• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Φέρε τη μοτοσικλέτα στα μέτρα σου
Ρύθμιση λεβιέ ταχυτήτων με μοχλικό
Όλα στη θέση τους
Όσες είναι οι διαφορετικές μοτοσικλέτες που έχουμε οδηγήσει, τόσες είναι και οι φορές που κάτι δε μας βόλευε, είτε αυτό ήταν μανέτα, είτε λεβιές, είτε πεντάλ. Για αυτό λοιπόν σχεδόν όλες οι καινούργιες μοτοσικλέτες είναι ρυθμιζόμενες. Όχι οι ίδιες, αλλά ο εξοπλισμός τους, δηλαδή τα φρένα τους, οι αναρτήσεις τους, το τιμόνι τους, σχεδόν τα πάντα. Ο καθένας αναβάτης έχει τα δικά του μέτρα και διαστάσεις.
Αυτός είναι ο λεβιές των ταχυτήτων και θα πρέπει να ρυθμίσουμε το ύψος του στο σωστό σημείο, ώστε να βολεύει και εμάς. Η σύνδεση του λεβιέ με το κιβώτιο ταχυτήτων γίνεται με ένα μικρό μοχλικό μηχανισμό, που αποτελείται από μια ράβδο και δύο αρθρώσεις.
Στις δύο άκρες της ράβδου υπάρχει σπείρωμα και δύο παξιμάδια (ένα στην κάθε μεριά) για να κάνουν κόντρα. Η κατασκευή του συστήματος είναι απλή και έξυπνη. Αποτελείται από τρία μόλις κομμάτια, ενώ το καλύτερο είναι ότι έχει ακρίβεια χιλιοστού.
Το σπείρωμα στην αριστερή μεριά είναι κανονικό, ενώ στη δεξιά ανάποδο, ώστε περιστρέφοντας τη ράβδο προς τη μια φορά να αυξάνεται το μήκος της (και να σπρώχνει τις αρθρώσεις προς τα έξω) και προς την άλλη να μειώνεται (και να τραβάει τις αρθρώσεις προς τα μέσα).
Με ένα κλειδάκι Νο 10 (περιλαμβάνεται στο σετ εργαλείων του Bandit κάτω από τη σέλα) ξεβιδώνουμε τα δύο παξιμάδια μέχρι το τέλος της διαδρομής τους. Και στα δύο κάνουμε την ίδια κίνηση, καθώς το σπείρωμα στις δύο άκρες είναι ανάποδο. Μην το ξεχνάτε!
Και ωπ! Κοιτάξτε τι έγινε! Γυρίσαμε μερικές στροφές τη μικρή ράβδο προς τα έξω και αμέσως ο λεβιές άλλαξε θέση. Παρατηρείστε το σπείρωμα που έχει εμφανιστεί στις δύο άκρες της. Το μήκος της ράβδου αυξήθηκε και ο λεβιές κατέβηκε προς τα κάτω.
Τα ίδια ακριβώς με το Bandit ισχύουν και Ducati ST3S της φωτογραφίας.
Και εδώ γυρίσαμε τη ράβδο προς την άλλη φορά και ο λεβιές ανέβηκε πιο ψηλά απ' ό,τι ήταν στην αρχή. Το σπείρωμα χάθηκε ξανά και το μήκος της ράβδου μειώθηκε τραβώντας την άρθρωση του λεβιέ προς το μέρος της, ενώ ο λεβιές σηκώθηκε ξανά προς τα πάνω, πιο ψηλά απ' ό,τι ήταν στην αρχή.
Τα ίδια ακριβώς με το Bandit ισχύουν και Ducati ST3S της φωτογραφίας.