To νέο Mono του Pierre Terblanche

To νέο Mono του Pierre Terblanche

Το πάνω μέρος της εμπρόσθιας ανάρτησης. Διακρίνεται και μια κεφαλή, η οποία υποδεικνύει το σημείο και τον τρόπο έδρασης του κινητήρα.

Το πάνω μέρος της εμπρόσθιας ανάρτησης. Διακρίνεται και μια κεφαλή, η οποία υποδεικνύει το σημείο και τον τρόπο έδρασης του κινητήρα.

Το κάτω μέρος της εμπρός ανάρτησης: Δείτε και τα φρένα, με την σχεδίαση που ενσωματώνει πτερύγια ψύξης.

Το κάτω μέρος της εμπρός ανάρτησης: Δείτε και τα φρένα, με την σχεδίαση που ενσωματώνει πτερύγια ψύξης.

Το πίσω ψαλίδι και η σχεδίαση του πίσω τροχού φαίνονται εδώ.

Το πίσω ψαλίδι και η σχεδίαση του πίσω τροχού φαίνονται εδώ.

Δείτε πως το ενιαίο σχέδιο εκτείνεται από την εισαγωγή αέρα εμπρός, μέχρι και το υποπλαίσιο.

Δείτε πως το ενιαίο σχέδιο εκτείνεται από την εισαγωγή αέρα εμπρός, μέχρι και το υποπλαίσιο.

  • To νέο Mono του Pierre Terblanche
  • Το πάνω μέρος της εμπρόσθιας ανάρτησης. Διακρίνεται και μια κεφαλή, η οποία υποδεικνύει το σημείο και τον τρόπο έδρασης του κινητήρα.
  • Το κάτω μέρος της εμπρός ανάρτησης: Δείτε και τα φρένα, με την σχεδίαση που ενσωματώνει πτερύγια ψύξης.
  • Το πίσω ψαλίδι και η σχεδίαση του πίσω τροχού φαίνονται εδώ.
  • Δείτε πως το ενιαίο σχέδιο εκτείνεται από την εισαγωγή αέρα εμπρός, μέχρι και το υποπλαίσιο.

Αυτό είναι το νέο «Mono» του Pierre Terblanche

Μοτοσυκλέτα-εκμαγείο, χωρίς μηχανικά μέρη! Σχεδιαστική άσκηση από τον πλέον προκλητικό σχεδιαστή μοτοσυκλετών: Αυτή είναι η ιδέα του για την καλύτερη δυνατή sportbike με έναν κύλινδρο.

Τις προηγούμενες ημέρες, η είδηση ότι το Ducati Supermono θα επέστρεφε, αλλά ως «directorΆs cut», δηλαδή στην αρχική μορφή πνευματικής σύλληψης του δημιουργού του, δημιούργησε κραδασμούς στην παγκόσμια κοινότητα και ειδικά στους… παλιότερους. Να λοιπόν που ο Νοτιοαφρικανός, αμφιλεγόμενος σχεδιαστής, έκανε τελικά τις φήμες πραγματικότητα, με τον δικό του τρόπο.


Το πάνω μέρος της εμπρόσθιας ανάρτησης. Διακρίνεται και μια κεφαλή, η οποία υποδεικνύει το σημείο και τον τρόπο έδρασης του κινητήρα.

Το πάνω μέρος της εμπρόσθιας ανάρτησης. Διακρίνεται και μια κεφαλή, η οποία υποδεικνύει το σημείο και τον τρόπο έδρασης του κινητήρα.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 
Ιδού λοιπόν το νέο «Mono», χωρίς καμία σύνδεση με καμία μάρκα, αφού προέρχεται απευθείας από τον σχεδιαστή του. Όπως είχε γίνει γνωστό, η μοτοσυκλέτα αποτελεί concept χωρίς να εξοπλίζεται με μηχανικά μέρη και στόχος της, είναι η επίδειξη των τελευταίων τεχνολογιών κατασκευής δικύκλων.

Το κάτω μέρος της εμπρός ανάρτησης: Δείτε και τα φρένα, με την σχεδίαση που ενσωματώνει πτερύγια ψύξης.

Το κάτω μέρος της εμπρός ανάρτησης: Δείτε και τα φρένα, με την σχεδίαση που ενσωματώνει πτερύγια ψύξης.

 

Τα ρετρό στοιχεία design ζουν και βασιλεύουν


Το πίσω ψαλίδι και η σχεδίαση του πίσω τροχού φαίνονται εδώ.

Το πίσω ψαλίδι και η σχεδίαση του πίσω τροχού φαίνονται εδώ.

Παρατηρώντας την εμφάνιση του Concept, είναι φανερό ότι οι σχεδιαστικές τάσεις της κατηγορίας των sportbikes, που έχουν και ρετρό στοιχεία, μπορούν να επηρεάσουν ακόμη και τα μεγαλύτερα μυαλά στον χώρο του design. Δείτε το σχήμα των «εμπρός fairing» που έχει δημιουργήσει ο Terblanche για το Mono, που παραπέμπουν σε MV Agusta Superveloce, όπως επίσης και το χαρακτηριστικό σχήμα ουράς, η οποία μάλιστα είναι τρομερά κοντή, αφήνοντας εκτεθειμένο τον πίσω τροχό.

Τρελή εμπρός ανάρτηση, φρένα με πρόβλεψη ψύξης

Η εμπρός ανάρτηση είναι εντελώς αντισυμβατική και είναι απορίας άξιον, αν θα αποτελέσει λειτουργική ιδέα ή απλά μια καλλιτεχνική ελευθερία. Και αυτό, διότι η διάταξη της είναι σαν συνδυασμός… ανεστραμμένου πιρουνιού με συμβατικό, με τις μπότες να «επιπλέουν» ανάμεσα σε 4 ατσάλινα καλάμια, 2 σε κάθε πλευρά του τροχού. Οι εμπρόσθιες δαγκάνες φρένου είναι τοποθετημένες με συνδυασμό ακτινικής-αξονικής έδρασης, ενώ οι εμπρός δίσκοι είναι «εσωτερικού» τύπου με ψήκτρα στην εξωτερική τους περίμετρο.

Δείτε πως το ενιαίο σχέδιο εκτείνεται από την εισαγωγή αέρα εμπρός, μέχρι και το υποπλαίσιο.

Δείτε πως το ενιαίο σχέδιο εκτείνεται από την εισαγωγή αέρα εμπρός, μέχρι και το υποπλαίσιο.

 
Η πίσω ανάρτηση δεν φέρει κάποιο αμορτισέρ, αλλά εδράσεις για μοχλικό στο κάτω μέρος του που υπονοεί ότι το αμορτισέρ θα βρίσκεται «κρυμμένο» στην κατασκευή, ενώ η σχεδιαστική συνέχεια του υποπλαισίου εκτείνεται μέχρι το εμπρός μέρος, παίρνοντας και τον ρόλο της εισαγωγής αέρα. Προσέξτε και την σχεδίαση των τροχών, η οποία υπόσχεται πολύ χαμηλό βάρος σε συνδυασμό και με την χρήση των κατάλληλων υλικών.
 

Θα του δούμε ποτέ στην παραγωγή;

Αυτό λοιπόν είναι το νέο «Mono» του Pierre Terblanche. Θα το δούμε ως μοτοσυκλέτα παραγωγής; Μάλλον όχι (εκτός αν κατασκευαστή σε περιορισμένη έκδοση, από κάποιον κατασκευαστή…). Ωστόσο, αποτελεί σίγουρα ένα εκθετήριο των τεχνολογιών και των ιδεών στον χώρο της μοτοσυκλέτας, που ίσως αργότερα ενσωματωθούν στην παραγωγή. Εμείς είμαστε περίεργοι να δούμε, πως θα λειτουργεί η εμπρός ανάρτηση!  
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »