E85 : Βενζίνη με μόλις 0,69 ευρώ/λίτρο και μεγαλύτερη απόδοση!

Την ώρα που στην Ελλάδα η τιμή της αμόλυβδης παραμένει σταθερά πάνω από το 1,80¤/λίτρο, μια νέα μορφή καυσίμου αλλάζει τα δεδομένα στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Την ώρα που στην Ελλάδα η τιμή της αμόλυβδης παραμένει σταθερά πάνω από το 1,80¤/λίτρο, μια νέα μορφή καυσίμου αλλάζει τα δεδομένα στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η E85 κατακτά την Ευρώπη με τιμή που σοκάρει
Η E85 ανεβάζει απόδοση – αλλά μόνο στα κατάλληλα οχήματα
Για τα περισσότερα οχήματα, η E85 είναι παγίδα
Χαμηλοί ρύποι, χαμηλή τιμή, αλλά αβέβαιο μέλλον

Η E85 κατακτά την Ευρώπη με τιμή που σοκάρει

Την ώρα που στην Ελλάδα η τιμή της αμόλυβδης παραμένει σταθερά πάνω από το 1,80€/λίτρο, μια νέα μορφή καυσίμου αλλάζει τα δεδομένα στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο λόγος για το E85, μια βενζίνη που κοστίζει μόλις 0,69 ευρώ το λίτρο και υπόσχεται εξοικονόμηση, καλύτερη απόδοση και λιγότερους ρύπους. Ήδη σε χώρες όπως η Γαλλία, η Σουηδία και η Βραζιλία, το E85 διατίθεται σε χιλιάδες πρατήρια και χρησιμοποιείται από εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς που το επιλέγουν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Δεν πρόκειται για κάποιο νέο καύσιμο-θαύμα, αλλά για βενζίνη με αυξημένη περιεκτικότητα σε αιθανόλη – έως και 85%, η οποία καταφέρνει να συνδυάσει χαμηλή τιμή και οικολογικό προφίλ. Όμως αυτή η εξίσωση έχει και μια βασική προϋπόθεση: το όχημα πρέπει να είναι κατασκευασμένο για να την αντέχει.
 

Η E85 ανεβάζει απόδοση – αλλά μόνο στα κατάλληλα οχήματα

Στη Γαλλία, κυκλοφορούν ήδη πάνω από 400.000 οχήματα που χρησιμοποιούν E85, είτε εργοστασιακά είτε με κιτ μετατροπής. Πρόκειται για τα λεγόμενα Flex Fuel μοντέλα, σχεδιασμένα να λειτουργούν με διαφορετικά μείγματα βενζίνης και αιθανόλης. Σε αυτά, η E85 όχι μόνο λειτουργεί κανονικά, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις αποδίδει και καλύτερα. Το δίκτυο ανεφοδιασμού στη Γαλλία αριθμεί περίπου 3.000 πρατήρια, καλύπτοντας ήδη το 30% του συνόλου της χώρας, ενώ η διαφορά στην τιμή με την αμόλυβδη 98 οκτανίων –που φτάνει τα 1,72€/λίτρο– είναι σχεδόν διπλάσια. Δεν είναι τυχαίο ότι για πολλούς οδηγούς, το E85 αποτελεί μονόδρομο, ειδικά με τα συνεχή κύματα ακρίβειας στα συμβατικά καύσιμα.
 

Για τα περισσότερα οχήματα, η E85 είναι παγίδα

Παρά τα εντυπωσιακά νούμερα, το E85 δεν είναι ασφαλές για όλα τα οχήματα. Στην Ελλάδα, η συνήθης βενζίνη περιέχει έως και 10% αιθανόλη – επίπεδο που θεωρείται ασφαλές. Όταν όμως το ποσοστό φτάνει στο 85%, η αιθανόλη γίνεται διαβρωτική, προκαλώντας φθορές σε κολάρα, φλάντζες και εξαρτήματα του κινητήρα, ενώ μπορεί να δημιουργήσει δυσλειτουργίες στον εγκέφαλο και ρεταρίσματα που οδηγούν με βεβαιότητα στο συνεργείο. Χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές ή την κατάλληλη μετατροπή, η χρήση της E85 εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, ακόμα και για οχήματα τελευταίας τεχνολογίας.
 

Χαμηλοί ρύποι, χαμηλή τιμή, αλλά αβέβαιο μέλλον

Η χρήση της E85 φέρνει μαζί της περιβαλλοντικά οφέλη, με έως και 50% λιγότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με την αμόλυβδη. Επιπλέον, στη Γαλλία, η μετάβαση σε E85 δίνει στα οχήματα το περιβαλλοντικό σήμα Crit'air 1, επιτρέποντας την κυκλοφορία τους σε ζώνες χαμηλών ρύπων. Ωστόσο, οι ίδιοι οι παραγωγοί βιοαιθανόλης εκφράζουν ανησυχίες. Χωρίς κρατική υποστήριξη, υποδομές και επιδοτούμενα κιτ μετατροπής, η E85 δεν θα μπορέσει να σταθεί ως βιώσιμη λύση σε μακροχρόνια κλίμακα. Για την Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει ακόμη σχετική υποδομή και τα οχήματα τύπου Flex Fuel είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα, η E85 παραμένει μια μακρινή υπόθεση – ή ακόμη χειρότερα, μια παγίδα για τον απροετοίμαστο οδηγό.
 

BEST BUY
YAMAHA