Ε65: Ολοταχώς για ολοκλήρωση το 2026 – Ξεπεράστηκε το 75% του έργου

Ολοταχώς προς την ολοκλήρωση κινείται το βόρειο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, καθώς επιβεβαιώθηκε από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό πως η συνολική πρόοδος μελετών και κατασκευών ως τις 3
2 Φωτογραφίες »

Ολοταχώς προς την ολοκλήρωση κινείται το βόρειο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, καθώς επιβεβαιώθηκε από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό πως η συνολική πρόοδος μελετών και κατασκευών ως τις 30 Απριλίου 2025 έφτασε το 75,102%.

Ξεπέρασε το 75% η πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65
Τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του Ε65 εκτείνονται εώς Εγνατία Οδό
Αθήνα-Τρίκαλα-Καρδίτσα 30 λεπτά πιο γρήγορα χωρίς στροφές
Δύο σήραγγες, τρείς χώροι στάθμευσης , WC και σταθμοί εξυπηρέτησης

Ξεπέρασε το 75% η πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65

Ολοταχώς προς την ολοκλήρωση κινείται το βόρειο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, καθώς επιβεβαιώθηκε από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό πως η συνολική πρόοδος μελετών και κατασκευών ως τις 30 Απριλίου 2025 έφτασε το 75,102%. Το έργο υλοποιείται από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο πλαίσιο σύμβασης παραχώρησης με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και προχωρά εντός χρονοδιαγραμμάτων. Η επίτευξη του 10ου ορόσημου ενεργοποίησε την 10η πληρωμή της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου, ύψους 32.077.259 ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική δημόσια συνεισφορά στο έργο στα 384 εκατομμύρια ευρώ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 442 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
 

Τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του Ε65 εκτείνονται εώς Εγνατία Οδό

Αυτή την περίοδο κατασκευάζονται τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του Ε65, που εκτείνονται από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας έως την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Πρόκειται για το αναβαλλόμενο τμήμα Β΄ και αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026. Με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65 θα αποτελεί μια ενιαία διαδρομή από τη Φθιώτιδα έως τα Γρεβενά, ενισχύοντας κάθετα τη συνδεσιμότητα Ανατολικής και Δυτικής Ελλάδας. Η κατασκευή γίνεται σε νέα χάραξη, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Στο εργοτάξιο απασχολούνται 780 εργαζόμενοι και 440 μηχανήματα, σε δύο βασικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις.
 

Αθήνα-Τρίκαλα-Καρδίτσα 30 λεπτά πιο γρήγορα χωρίς στροφές

Ο Ε65 ήδη λειτουργεί σε μήκος 136 χιλιομέτρων, από τη σύνδεσή του με τον Α.Θ.Ε. έως τον Α/Κ Καλαμπάκας, επιτρέποντας ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση σε σημαντικούς προορισμούς όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Με τη σύνδεση του βόρειου τμήματος με το ήδη λειτουργικό τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, που αποδόθηκε το 2017, δημιουργείται ένα ενιαίο οδικό μέτωπο για όλη τη Θεσσαλία, τη Δυτική Στερεά και τη Δυτική Μακεδονία. Το νέο οδικό δίκτυο παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές του Δομοκού και μειώνει σημαντικά τον χρόνο διαδρομής από Αθήνα προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, κατά τουλάχιστον 30 λεπτά. Η ολοκλήρωση του Ε65 αναμένεται να αλλάξει πλήρως τη γεωγραφία των οδικών μετακινήσεων στην ενδοχώρα.
 

Δύο σήραγγες, τρείς χώροι στάθμευσης , WC και σταθμοί εξυπηρέτησης

Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες στο 176ο χλμ., μία μονή σήραγγα στο 137ο χλμ. και δύο διανοίξεις τύπου Cut & Cover στα 137ο και 138ο χιλιόμετρο. Επιπλέον κατασκευάζονται 23 γέφυρες, 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις, καθώς και 89 κιβωτοειδείς οχετοί και διαβάσεις πανίδας για την προστασία του οικοσυστήματος της περιοχής. Ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει 6 ανισόπεδους κόμβους, στους κόμβους Βασιλικής, Καλαμπάκας, Οξύνειας, Γρεβενών, Αγιόφυλλου – Καρπερού και Εγνατίας. Προβλέπονται ακόμη τρεις χώροι στάθμευσης και ανάπαυσης με WC, δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών σε Ράξα και Αγιόφυλλο – Καρπερό, καθώς και ένας μετωπικός και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Την οδική ασφάλεια συμπληρώνει η δημιουργία Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Κέντρου Ελέγχου Σηράγγων, που εξασφαλίζουν πλήρη εποπτεία και έλεγχο 24 ώρες το 24ωρο.
 

GORGOLIS
SUZUKI