• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Συντήρηση ηλεκρικών
Μπαταρία
Τόσο χρήσιμη όσο και επικίνδυνη
Όλες οι μπαταρίες μοτοσικλετών του εμπορίου έχουν μεταξύ τους ένα κοινό, είναι όλες τους πολύ μικρές. Και ακόμα και οι μεγάλες σε μέγεθος είναι πολύ μικρές για αυτό που κάνουν. Μην περιμένετε λοιπόν ότι μετά από 4 ή 5 μήνες ακινησίας η μπαταρία σας θα είναι ακόμα φορτισμένη. Κι όμως υπάρχουν μερικές που θα δουλέψουν. Είναι όμως πολύ λίγες. Η μόνη σωτηρία είναι η αργή φόρτιση τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Υπάρχει ένας κανόνας που λέει ότι οι μικρές μπαταρίες (π.χ. των μοτοσικλετών) δε θα πρέπει να φορτίζονται με πάνω από ένα 1 Amp. Και πιο συγκεκριμένα, δε θα πρέπει να φορτίζονται με περισσότερο από το 1/20 της χωρητικότητάς τους σε Ampere (δηλαδή μια μπαταρία 12Ah, με 2 Amp maximum).
Τα πλασματικά Volt
Είναι πραγματικά αστείο μια μπαταρία να δείχνει σ' ένα βολτόμετρο τάση 12,5 V και να μη μπορεί καλά-καλά να ανάψει μια μικρή λάμπα. Η σωστή τάση μιας φορτισμένης 12βολτης μπαταρίας θα πρέπει να είναι 12,65 V και το ειδικό βάρος των υγρών της 1.26 με 1.28 (η μέτρηση αυτή γίνεται με το υδρόμετρο). Το μόνο πρόβλημα είναι ότι το υγρά σε μια μπαταρία μοτοσικλέτας είναι λίγα για να μετρηθούν σε ένα μεγάλο και αξιόπιστο υδρόμετρο. Υπάρχουν όμως και μικρά. Και πάλι όμως υπάρχει η περίπτωση και η τάση αλλά και το ειδικό βάρος να είναι σωστά, αλλά η μπαταρία να μην είναι καλή.
Ένα κόλπο που δουλεύει
…όχι πάντα αλλά στο 60-70% των φορών. Αν μια μπαταρία είναι σχεδόν στα τελευταία της, μπορείτε να την κάνετε να αντέξει (να την πουσάρετε) λίγο καιρό ακόμα, με το ζόρι… Απλά προσθέστε μικρή ποσότητα (1/4 της κουταλιάς της σούπας) θειικού μαγνησίου (Epsom salt, MgSO4 + 7H2O) σε κάθε στοιχείο. Το κέρδος θα είναι 2 με 3 μήνες ακόμα ξέγνοιαστης λειτουργίας. Δε δουλεύει πάντα, αλλά ίσως και να σας βγάλει μέχρι και το χειμώνα.
Προσοχή
Μετά τη φόρτιση μιας μπαταρίας, πρώτα κλείνετε το φορτιστή και στη συνέχεια αποσυνδέετε τους ακροδέκτες από τη μπαταρία.
Κατά τη φόρτιση κρατάτε την μπαταρία μακριά από εστίες φλόγας και σπίθες. Το αέριο που παράγεται, υπό μορφή μπουρμπουλήθρων, είναι ιδιαίτερα εύφλεκτο (oxyhydrogen gas, κροτούν αέριο, μείγμα Η2 + Ο2 σε αναλογία όγκων 2:1).
Σε περίπτωση ατυχήματος από έκρηξη μπαταρίας, τα εγκαύματα από τα οξέα μπορεί να είναι έως και πολύ σοβαρά. Χρησιμοποιήστε σαν "αντίδοτο" μαγειρική σόδα (baking soda, NaHCO3) που θα εξουδετερώσει το οξύ, και στη συνέχεια νερό για να ξεβγάλετε. Σόδα και νερό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επίσης για καθαρισμό, οπουδήποτε πάνω στη μοτοσικλέτα πέσουν υγρά μπαταρίας. Προσοχή, το νερό δεν πρέπει να είναι αλατισμένο, γιατί η ένωσή του με τη σόδα θα παραγάγει χλώριο (πρασινοκίτρινο αέριο), που είναι εξαιρετικά δηλητηριώδες.

Τι θα πρέπει να ξέρετε:
Αν η στάθμη του ηλεκτρολύτη βρίσκεται κάτω από το όριο, συμπληρώστε μόνο με αποσταγμένο νερό. l Μια μπαταρία, χάνει περίπου το 1% της ισχύος της κάθε μέρα που περνάει χωρίς να φορτίζεται.
Μην αφήσετε μια μπαταρία να βράσει κατά τη φόρτιση. Όχι περισσότερο από 45-50 βαθμούς Κελσίου. Θα καταστραφεί.
Επίσης, έχετε στο νου, πως παλιές εγγλέζικες μοτοσικλέτες (Triumph, BSA, Norton κ.α.), αλλά και άλλες ευρωπαϊκές, έχουν ηλεκτρικά κυκλώματα με το θετικό πόλο για γείωση.
Αν μια μπαταρία είναι εντελώς "άδεια" και να αντιστρέψετε την πολικότητά της είτε επίτηδες, είτε καταλάθος, θα δουλέψει.