• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

HOW TO

Αλλαγή ψυκτικού υγρού
Αλλαγή ψυκτικού υγρού
Διαβάστηκε από 5022 αναγνώστες
Το ψυγείο της μοτοσικλέτας μας θέλει κι αυτό τη φροντίδα του σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς ο ρόλος του είναι σημαντικός και η δυσλειτουργία του μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα.
Η αλλαγή ψυκτικού υγρού στις μοτοσικλέτες είναι μια σημαντική διεργασία που, αν αμεληθεί, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα. 
Εκτός αυτού, πρόκειται για μια σχετικά εύκολη και απλή διαδικασία, η οποία δεν πρόκειται να σας απασχολήσει για πολλή ώρα. 
Οι κατασκευαστές προτείνουν αλλαγή ψυκτικών υγρών κάθε δύο χρόνια.
Στο 90% των μοτοσικλετών, η αλλαγή ψυκτικού υγρού γίνεται από τη βίδα αποστράγγιξης, η οποία βρίσκεται πάνω στην τρόμπα των ψυκτικών υγρών. Στις υπόλοιπες, γίνεται από το κολάρο (σωλήνας κυκλοφορίας).
ΕΙΔΙΚΟΣ
Ο κ. Μπούτος Κωνσταντίνος ειδικεύεται 16 χρόνια σε μηχανουργικές κατασκευές 
(CNC) και διατηρεί το συνεργείο του (με διαγνωστικό τμήμα) στον Πειραιά (Υπαπαντής 135, τηλ.: 210-4611736).
info
Χρησιμοποιήσαμε: Ένα λίτρο ψυκτικό υγρό κατάλληλο για μοτοσικλέτα.
Ο λόγος που δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κοινό ψυκτικό υγρό είναι γιατί οι μοτοσικλέτες ανεβάζουν θερμοκρασία κατά 20° πάνω από τα αυτοκίνητα πριν ανοίξει ο θερμοστάτης του συστήματος ψύξης περίπου στους 105° - 110° (ventilator). Επίσης, ένα κλειδί τύπου καρυδάκι Νο 8 και ένα δοχείο για τα απόβλητα υγρά.
1. Επάνω στο ψυγείο υπάρχει η τάπα του ψυκτικού υγρού (προσοχή, η εργασία πρέπει πάντα να γίνεται όταν ο κινητήρας είναι κρύος).
2. Ανοίγουμε την τάπα και εντοπίζουμε την τρόμπα του ψυκτικού υγρού.
3. Αφού εντοπίσουμε την τρόμπα του ψυκτικού υγρού τοποθετούμε από κάτω το δοχείο αποβλήτων.
4. Με καρυδάκι Νο8 ξεσφίγγουμε τη βίδα αποστράγγιξης, ώστε να αδειάσει το σύστημα (προσοχή, υπάρχει χάλκινη ροδέλα, την οποία καλό θα ήταν να αντικαταστήσουμε με καινούργια). Μετά βιδώνουμε ξανά, προσέχοντας ώστε η δύναμη σύσφιξης να μην ξεπερνά το ένα κιλό.
5. Εντοπίζουμε το δοχείο διαστολής.
6. Στο κάτω μέρος του υπάρχει το σωληνάκι διαστολής. Τοποθετούμε το δοχείο αποβλήτων κάτω από το δοχείο διαστολής και απλά βγάζουμε το σωληνάκι διαστολής και αφήνουμε να τρέξει το υγρό. Μετά επανατοποθετούμε το σωληνάκι.
7. Βάζουμε ψυκτικό υγρό στο δοχείο έως το ανώτερο σημείο σύμφωνα με την ειδική ένδειξη. Τοποθετούμε πάλι το πλαστικό κάλυμμα.

8. Βάζουμε ψυκτικό υγρό στο στόμιο του ψυγείου έως ότου γεμίσει (προσοχή, στις περισσότερες μοτοσικλέτες υπάρχει η βίδα εξαέρωσης που συνήθως είναι στο υψηλότερο σημείο του ψυγείου και η οποία πρέπει να είναι ανοιχτή όσο βάζουμε ψυκτικό υγρό). Σφίγγουμε τη βίδα εξαέρωσης και τοποθετούμε την τάπα του ψυγείου. Έπειτα βάζουμε τον κινητήρα μπροστά για ένα λεπτό, ούτως ώστε να δουλέψει το σύστημα ψύξης, ενώ παράλληλα ελέγχουμε για τυχόν διαρροές. Σβήνουμε τον κινητήρα και ανοίγουμε πάλι την τάπα του ψυγείου για να ελέγξουμε τη στάθμη του υγρού. Αν είναι στο ανώτερο σημείο, ταπώνουμε ξανά και βάζουμε μπροστά τον κινητήρα έως ότου να δουλέψει ο θερμοστάτης και το σύστημα ψύξης. Η αλλαγή ψυκτικού υγρού έχει πλέον ολοκληρωθεί!