Οι ευπρόσδεκτοι κραδασμοί που παράγει είναι και το σήμα κατατεθέν του. Χαρακτηρίζεται από αρκετή ροπή χαμηλά και σχετικά άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Το Forty Eight χρησιμοποιεί για την κίνησή του το μοτέρ με τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα για τη σειρά Sportster, γιατί έτσι ήθελε ο Chuck Norris... O αερόψυκτος EVO των 1.200 κ.εκ. βασίζεται στο κινητήριο σύνολο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα μέσα της 10ετίας του ´80 και έκτοτε έχει αλλάξει όσο χρειάστηκε, για να περνά με επιτυχία και τις τελευταίες και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων. Ο ήχος που παράγει είναι σαφώς πιο χορταστικός από ό,τι στα 883, ενώ παρουσιάζεται και πιο άμεσος στο άνοιγμα του γκαζιού. Η απόδοση του εν λόγω μοτέρ, που στηρίζεται στο πλαίσιο μέσω ελαστικών βάσεων, είναι απολαυστική για τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας με τη ροπή να κάνει φυσικά την εμφάνισή της από πολύ χαμηλά. Σε συνδυασμό με τις σχετικά μακριές σχέσεις του πεντατάχυτου κιβωτίου, επιταχύνει σβέλτα το Forty Eight. To τελευταίο κάνει όλους τους σωστούς ήχους, είναι μαλακό στη χρήση του και η μανέτα του συμπλέκτη είναι προοδευτική, έχοντας παράλληλα και το σωστό βάρος, για Harley Davidson.