• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

ΜΤΧ: Honda CBR 1000RR (2006)

Το CBR 1000RR αποτέλεσε μία από τις πλέον πρωτοποριακές μοτοσικλέτες της κατηγορίας των SS του λίτρου από το 2004. To 2007 η Honda δεν προχώρησε σε ευρείας κλίμακας ανανέωση, αλλά σε μικροαλλαγές ουσίας, που είχαν ως αποτέλεσμα το «ραφινάρισμα» ενός ήδη πολύ καλού συνόλου.

 
Μπορεί πλέον τα νέα μοντέλα που θυμίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους αγωνιστικούς συγγενείς τους να μη μας κάνουν τόση εντύπωση, ωστόσο πριν μερικά χρόνια η απόσταση που χώριζε τα «πολιτικά» από τα racing, ήταν ακόμη μεγάλη. Το CBR 1000RR βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο RC211V, όχι μόνο σε ότι αφορούσε στη σχεδίαση, αλλά και στις μηχανολογικές εφαρμογές. Η ανανεωμένη αισθητική, ο βελτιωμένος κινητήρας, οι αλλαγές στη γεωμετρία και οι μεγαλύτεροι δίσκοι στα φρένα, αποτέλεσαν τα στοιχεία που συνέδραμαν στη βελτίωση του συγκεκριμένου μοντέλου.

Αισθητική: πολλά κοινά με το RC211V

Οι ρευστές επιφάνειες των πλαστικών και τα ενιαία τμήματα του φέρινγκ έδωσαν μια πιο σύγχρονη και αιχμηρή εμφάνιση στο CBR. H εισαγωγή του ram-air μεταφέρθηκε στο κέντρο της μάσκας (στο προηγούμενο μοντέλο, οι εισαγωγές ήταν δύο, εκατέρωθεν της μάσκας), τοποθετήθηκε νέο καπάκι στο τελικό της εξάτμισης, ενώ και το ψαλίδι έγινε μαύρο, εναρμονίζοντας το χρώμα του με αυτό του πλαισίου.

Κινητήρας: ελαφρύτερος και ισχυρότερος

Το CBR 1000RR του 2006 ήταν ισχυρότερο από τον προκάτοχό του, χάρη στις επεμβάσεις που δέχτηκε από τους μηχανικούς της Honda. Νέες εισαγωγές στην κεφαλή του τετρακύλινδου εν σειρά κινητήρα, μεγαλύτερη διάμετρος στους αυλούς εξαγωγής, νέο σύστημα εξάτμισης, ανανεωμένες σχεδιαστικά βαλβίδες εισαγωγής, αύξηση συμπίεσης (από τα 11,9:1 στα 12,2:1) και καινούργια χαρτογράφηση στον ψεκασμό, ήταν οι αλλαγές που συντελέσθηκαν ώστε η ιπποδύναμη να αυξηθεί, ενώ επιπλέον, οι Ιάπωνες κατάφεραν να μειώσουν και το βάρος του.

Φρένα: ασφαλή και προοδευτικά

Στο συγκεκριμένο μοντέλο συναντάμε δύο δίσκους 320 χιλ. και τετραέμβολες radial δαγκάνες μπροστά και δίσκο 220 χιλ. και μονέμβολη δαγκάνα πίσω. Το σύστημα των φρένων (ανανεωμένο και αυτό στο μοντέλο του 2006) είναι προοδευτικό και προσφέρει ασφάλεια, αν και στερείται του αρχικού δαγκώματος.

Οδηγώντας: ακλόνητο!

Αν και διαθέτει επιθετική θέση, το CBR δεν αποτελούσε ένα από τα πιο ακραία της κατηγορίας. Η μοτοσικλέτα έχει ελαφριά αίσθηση και οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με περισσότερη ευκολία σε σύγκριση με το μοντέλο του 2004, χάρη στο κοντύτερο μεταξόνιο. Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά μαλακή λειτουργία, κάτι που ευνοεί τις καθημερινές μετακινήσεις, ωστόσο, αν οι ρυθμοί ανέβουν, χρειάζονται νέο σετάρισμα. Παρά το μικρότερο μεταξόνιο, το CBR είναι σταθερό και ακλόνητο, τόσο κοντά στην τελική του όσο και σε παρατεταμένες στροφές. Το ηλεκτρονικό σταμπιλιζατέρ λειτουργεί εξαίσια, αλλά και διακριτικά, ενώ η δύναμη του κινητήρα αποδίδεται με γραμμικό τρόπο, δίχως βίαια ξεσπάσματα.

Συμπέρασμα: ανταγωνιστικό

Ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, το CBR 1000RR του 2006 είναι μια μοτοσικλέτα ανταγωνιστική και σύγχρονη. Οι αλλαγές που δέχτηκε εκείνη τη χρονιά, είχαν ως αποτέλεσμα να αποτελεί το καλύτερο μοντέλο της οικογένειας των CBR μέχρι τότε. Η αξία του έχει παραμείνει σταθερή, κάτι που μεταφράζεται και στην επιτυχία του στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Τι να προσέξετε:
Δεν έχουν ακουστεί κάποια παράπονα για το CBR 1000RR, ωστόσο καλό θα είναι να προσέξετε κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Ρίξτε μια ματιά στα πλαστικά και στο τιμόνι για τυχόν γρατζουνιές που μαρτυρούν πτώση και ελέγξτε την κατάσταση των ελαστικών.

Τι να αλλάξετε:
Η προφανής πρόταση είναι το τελικό της εξάτμισης, το οποίο, αν αντικατασταθεί, μπορεί να «ζωηρέψει» την απόδοση του CBR 1000RR. Από εκεί και έπειτα, οι προτάσεις για το συγκεκριμένο μοντέλο στην αγορά των aftermarket είναι πάρα πολλές!

Ο ανταγωνισμός

Kawasaki ZX-10R

Το ZX 10R εκείνης της χρονιάς προοριζόταν για να προσφέρει συγκινήσεις με τις τρομακτικές του ρεπρίζ και με την ευκολία που ανέβαζε χιλιόμετρα μέχρι την τελική του. Δεν προσπαθούσε να κρύψει τον όγκο του ούτε τον ατίθασο χαρακτήρα του και αποτελούσε τη διαφορετική πρόταση στην κατηγορία του λίτρου.

Suzuki GSX-R 1000 K6

To GSX-R 1000 K5 είναι μία μοτοσικλέτα που δίνει στον αναβάτη της την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Διαθέτει οριακή συμπεριφορά, αλλά ταυτόχρονα φιλική για τον οποιονδήποτε, αναρτήσεις και πλαίσιο που προσφέρουν σταθερότητα και φρένα που εμπνέουν ασφάλεια.

Yamaha YZF-R1 2006

Το R1 βελτιώθηκε επίσης σε αρκετά σημεία εκείνη τη χρονιά, ενώ την παράσταση είχε κλέψει και η έκδοση Inter Colour, στα χρώματα της αγωνιστικής μοτοσικλέτας του Kenny Roberts! Το R1 προσέφερε επιδόσεις και ελιγμούς χειρουργικής ακρίβειας, καθώς αποτελούσε ένα πακέτο που είχε βελτιωθεί αισθητά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.): 169/11.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,6/10.000
Τροφοδοσία: Ηλ. ψεκασμός
Συμπίεση: 12,2:1
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 18
Εκκίνηση: Μίζα
Μήκος (χλστ..): 2.030
Πλάτος (χλστ): 720
Ύψος σέλας (χλστ.): 831
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.400
Βάρος (κιλά): 176
Ελαστικό εμπρός: 120/70-17
Ελαστικό πίσω: 190/50-17
Φρένα εμπρός: 2Δ/320
Φρένα πίσω: Δ/220
Τιμή: 7.650-8.500 ευρώ

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ