• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αντιμετώπισε το φρενάρισμα πανικού
Αντιμετώπισε το φρενάρισμα πανικού
Διαβάστηκε από 3028 αναγνώστες
Δυστυχώς, όσο καλός και να είναι κάποιος στην οδήγηση μοτοσικλέτας, κάποια στιγμή θα χρειαστεί να την ακινητοποιήσει
Δυστυχώς, όσο καλός και να είναι κάποιος στην οδήγηση μοτοσικλέτας, κάποια στιγμή θα χρειαστεί να την ακινητοποιήσει "βίαια" για να αποφύγει τα χειρότερα. Οι απρόσεχτοι είναι αρκετοί στους ελληνικούς δρόμους και έτσι το φρενάρισμα πανικού προβάλλει ορισμένες φορές ως η μοναδική λύση.
Δεν υπάρχει μοτοσικλετιστής πουνα κινείται συχνά στο δρόμο και να μην έχει χρειαστεί να φρενάρει πανικόβλητος την τελευταία στιγμή, είτε λόγω δικού του λάθους είτε λόγω λάθους κάποιου άλλου οδηγού, πεζού ή… αδέσποτου. Και, όπως λένε όλοι, το φρενάρισμα πανικού κρύβει πολλούς κινδύνους. Αυτό οφείλεται σε δύο παράγοντες. Ο πρώτος, φυσικά, εντοπίζεται στους δύο τροχούς της μοτοσικλέτας, οι οποίοι μπορούν να μπλοκάρουν σχετικά εύκολα και να στερήσουν από τον αναβάτη τον έλεγχο και την ισορροπία του. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την έλλειψη ψυχραιμίας και αυτοσυγκέντρωσης του αναβάτη, ο οποίος βλέπει ξαφνικά ένα εμπόδιο μπροστά του και πρέπει να μειώσει ταχύτητα ή να ακινητοποιηθεί πριν πέσει πάνω του.
Το φρενάρισμα πανικού, λοιπόν, είναι ένα συχνό φαινόμενο που δεν μπορεί να αποφευχθεί. Το καλύτερο που έχει να κάνει κανείς, είναι να είναι προετοιμασμένος και κατάλληλα εξασκημένος.
Δυστυχώς, όσο καλός και να είναι κάποιος στην οδήγηση μοτοσικλέτας, κάποια στιγμή θα χρειαστεί να την ακινητοποιήσει
Προσπάθησε να κρατήσεις τον κορμό σου σε όρθια θέση και τα πόδια σφιχτά στο ντεπόζιτο της μοτοσικλέτας. Οι δυνάμεις που ασκούνται, ωθούν το σώμα προς τα εμπρός, αλλά θα πρέπει να αντισταθείς ώστε να μη μετατοπιστεί το βάρος προς τα εμπρός, γιατί το έντο καραδοκεί.
1. Αν οι συνθήκες απαιτούν άμεση ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας, χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα. Αυτό βέβαια είναι κάτι που γίνεται και ενστικτωδώς. Πάντως, το μπροστινό φρένο εξακολουθεί να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο φορτίο της επιβράδυνσης στις μοτοσικλέτες.
2. Εκμεταλλεύσου το αρχικό δάγκωμα των φρένων της μοτοσικλέτας σου. Ειδικά αν κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα, μπορείς να γραπώσεις στιγμιαία τα δύο φρένα, να τα αφήσεις πριν μπλοκάρουν οι τροχοί και να ξαναφρενάρεις με πιο γραμμική ισχύ άμεσα.
3. Κράτα το τιμόνι αρκετά σφιχτά, ώστε να αποφύγεις κατά το δυνατόν ανεπιθύμητα "σπασίματα" δεξιά-αριστερά.
4. Στόχος είναι το μπροστινό φρένο να πιεστεί στο όριό του, αλλά να μην μπλοκάρει. Βέβαια, η διαχωριστική γραμμή ορισμένες φορές είναι δυσδιάκριτη. Αν νιώσεις να μπλοκάρει το μπροστινό, άφησε τη μανέτα στιγμιαία και ξαναπάτησέ την.
Δυστυχώς, όσο καλός και να είναι κάποιος στην οδήγηση μοτοσικλέτας, κάποια στιγμή θα χρειαστεί να την ακινητοποιήσει
5. Το πίσω φρένο είναι βέβαιο ότι σε φρενάρισμα πανικού θα μπλοκάρει. Με τον πίσω τροχό μπλοκαρισμένο μπορείς να κινηθείς αρκετά μέτρα και αν καταφέρεις να ελέγξεις τις πλαγιολισθήσεις, μπορείς να φρενάρεις μεν αλλά θα διανύσεις πιο πολλά μέτρα δε.Καλό είναι να εξασκηθείς μόνος σου σε ένα γκαράζ με καλή άσφαλτο.
Δυστυχώς, όσο καλός και να είναι κάποιος στην οδήγηση μοτοσικλέτας, κάποια στιγμή θα χρειαστεί να την ακινητοποιήσει
6. Δεν υπάρχει καλύτερος σύμμαχος στο φρενάρισμα πανικού από το ABS. Αν η μοτοσικλέτα που θέλεις να αγοράσεις διατίθεται σε έκδοση με ABS και έχεις την οικονομική δυνατότητα, μη το σκέφτεσαι καν. Το ABS είναι πάντα χρήσιμο και συχνά σωτήριο.
7. Σε φρενάρισμα με ABS, μην κάνεις το λάθος να αφήσεις τη μανέτα όταν αισθανθείς το χαρακτηριστικό "κλώτσημα" στο πεντάλ ή τη μανέτα του φρένου. Συνέχισε να ασκείς την ίδια πίεση.
8. Αν απαιτείται να επιβραδύνεις λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της στροφής, χρησιμοποίησε τα φρένα εξαιρετικά απαλά και προσπάθησε να μειώσεις ταχύτητα κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο. Βέβαια, πρώτο μέλημα (ειδικά μέσα στη στροφή) είναι η αποφυγή του εμποδίου με ελιγμό και όχι η ακινητοποίηση πριν από αυτό.