• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

HOW TO

Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.
Μπουζί
Αυτή η σπίθα η θαυματουργή
Τι να τα κάνετε τα κυβικά, τους ψεκασμούς και τις εξατμίσεις, αν δεν υπάρχει η σπίθα, αυτή η μικρή θαυματουργή εκκένωση μερικών χιλιάδων βολτ, που κάνει το καύσιμο να
Τι να τα κάνετε τα κυβικά, τους ψεκασμούς και τις εξατμίσεις, αν δεν υπάρχει η σπίθα, αυτή η μικρή θαυματουργή εκκένωση μερικών χιλιάδων βολτ, που κάνει το καύσιμο να "σκάσει"; Ένα νεκρό μπουζί, θα γονατίσει και τον πιο τερατώδη κινητήρα. Ένα προβληματικό μπουζί θα σας τυραννήσει και στο τέλος θα προκαλέσει στον κινητήρα σας ανεπανόρθωτες βλάβες. Ένα μπουζί όμως, μπορεί να αποδειχθεί και ως ο καλύτερος σύμβουλος. Αρκεί να ξέρετε να το "διαβάζετε". Τα παρακάτω μπορούν να σας βοηθήσουν να κάνετε την αρχή.
Κάθε πότε θα πρέπει να αλλάζω μπουζί;
Η σωστή απάντηση μπορεί να δοθεί μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος. Πάντως, όσο καλύτερη είναι η κατάσταση ενός μπουζί, τόσο αποδοτικότερο είναι και το σύστημα της ανάφλεξης.

Μπορεί η αλλαγή ενός μπουζί να αποφέρει αύξηση ισχύος;
Ναι, αλλά από μικρή έως ελάχιστη. Ακόμα και το πιο φθαρμένο μπουζί να αλλάξετε με ένα καινούργιο, η αύξηση ισχύος δε θα ξεπεράσει το 2%. Και η αύξηση ισχύος θα είναι ακόμα μικρότερη αν το όχημά σας είναι τελευταίας τεχνολογίας. Γενικά, η απλή λογική "αν δυναμώσω τη σπίθα θα ανέβει και η ισχύς" δεν ισχύει. Οι σημερινές αναφλέξεις είναι τόσο ισχυρές, που "καίνε" όλο το καύσιμο που υπάρχει στο θάλαμο καύσης. Μια ακόμα δυνατότερη σπίθα δε θα ωφελήσει σε τίποτα.

Πότε ένα μπουζί δεν είναι καλό;
Αυτό συμβαίνει όταν τα ηλεκτρόδιά του, και κυρίως ο μονωτής του, καλυφθούν από ξένα σώματα, όπως καύσιμο, επικαθίσεις άνθρακα ή λάδι. Η σπίθα τότε ακολουθεί άλλο δρόμο και τελικά χάνεται, καθώς γειώνεται στο μεταλλικό περίβλημα του μπουζί. Και τις περισσότερες φορές ένα τέτοιο μπουζί δε μπορεί να καθαριστεί.

Χρειάζεται να ρυθμίζω το διάκενο σε ένα καινούργιο μπουζί;
Ίσως, γιατί ένας συγκεκριμένος τύπος (κωδικός) μπουζί μπορεί να απευθύνεται σε εκατοντάδες διαφορετικού κινητήρες. Το εργοστάσιο ορίζει ένα συγκεκριμένο διάκενο, το οποίο όμως μπορεί και να μην είναι το σωστό για τον κινητήρα σας. Συμβουλευτείτε τις υποδείξεις του κατασκευαστή και ρυθμίστε το διάκενο με τη βοήθεια φίλερ.

Πότε θα χρειαστώ αντιπαρασιτικό μπουζί;
Τα μπουζί αυτού του τύπου είναι απαραίτητα σε όλα τα οχήματα που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του κινητήρα ή ακόμα και ηλεκτρονικές συσκευές, όπως GPS, βυθόμετρα και ασυρμάτους. Η χρήση μη αντιπαρασιτικών μπουζί μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία του κινητήρα, από ένα ασταθές ρελαντί, μέχρι και πτώση της απόδοσης.

Μπορεί ένα μπουζί να καθαριστεί;
Και βέβαια, μέχρι όμως ενός σημείου. Μην ξεχνάτε όμως ότι το μπουζί είναι αναλώσιμο. Αν το μπουζί είναι βρεγμένο με λάδια, χρησιμοποιήστε καθαριστικό φρένων ή ηλεκτρικών επαφών. Αν έχει σκληρές επικαθίσεις, χρησιμοποιήστε μια μεταλλική βούρτσα, ή ακόμα και αμμοβολή σε χαμηλή πίεση. Άραγε όμως, αξίζει τον κόπο;
Αν το μπουζί σας είναι κάπως έτσι, σημαίνει ότι οι συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα σας είναι οι ιδανικές. Το χρώμα του θα πρέπει να είναι κάτι ανάμεσα σε γκρι, χρυσοκίτρινο και ανοιχτό καφέ. Η οποιαδήποτε φθορά του είναι φυσιολογική.
Όταν πάνω στο ηλεκτρόδιο και το μονωτή υπάρχουν πολλές και λευκές επικαθίσεις, υποδεικνύουν μεγάλη ποσότητα λαδιού στο θάλαμο καύσης. Δηλαδή, σε τετράχρονο κινητήρα, εισροή λαδιών ή από τα ελατήρια των εμβόλων ή από τα τσιμουχάκια των βαλβίδων.
Αυτό το στεγνό και κατάμαυρο μπουζί, έχει πάνω του επικαθίσεις άνθρακα που έχουν καεί. Οι αιτίες: πλούσιο μίγμα, προβληματική λειτουργία μηχανισμού τσοκ, πρόβλημα του κυκλώματος της ανάφλεξης, υπερβολικά χαλαροί ρυθμοί οδήγησης κλπ.
Αν το μπουζί είναι κατάμαυρο και βρεγμένο, ισχύει ό,τι και στην περίπτωση 3. Επιπλέον, υποδηλώνει ότι ο κινητήρας σας καταναλώνει μεγάλες ποσότητες λαδιού.
Έτσι είναι τα μπουζί που δουλεύουν υπό φυσιολογικές συνθήκες, αλλά για πάρα πολύ καιρό. Λόγω φθοράς αυξάνεται το διάκενο, με άμεσες συνέπειες τη μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και την υπερφόρτωση του ηλεκτρικού κυκλώματος της ανάφλεξης.
Κλασική περίπτωση μπουζί που "ψήθηκε" από υπερθέρμανση. Η μεγάλη προπορεία της ανάφλεξης (μεγάλο αβάνς), η χαμηλή στάθμη του ψυκτικού υγρού ή η λάθος επιλογή θερμού μπουζί. Από την υπερθέρμανση, οι επικαθίσεις λειώνουν και γίνονται γυαλιστερές.