• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Στο επαρχιακό δίκτυο, το 990 Adventure θα δείξει τον καλύτερο εαυτό του, χάρη στον εκρηκτικό χαρακτήρα του

Τα φρένα δεν αποτελούν το δυνατότερο στοιχείο πάνω στο Adventure. Υπολείπονται σε αίσθηση και θα μπορούσαν να είναι ισχυρότερα

Τα δίδυμα τελικά του Adventure θα προκαλέσουν κάποια προβλήματα, ειδικά στο φόρτωμα με σαμάρια

Ο κινητήρας του 990 είναι ο LC8 που δανείστηκε από το Superduke, με όλες τις απαραίτητες αλλαγές και σύστημα ψεκασμού

Η χαρακτηριστική μάσκα του Adventure είναι όμορφη, ωστόσο, η αεροδυναμική προστασία δεν είναι η καλύτερη σε υψηλές ταχύτητες

ΜΤΧ: ΚΤΜ 990 Adventure 2006

Όταν το 2006 η ΚΤΜ αποφάσισε να βελτιώσει το 950 Adventure και να του χαρίσει μεγαλύτερο κυβισμό και περισσότερες ταξιδιωτικές δυνατότητες, το μόνο που χρειάστηκε ήταν ένα πιστόνι, ένα σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού και μία σέλα. Και το αποτέλεσμα ήταν σίγουρα εντυπωσιακό!

 
Η μοτοσικλέτα που αντικατέστησε το εξαιρετικό 950 Adventure διέθετε κινητήρα 999 κ.εκ. και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Χάρη και σε κάποιες άλλες μικροαλλαγές, το 990 Adventure απέκτησε σαφώς μεγαλύτερες ταξιδιωτικές δυνατότητες, χωρίς, όμως, να απαρνηθεί τον περιπετειώδη χαρακτήρα του on-off.

Αισθητική: Πιστό στην παράδοση
Μην έχοντας αλλάξει πολλά στην αισθητική του, το Adventure παρέμεινε πιστό στην παράδοση της σειράς, τουλάχιστον σχεδιαστικά. Ο όγκος του κρύβεται έξυπνα από το σχεδιασμό των πλαστικών, τα οποία ακολουθούν μίνιμαλ γραμμές, χωρίς να προσπαθούν με το στανιό να τραβήξουν τα βλέμματα. Τα μέρη του κοστουμιού της μοτοσικλέτας δένουν αρμονικά μεταξύ τους, χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες και προσφέρουν ένα αποτέλεσμα όμορφο -όχι τόσο εντυπωσιακό, όσο καλαίσθητο και διαχρονικό. Το ομορφότερο σημείο πάνω στο 990 Adventure παραμένει η χαρακτηριστική μάσκα της σειράς, με τη ζελατίνα να αποτελεί μέρος της και όχι προέκτασή της και τον προβολέα να βρίσκεται στο κέντρο της.
Τέλος, τα γραφικά, τα οποία ήταν καινούργια για το 2006, είναι επίσης λιτά και παραμένουν όμορφα ακόμη και σήμερα, μια πενταετία αργότερα.

Κινητήρας: Ισχύς και γραμμικότητα
Για το πρώτο Adventure των 990 κ.εκ., η ΚΤΜ επιστράτευσε το μοτέρ των 999 κ.εκ. του Superduke. Το δικύλινδρο μοτέρ υπέστη κάποιες αλλαγές ώστε να συμφωνεί με το χαρακτήρα του Adventure και απέκτησε σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, ελέω Euro 3. Η λειτουργία του είναι γραμμική και δεν πρόκειται να επιτρέψει στον αναβάτη να αναζητήσει περισσότερη δύναμη. Οι μεσαίες στροφές λειτουργίας αποτελούν το αγαπημένο του φάσμα και ο ψεκασμός δουλεύει άψογα, με εξαίρεση τις χαμηλές στροφές, όπου η λειτουργία του μπορεί να χαρακτηριστεί απότομη. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα φτάνει τους 98 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και η ροπή κορυφώνεται στις 6.500 σ.α.λ., στην τιμή των 9,7 kgm.

Φρένα: Με ABS
Το σύστημα πέδησης δεν είναι το δυνατότερο στοιχείο του 990 Adventure. Αν και τα φρένα είναι αποτελεσματικά και η συμβολή του ABS πολύτιμη, υπάρχουν παράπονα κυρίως στον τομέα της αίσθησης. Ειδικά το μπροστινό διαθέτει μεγάλη διαδρομή στη μανέτα και αίσθηση που κυμαίνεται στα επίπεδα του μετρίου. Όσον αφορά στο ABS, η λειτουργία του είναι καλή, ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι απενεργοποιείται εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού όταν ο αναβάτης θελήσει να πατήσει στο χώμα.

Οδηγώντας: Πάνω από όλα άνετο
Το KTM 990 Adventure είναι ένα αληθινό on-off που μπορεί να συνδυάσει εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, πόλη, αλλά και χώμα. Κυριότερα πλεονεκτήματά του είναι η άνετη σέλα, η δύναμη του κινητήρα, η ενεργητική και σχεδόν «αφυπνιστική» θέση οδήγησης και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Στην εθνική, είναι ικανό να ταξιδέψει άνετα με ταχύτητες των 150-160 χλμ./ώρα, φορτωμένο και με δύο άτομα, με μόνη παραφωνία τη μειωμένη αεροδυναμική του. Μέσα στην πόλη, ο όγκος του δε θα του στερήσει την ικανότητα να κινηθεί με ευελιξία και χάρη (χάρη στην ελαφριά αίσθηση, το φαρδύ τιμόνι και τη θέση οδήγησης) και δυσκολίες θα αντιμετωπιστούν μόνο στους επιτόπιους ελιγμούς. Στο χώμα, το μεγάλο ΚΤΜ θα δείξει το πραγματικό του πρόσωπο, κρύβοντας και πάλι τα σχεδόν 200 κιλά του. Ωστόσο, τον καλύτερο εαυτό του θα κρατήσει στον επαρχιακό. Η εξαιρετική λειτουργία του κινητήρα θα προκαλέσει τον αναβάτη να ανοίξει κι άλλο το γκάζι και όταν αυτός το κάνει θα αποζημιωθεί. Ειδικά σε έμπειρα χέρια, το 990 Adventure θα αποζημιώσει με εκρηκτικότητα, ταχύτητα και ευκολία.

Συμπέρασμα
Παρά το γεγονός ότι μετρά μια πενταετία στην αγορά, το 990 Adventure του 2006 είναι ένα σύγχρονο on-off που μπορεί να ικανοποιήσει πολλά είδη αναβατών. Είναι μια μοτοσικλέτα ώριμη που θα κάνει τα πάντα, αν είσαι διατεθειμένος για κάποιες μικρές παραχωρήσεις. Στα θετικά της βρίσκονται η λειτουργία του κινητήρα και οι ικανότητές της σε επαρχιακό και χώμα. Στα αρνητικά της, η μέτρια αεροδυναμική προστασία, το δύσκολο φόρτωμα και η ζέστη που εκπέμπεται από τον κινητήρα και τα δύο τελικά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας: 4Τ, 2Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 999
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.): 98/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 9,7/6.500
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 22
Εκκίνηση: Μίζα
Μήκος (χλστ.): Δ.Α.
Πλάτος (χλστ.): Δ.Α.
Ύψος σέλας (χλστ.): 860
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.570
Βάρος (κιλά): 199
Ελαστικό εμπρός: 90/90-21
Ελαστικό πίσω: 150/70-18
Φρένα εμπρός: 2Δ/300
Φρένα πίσω: Δ/240
Τιμή: 8.280-9.200 ευρώ

Τι να προσέξετε
Εφόσον δεν έχουν ακουστεί αρνητικά σχόλια για τον εξοπλισμό του 990 Adventure, αυτά που θα πρέπει να προσέξετε είναι τα βασικά για κάθε on-off: αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης κινούταν στο χώμα, πρέπει να δείξετε προσοχή στο κάτω μέρος του κινητήρα και των προστατευτικών, για τυχόν χτυπήματα και εκδορές. Ρίξτε και μια ματιά στο λαιμό, για τυχόν παραμορφώσεις από τρακάρισμα.

Τι να αλλάξετε
Το πρόβλημα των πολύ ζεστών (και επικίνδυνων για τις πλαϊνές βαλίτσες) τελικών μπορεί να λυθεί έως ένα σημείο με την προσθήκη προστατευτικών. Επιπλέον, η μικρή σχάρα μπορεί να αντικατασταθεί με μια μεγαλύτερη.

 

KTM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ