• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ουσιαστικές Αλλαγές

Το Stelvio είναι εφοδιασμένο με την έκδοση «Quattrovalvole», τον κινητήρα με την υψηλότερη απόδοση μεταξύ όλων των κινητήρων

Ο χαρακτηριστικός κινητήρας της Guzzi στην έκδοση Quattro Valvole αποδίδει 105 άλογα και πολλή ροπή.

Καίρια βελτιωμένο

Το μόνο τελικό (από την αριστερή πλευρά) απελευθερώνει αρκετό από τον μοναδικό ήχο του δικύλινδρου κινητήρα.

Για πάμπολλα μπορεί κάποιος να κατηγορήσει τους γείτονές μας, αλλά όλοι θα συμφωνήσουν ότι όταν πρόκειται για μηχανοκίνητα κατέχουν την πεμπτουσία.

Πολύ καλά και δυνατά τα φρένα με τους δίσκους των 320 χιλιοστών. Το ABS σώζει από επικίνδυνες καταστάσεις.

Πρακτικές χειρολαβές για τον συνεπιβάτη. Στο υποπλαίσιο υπάρχουν ήδη αναμονές για τις πλαϊνές βαλίτσες

Νέα, πιο μοντέρνα, όργανα που διαθέτουν πλέον και ένδειξη στάθμης καυσίμου.

Σχεδόν μηδενική συντήρηση και απροβλημάτιστη λειτουργία για τον άξονα που χρησιμοποιεί η Moto Guzzi σε όλα τα μοντέλα της.

Δοκιμή: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V ABS

Η Moto Guzzi, πέρα από το νέο σχεδιασμό του Stelvio 1200 8V, έχει επανεξετάσει και βελτιώσει το μεγάλο της on-off σε πάρα πολλά και ουσιώδη σημεία.

 
Αν ψάχνετε μια μοτοσικλέτα με χαρακτήρα που θα σας συντροφέψει σε μακρινά ή κοντινά ταξίδια, μόνος ή με παρέα, που να μην πεισμώνει μόλις συναντήσει λίγο χώμα και να μην λέει όχι σε σπορτίφ αναβάτες, αλλά προπάντων, εάν θέλετε να ξεχωρίζετε, η πρόταση της ιταλικής εταιρίας αξίζει μια πιο προσεκτική ματιά, καθώς το Stelvio της δεύτερης γενιάς μπορεί να κοιτάξει τον ανταγωνισμό στα μάτια. Καθώς η κατηγορία των μεγάλων on-off αρχίζει να αναθερμαίνεται και η επιλογή σε λίγο καιρό θα είναι μεγάλη, έτσι και οι Ιταλοί μηχανικοί έπεσαν με τα μούτρα στη δουλειά παρουσιάζοντας μια νέα –και αρκετά βελτιωμένη- εκδοχή του δικού της μοντέλου. Και σίγουρα το νέο Stelvio μπορεί να παραμένει μια σκληροπυρηνική ιταλική μοτοσικλέτα, αλλά είναι βέβαιο ότι θα εκπλήξει πολλούς με την συμπεριφορά της.


Αισθητική/Εξοπλισμός: Πλήρες πακέτο
Πάνω στις σχεδιαστικές γραμμές του προγενέστερου μοντέλου έχει βασισθεί και το νέο Stelvio αποκτώντας μια πιο μοντέρνα εμφάνιση. Το φέρινγκ ενσωματώθηκε με το νέο ρεζερβουάρ των 32 λίτρων, αλλά οι χαρακτηριστικοί οβάλ προβολείς παραμένουν. Νέα τα όργανα, με το αναλογικό στροφόμετρο και με τον ψηφιακό πίνακα που συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες για τον οδηγό πληροφορίες, ενώ πλέον, διαθέτει ακόμη και ένδειξη στάθμης καυσίμου. Το νέο Stelvio έχει στο βασικό εξοπλισμό, αλλά και στα αξεσουάρ, όλα όσα χρειάζεται ένα πραγματικά tourer μοντέλο. Τώρα πάλι εάν θέλετε κάτι ακόμα περισσότερο, δεν έχετε παρά να επιλέξετε το ΝΤΧ, την «περιπετειώδη» έκδοση του Stelvio, με τροχούς με ακτίνες (πάντα με tubeless ζάντες) και τα προστατευτικά (ποδιά, κάγκελα κινητήρα, χούφτες).

Άνεση / εργονομία: 10 με τόνο
Αναμφίβολα, οι σχεδιαστές της ιταλικής εταιρίας αξίζουν επαίνους καθώς έχουν δημιουργήσει μια ιδανική θέση οδήγησης, και όλα αυτά με ένα εγκάρσιο V2 κινητήρα και με ένα ρεζερβουάρ που φτάνει τα 32 λίτρα. Τέλεια μελετημένο το σημείο όπου κάθεται ο οδηγός, είναι τόσο στενό που εύκολα μπορεί συγκριθεί με τις διαστάσεις ενός μονοκύλινδρου. Και με τη βοήθεια του μεγάλου –και με τις επίσης ιδανικές γωνίες-τιμονιού, ακόμα και ο ευκαιριακός αναβάτης του Stelvio 1200 μπορεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο μιας τόσο βαριάς μοτοσικλέτας. Μοναδική ένσταση η σκληρότητα του υλικού της σέλας που είναι μαλακό, με αποτέλεσμα να βουλιάζει μετά από λίγη ώρα. Η μικρή ζελατίνα είναι ο ιδανικός συνδυασμός καθώς δεν «κόβει» τίποτα από το οπτικό πεδίο του αναβάτη, κρατώντας παράλληλα τον αέρα μακριά από το σώμα του, προσφέροντας άνεση και στις υψηλές ταχύτητες. Οι αναρτήσεις αν και έχουν τη γνώριμη «σφιχτή» ιταλική λειτουργία, δεν στερούν τίποτα από την συνολικότερη άνεση. Έτσι το μεγάλο ιταλικό on-off κερδίζει πολλούς πόντους, όσον αφορά στην εργονομία αλλά και στην άνεση, καθιστώντας το έναν αληθινό χιλιομετροφάγο.

Κινητήρας: Καρδιά από μέταλλο
Η καρδιά της μοτοσικλέτας, είναι ο περίφημος, εγκάρσιος δικύλινδρος V90°, ένας από τους πιο ιστορικούς κινητήρες, μαζί με τον βαυαρό boxer και τον άλλο Αμερικανό δικύλινδρο της Harley. Ο αερόψυκτος κινητήρας που δύσκολα μπορείς να τον μπερδέψεις με κάποιον άλλον χάρη στους μεγάλους κυλίνδρους που εξέχουν εκατέρωθεν κάτω από το ρεζερβουάρ, έχει δύο τεράστια έμβολα συνολικής χωρητικότητας 1200 κ. εκ ( ή 1.151 για αυτούς που προτιμούν την ακρίβεια). Το Stelvio είναι εφοδιασμένο με την έκδοση «Quattrovalvole», τον κινητήρα με την υψηλότερη απόδοση μεταξύ όλων των κινητήρων που κατασκευάστηκαν στο Mandello del Lario. Έτσι η ιπποδύναμη έχει τώρα σκαρφαλώσει στους 105 hp (στις 7.250 σ.α.λ.), ενώ η μέγιστη ροπή των 11,5 Kgm αποδίδεται στις 5.800 σ.α.λ. Οι Ιταλοί μηχανικοί δεν ασχολήθηκαν όμως μόνο με τη μέγιστη απόδοση, αλλά και με όλες τις λεπτομέρειες που καθιστούν έναν κινητήρα πετυχημένο. Έτσι, έχει επιτευχθεί μια καλύτερη και αθόρυβη λειτουργία, πέρα από τις αλλαγές χρονισμού και ψύξης –χάρη στο μεγαλύτερο ψυγείο λαδιού, ενώ επίσης νέα είναι και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και ψεκασμού.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Supersport εξοπλισμός

Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα υψηλής αντοχής παραμένει το ίδιο. Ο κινητήρας συνδέεται με αυτό σε έξι σημεία, αποτελώντας και αυτός ενεργό μέρος του πλαισίου. Το θηριώδες πιρούνι των 45 χιλ. προέρχεται από την Marzocchi και προσφέρει 170 χιλ. διαδρομής τροχού, ενώ πίσω υπάρχει ένα αμορτισέρ της Sachs με 155 χιλ. διαδρομής. Και οι δύο αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, με απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, καθώς και προφόρτιση ελατηρίου. Τα φρένα προέρχονται από μια επίσης ιταλική φίρμα, την Brembo. Μπροστά, υπάρχουν ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες 4 εμβόλων που συνδυάζονται με δίσκους 320 χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχει δαγκάνα 2 εμβόλων και γλίστρα με δίσκο 282 χιλ. Καθώς η μοτοσικλέτα προορίζεται για χρήση τουρισμού, υπάρχει ένα σύστημα συνδυασμένων φρένων που συνοδεύεται από ένα τελευταίας γενιάς ABS.

Οδηγώντας: Ιταλικό ταμπεραμέντο
Αναμφίβολα το Stelvio 1200 είναι ένα εντυπωσιακό μοντέλο, ενώ το μέγεθος του υποδηλώνει ότι πρόκειται για μια «αντρική» μοτοσικλέτα. Παρόλα αυτά, μια έκπληξη περιμένει όσους βρεθούν στη σέλα του, εξαιτίας της πολύ καλής θέσης οδήγησης που σε κάνει να έχεις τον απόλυτο έλεγχο. Το τμήμα της μοτοσικλέτας ανάμεσα στα πόδια του οδηγού είναι πολύ λεπτό και σε συνδυασμό με το μεγάλο τιμόνι, η οδήγηση του γίγαντα των 251 κιλών γίνεται παιγνίδι μόλις αυτός αρχίσει να κινείται. Μια ακόμα έκπληξη περιμένει τον οδηγό μόλις βάλει σε λειτουργία τον κινητήρα. Οι κραδασμοί που κάνουν τη μοτοσικλέτα να δονείται κυριολεκτικά στο ρελαντί, ως δια μαγείας την αφήνουν ανεπηρέαστη κατά την οδήγηση, και έχεις την αίσθηση ότι απλά δεν υπάρχουν. Το μόνο που αισθάνεσαι είναι ένα μεταλλικό σφυροκόπημα μόνο όμως στα χέρια, αλλά αυτό μόνο στις χαμηλές στροφές, καθώς μια από τις παραδοξότητες του συγκεκριμένου κινητήρα είναι ότι, οι κραδασμοί ελαττώνονται (δραστικά) όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Το πιο πιθανό είναι ότι οι Ιταλοί μηχανικοί …άφησαν κάποιους κραδασμούς χαμηλά για να έχει η μοτοσικλέτα κάποιο «χαρακτήρα» όσο κινείσαι σε χαλαρούς ρυθμούς, ενώ όταν ταξιδεύεις, αυτός ο «χαρακτήρας» χάνεται προς όφελος της άνεσης. Και πραγματικά, ο δείκτης του κοντέρ μπορεί για ώρες να βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων 120 και 160, χωρίς ο αναβάτης να κουραστεί, καθώς θέση οδήγησης, προστασία από τον αέρα, άνετη σέλα (με μαλακότερο από το ζητούμενο όμως υλικό) μαζί με την απόδοση του συγκεκριμένου μοντέλου κάνουν την αυτονομία του 32λιτρου ρεζερβουάρ να φαντάζει λίγη. Αν και οι εμφανείς αλλαγές έχουν να κάνουν με την εμφάνιση, οι ουσιαστικότερες έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του κινητήρα. Η κακή ρύθμιση του ψεκασμού στο απότομο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού σε συνδυασμό με τη λειτουργία του άξονα στις χαμηλές ταχύτητες είναι πλέον παρελθόν, αφού η κινητήρια μονάδα έχει μια ομαλή απόδοση που θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε «ιαπωνική». Τώρα πλέον, ο άξονας λειτουργεί αψεγάδιαστα, τόσο που σε κάνει να αναρωτιέσαι τελικά για την αναγκαιότητα της αλυσίδας, τουλάχιστον σε τέτοιου είδους μοτοσικλέτες. Εδώ θα πρέπει να γίνει αναφορά και στο πολύ καλό traction control (ATC) που ουσιαστικά βοηθά τον αναβάτη χωρίς να γίνεται σχεδόν ποτέ αντιληπτό. Για πάμπολλα μπορεί κάποιος να κατηγορήσει τους γείτονές μας, αλλά όλοι θα συμφωνήσουν ότι όταν πρόκειται για μηχανοκίνητα κατέχουν την πεμπτουσία. Έτσι, μια ιταλική μοτοσικλέτα διακρίνεται πάντα για το στήσιμό της. Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα είναι πάντα προσανατολισμένα για τα μέγιστα ως προς το κράτημα. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με το Stelvio που αγνοεί τι σημαίνουν ελαστικότητες. Πως θα μπορούσε άλλωστε με το συγκεκριμένο συνδυασμό πλαισίου/κινητήρα ή με το upside down πιρούνι των 45 χιλιοστών; Ο αναβάτης αποκομίζει μια σφικτή αίσθηση κατά την οδήγηση, κάτι που του δίνει εμπιστοσύνη όταν αποφασίσει να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, εξαντλώντας τα μεγάλα όρια του ιταλικού onoff. Από την άλλη, αυτή η σφιχτή λειτουργία δεν εμποδίζει κάποιον να εξερευνήσει ένα χωματόδρομο, όπως εμπόδιο δεν είναι και το μεγάλο βάρος καθώς το Stelvio 1200 είναι μια καλοζυγισμένη μοτοσικλέτα. Τα όρια στο χώμα έρχονται από τα στριτάδικα ελαστικά, που όμως σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, έχουν άριστη απόδοση. Τέλος, το πακέτο των φρένων δε θα μπορούσε να μην έχει εξαιρετική απόδοση, καθώς αντίστοιχα συστήματα χρησιμοποιούνται σε μοτοσικλέτες supersport, μόνο που στην περίπτωσή μας η πολύ μεγάλη δύναμη πέδησης ελέγχεται από ένα τελευταίας γενιάς ABS.

Συμπέρασμα: Καίρια βελτιωμένο
Έχοντας πλέον την υποστήριξη του Piaggio Gruppo, η ιταλική φίρμα έχει αφήσει πλέον πίσω της τα οικονομικά της προβλήματα που αντανακλούσαν στις μοτοσικλέτες της εν είδος μικροπροβλημάτων. Το Moto Guzzi Stelvio 1200 σηματοδοτεί την νέα εποχή, καθώς πρόκειται για μια μοτοσικλέτα χωρίς «ιδιοτροπίες», ενώ παράλληλα είναι ξεχωριστή, εντυπωσιακή, ευχάριστη και εύκολη στην οδήγηση. Και όλα αυτά με το χαρακτήρα που ξέρουν να δίνουν στις κατασκευές τους οι παθιασμένοι με τα μηχανοκίνητα γείτονές μας, Ιταλοί.

 

MOTO GUZZI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ