net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Δοκιμή: Kawasaki Z750

Η θερμοκρασία αγγίζει τους 40 βαθμούς. Ντυμένος με μπουφάν και κράνος έχεις δημιουργήσει μια αυτοσχέδια προσωπική σάουνα. Έχεις ιδρώσει, αλλά δεν θέλεις να σταματήσεις. Το ίδιο και το Ζ750. Η λύση είναι μία: πέταξε τα ρούχα σου και βάλε νέα και φρέσκα! Ξέρεις πολύ καλά ότι το γυμνό της Kawasaki το έχει ήδη κάνει.

 
Info:
Τιμή: 8.290 ευρώ (8.790 ευρώ με ABS)
Χρώματα: Πορτοκαλί, μαύρο, λευκό-μαύρο

+: Αισθητική, κινητήρας στις χαμηλομεσαίες
-: Συμπεριφορά πιρουνιού υπό πίεση

Και μπορεί η νέα διχρωμία σε ένα γυμνό μοντέλο να μοιάζει περισσότερο με… body painting παρά με νέα ρούχα, ωστόσο, το Kawasaki Z750 είναι αρκετά προκλητικό ώστε να θεωρείς ότι απλά φοράει ελάχιστα σέξι ρούχα. Άλλωστε, η συγκεκριμένη διχρωμία είναι και το μοναδικό νέο στοιχείο της μοτοσικλέτας, η οποία δεν έχει ανανεωθεί σημαντικά τα τελευταία τρία χρόνια. Η Kawasaki έχει αυτή τη στιγμή στα χέρια της ένα μοντέλο ικανό να γαλουχήσει κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στις μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού, το οποίο μπορεί παράλληλα να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω σε κάποιον πιο έμπειρο που θα θελήσει να κινηθεί σε sport ρυθμούς. Οπότε, ποιος ο λόγος να αλλάξει κάτι στο χαρακτήρα του;

Αισθητική: Ομορφότερο από ποτέ

Το νέο χαρακτηριστικό του Z750 εντοπίζεται με την πρώτη ματιά που θα του ρίξεις. Πρόκειται για τη διχρωμία λευκό-μαύρο, η οποία περιορίζεται (λόγω της «γυμνής» του φύσης) στο ντεπόζιτο και την ουρά. Τα όρια ανάμεσα στα δύο χρώματα καλύπτει μια διακριτική πράσινη γραμμή, έτσι για να θυμίζει ότι πρόκειται για Kawasaki. Όχι ότι χωρίς αυτή θα υπήρχε αμφιβολία. Το Ζ εξακολουθεί να θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το προηγούμενο μοντέλο (προ 2007), το οποίο αποτέλεσε ένα από τα δημοφιλέστερα street της ελληνικής αγοράς. Η μάσκα του είναι εξαιρετικά αιχμηρή, ενώ το ογκώδες ρεζερβουάρ ενισχύει τον επιθετικό χαρακτήρα της συνολικής αισθητικής. Όλα τα επιθετικά στοιχεία μοιάζουν να έχουν στραμμένο το βλέμμα στη μίνιμαλ ουρά, η οποία αποτελεί το αποκορύφωμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του Ζ. Δύο εξίσου ενδιαφέροντα και πανέμορφα στοιχεία πάνω στο Kawasaki Z750 είναι η εξάτμιση με τη διπλή απόληξη, αλλά και τα πλαστικά μέρη εκατέρωθεν του ψυγείου, τα οποία θυμίζουν το προηγούμενο ER-6n -αν το τελευταίο, βέβαια, έκανε αυστηρή δίαιτα με στεροειδή!

Κινητήρας: Ισχυρός και φιλικός

Ο «εκπολιτισμός» του κινητήρα του Ζ που πραγματοποιήθηκε εν έτει 2007 έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην αλλαγή της συμπεριφοράς του γυμνού της Kawasaki. Ενισχυμένος στις χαμηλομεσαίες στροφές λειτουργίας, ο κινητήρας έχει γίνει λίγο πιο φιλικός και θα βολέψει περισσότερο στην καθημερινή μετακίνηση. Η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση και ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει αν θα ξεκινήσει χαλαρά ή με «σαματά» στο φανάρι. Η λειτουργία παραμένει γραμμική σε όλο το φάσμα των στροφών και δεν θα υπάρξουν τρύπες στην απόδοσή του. Οι υψηλές στροφές είναι σίγουρα το αγαπημένο του πεδίο, καθώς θα δείξει το καλύτερο πρόσωπό του λίγο πριν τις 10.500 σ.α.λ., όταν θα έρθει η μέγιστη τιμή της ιπποδύναμης, στα 104 άλογα. Άλλωστε, μετά τις 6.000 σ.α.λ., τα πολιτισμένα του στοιχεία θα δώσουν σιγά-σιγά τη θέση τους σε πιο άγριες διαθέσεις. Ένα ακόμη θετικό σημείο είναι η λειτουργία του κιβωτίου, το οποίο είναι αθόρυβο και μαλακό, αλλά, παράλληλα, απόλυτα σαφές.

Άνεση / Εργονομία: Προσφέρει τα βασικά

Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται ότι οι τομείς της άνεσης και της εργονομίας δεν συμβαδίζουν με τη φιλοσοφία ενός επιθετικού γυμνού, το Z750, όμως, έχει να δείξει θετικά αποτελέσματα και σε αυτόν τον τομέα. Το μόνο που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να ξεχάσει τι τον περιμένει μετά τα 180 χλμ./ώρα (δυνατός αέρας και… μονόζυγο στο τιμόνι, αφού η μάσκα δεν προσφέρει την παραμικρή προστασία) και να καθίσει πάνω στη σέλα του. Αμέσως θα συνειδητοποιήσει ότι κουμπώνει άνετα στη θέση του (σε όρθια στάση) και ότι τα γόνατά του θα βολευτούν σφιχτά στο ρεζερβουάρ, ανεξαρτήτως ύψους. Το σκληρό αφρώδες της σέλας δεν θα τον ενοχλήσει ιδιαίτερα, χάρη στον εργονομικό σχεδιασμό της, ενώ τα χέρια του θα πάρουν φυσική θέση, εκτεταμένα προς το τιμόνι. Το τελευταίο βάζει και το δικό του λιθαράκι στην άνεση και δεν θα κουράσει, χάρη στο σχεδιασμό του. Ωστόσο, το τίμημα που πληρώνει ο αναβάτης, θα το καταλάβει όταν θελήσει να κινηθεί σε sport ρυθμούς και συνειδητοποιήσει ότι ένα πιο ίσιο τιμόνι θα του έδινε πολύ καλύτερο μοχλό.

Αναρτήσεις: Μακριά από τη χρυσή τομή

Το πακέτο των αναρτήσεων του Z 750 αποτελείται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. μπροστά και ένα μονό αμορτισέρ πίσω. Η λειτουργία τους κρίνεται σχετικά σκληρή, γεγονός που θα κουράσει εύκολα σε κακό οδόστρωμα. Από την άλλη, το σκληρό τους σετάρισμα χαρίζει μια πιο sport συμπεριφορά στο γυμνό μοντέλο. Αυτό, όμως, είναι απόλυτα αληθές μόνο για το πίσω αμορτισέρ. Το πιρούνι θα παρουσιάσει αδυναμίες όταν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές, ενώ ακόμα και όταν οι ρυθμοί ανέβουν, δεν θα δείξει τον καλύτερο εαυτό του.

Φρένα: Πλήρη

Στο μπροστινό φρένο συναντάμε δύο ημίπλευστους δίσκους 300 χιλ., τύπου μαργαρίτα, με δαγκάνες δύο εμβόλων, ενώ πίσω αναλαμβάνει ένας δίσκος 250 χιλ. (επίσης μαργαρίτα) με δαγκάνα μονού εμβόλου. Η συνολική λειτουργία των φρένων ακολουθεί τη γενικότερη φιλική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει το Ζ από το 2007, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στερούνται δύναμης. Απλά, η αντίδραση που θα ακολουθήσει την πίεση της μανέτας, δεν είναι απότομη και δεν πρόκειται να τρομάξει. Αν και, με αυτά τα δεδομένα, το αρχικό δάγκωμα έχει χάσει κάποια από την… αίγλη του, το Kawasaki είναι ικανό να επιβραδύνει άνετα, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Και στον τομέα της αίσθησης όλα βαίνουν καλώς, με εξαίρεση την πληροφόρηση του πίσω φρένου, κάπου στο τέλος της διαδρομής του πεντάλ.

Οδηγώντας: Πολιτισμένος χούλιγκαν

Παρά την άγρια εμφάνισή του, συνειδητοποιείς ότι το Ζ δεν αποτελεί πλέον το βάρβαρο τετρακύλινδρο του παρελθόντος μόλις καθίσεις στη σέλα του και καταλάβεις ότι η θέση οδήγησης δεν είναι πια σκυφτή, αλλά όρθια. Ο εκπολιτισμός του διαφαίνεται και στις αντιδράσεις του κινητήρα, ειδικά στις χαμηλομεσαίες στροφές. Χάρη σε αυτό το στοιχείο, η συμπεριφορά του στην πόλη είναι αρκετά καλή και δεν πρόκειται να σε κουράσει. Το βασικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει το… αστικό Ζ, είναι το μικρό κόψιμο του τιμονιού. Και έξω από την πόλη, το Ζ δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Είναι γρήγορο και σταθερό και θα εμπνεύσει εμπιστοσύνη και ασφάλεια, ακόμη και σε κάποιον που στερείται μεγάλης εμπειρίας. Ωστόσο, όταν οι ρυθμοί ανέβουν, το γυμνό της Kawasaki θα πληρώσει το τίμημα του εκπολιτισμού του. Πλαίσιο και αναρτήσεις δεν θα ικανοποιήσουν σε sport ρυθμούς, καθώς όσο θα πιέζονται τόσο θα δείχνουν τις αδυναμίες τους. Επιπλέον, θέση οδήγησης και τιμόνι δεν θα επιτρέψουν μεγάλη πίεση από την πλευρά του αναβάτη, ο οποίος θα αναζητήσει καλύτερο μοχλό από το τελευταίο. Το Z μπορεί βέβαια να κινηθεί γρήγορα, σε εθνική ή επαρχιακό, αν και κάτω από πίεση δεν θα ικανοποιήσει στο μέγιστο, ειδικά αν ο αναβάτης έχει στο μυαλό του τις επιδόσεις του προηγούμενου μοντέλου.

Συμπέρασμα: Ολοκληρωμένο και με νέο χρώμα!

Μπορεί το Z750, ειδικά στη νέα του διχρωμία, να φαίνεται πιο άγριο από ποτέ, αλλά η πολιτισμένη του συμπεριφορά παραμένει, συνδυασμένη με sport δυνατότητες. To γεγονός ότι οι δεύτερες έχουν κάποιο όριο, ίσως να απογοητεύσει τους πιο έμπειρους και τους ιδιοκτήτες των μοντέλων πριν το 2007, ωστόσο, το γυμνό της Kawasaki αποτελεί μια μοτοσικλέτα που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα: να διανύσει αποστάσεις χωρίς να ταλαιπωρήσει στην πόλη, να ταξιδέψει (έστω και χωρίς προστασία από τον αέρα) και να κινηθεί, έως κάποιο όριο, σε sport ρυθμούς. Ακόμη κι αν δεν μπορεί να καυχηθεί ότι κάνει ένα από τα τρία τέλεια, το Z κάνει και τα τρία εξίσου καλά και είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ