Από εδώ ξεκίνησαν όλα! Η δημιουργία του D’Ascanio με την ονομασία MP6 που έκανε τον Enrico Piaggio να αναφωνήσει: «Αυτό μοιάζει με σφήκα!».
Οι πιο ψαγμένοι σίγουρα γνωρίζετε και την πιο μικρή λεπτομέρεια πίσω από την ιστορία αυτού του μοναδικού μοντέλου. Το κείμενο που ακολουθεί, ρίχνει φως στα πιο σημαντικά γεγονότα για τη Vespa από τη γέννησή της μέχρι σήμερα. Για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί.
- Vespa σημαίνει «Σφήκα» στα ιταλικά.
- Το όνομά της το πήρε από τον Enrico Piaggio, γιo του ιδρυτή της εταιρείας, Rinaldo, αφού η σφήκα ήταν το πρώτο πράγμα που ήρθε στο μυαλό του όταν την αντίκρισε.
- Υπεύθυνος για το αλησμόνητο σχήμα της είναι ο μηχανικός αεροσκαφών και εφευρέτης Corradino D’Ascanio.
- Το πρώτο μοντέλο που πέρασε τις πύλες του εργοστασίου, το 1946, ήταν η Vespa 98. O κινητήρας της είχε χωρητικότητα 98 κ.εκ., απέδιδε 3,5 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και έμεινε στην παραγωγή για δύο χρόνια.
- Ο κόμης Parodi, ο οποίος κατασκεύαζε τις Moto Guzzi, αρνήθηκε να πουλήσει τις Vespa μέσω του δικτύου του, θεωρώντας ότι δεν θα πετύχουν εμπορικά…
- Οι Times εκείνης της εποχής περιέγραψαν τη Vespa ως «ένα πέρα για πέρα ιταλικό προϊόν που όμοιό του έχουμε να δούμε από την εποχή του ρωμαϊκού ιππήλατου άρματος».
- Η παραγωγή της πρώτης Vespa ανήλθε, την πρώτη χρονιά, μόλις στις 2.484 μονάδες. Επτά χρόνια μετά, το 500.000ό μοντέλο έβλεπε το φως της παραγωγής! Άλλες ημερομηνίες ορόσημα είναι το 1960 (2.000.000 μονάδες), το 1970 (4.000.000) και το 1988 (10.000.000).
- Συνολικά, έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 17.000.000 Vespa!
- Το 1996, στα 50ά γενέθλια της Vespa, παρουσιάστηκε το μοντέλο με τον πρώτο τετράχρονο κινητήρα.
Η Vespa ET2 Injection του 1997 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία που έφερε δίχρονο κινητήρα άμεσου ψεκασμού.
- H ET4 50 (2000) ήταν η πρώτη τετράχρονη Vespa στα 50 κ.εκ. που βγήκε στην παραγωγή. Μπορούσε να διανύσει περισσότερα από 500 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ!
- Μέχρι την εμφάνιση της ET4, το αρχικό σχέδιο της Vespa είχε δεχθεί περισσότερες από 20.000 τροποποιήσεις και είχαν αλλαχθεί πάνω από 1.500 εξαρτήματα.
- Η πρώτη PX παρουσιάστηκε το 1977 και είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά μοντέλο της σειράς, με περισσότερες από τρία εκατομμύρια πωλήσεις.
- Περισσότερες από 140 (148 για την ακρίβεια) παραλλαγές και εκδοχές της Vespa έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα.
- Το 1980, δύο Vespa PX 200, στα χέρια των M. Simonot και B. Tcherniawsky, κατάφεραν να τερματίσουν στο δυσκολότερο αγώνα του κόσμου, το γνωστό σε όλους Paris-Dakar.
- Η Vespa είναι ένα από τα λίγα δίτροχα στον κόσμο που έχει παγκόσμια λέσχη, στην οποία «υπάγονται» 35 εθνικές και 685 τοπικές λέσχες με περισσότερα από 31.000 μέλη.