσεων, τόσο στην κινητικότητα αλλά και σε όλους τους τομείς γενικότερα, με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος για ένα καλύτερο μέλλον.