• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

HOW TO

Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.
Συνεργεία μοτοσικλέτας
Στο άβατο του Κύρου Γρανάζη!
<<Ο καλός μάστορας αξίζει το βάρος του σε χρυσάφι>>, λέει ο σοφός λαός και δεν έχει άδικο. Ποιά είναι λοιπόν σήμερα η κατάσταση στα συνεργεία; Τι προβλέπει ο νόμος και ποιός ελέγχει την εφαρμογή του; Τι λέει ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας των τεχνικών; Τι προσφέρουν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία;
Τις απαντήσεις σ’αυτά τα ερωτήματα που απασχολούν όλους μας, βαλθήκαμε να απαντήσουμε, αναζητώντας απαντήσεις από όλους τους εμπλεκομένους φορείς. Ολοι έχουμε κατά καιρούς ακούσει απίστευτες ιστορίες από συνεργεία, ορισμένες εκ των οποίων αγγίζουν, είναι αλήθεια, τα όρια του μύθου. Για λάδια που έτρεχαν από τα κάρτερ μετά από service, για λάστιχα που μπήκαν ανάποδα, για εξωπραγματικά κόστη…το χειρότερο είναι ότι κάποιοι από εμάς βιώσαμε στο πετσί μας τις συνέπειες από τις πράξεις ενός κακού, αδιάφορου ή ακόμα και ανειδίκευτου μηχανικού. Αυτό βέβαια δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως δεν υπάρχουν στην αγορά καλοί μηχανικοί. Όπως σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί και το θέμα είναι να βρούμε τους καλούς, να τους εμπιστευθούμε και να τους υποστηρίξουμε, μάλιστα, "διαφημίζοντάς" τους σε φίλους μοτοσικλετιστές. Τα συνεργεία διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες, στα "ελεύθερα" και στα εξουσιοδοτημένα. Οι κανόνες που διέπουν τη λειτουργία τους ορίζονται από το Νόμο 1575 του 1985 και το Προεδρικό Διάταγμα 78 του 1988, όπου προβλέπεται επακριβώς ακόμη και η μικρότερη λεπτομέρεια. Στα "χαρτιά" όλα δείχνουν ρόδινα, καθώς έχουν προβλεφθεί τα πάντα, ακόμα και το πού θα εγκατασταθούν, πώς θα διαμορφωθούν οι χώροι, αλλά και ποια μηχανήματα υποχρεούνται να διαθέτουν ανάλογα με το αντικείμενό τους. Στην πράξη όμως τα πράγματα διαφέρουν. Ο έλεγχος για την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας τους βαραίνει το αρμόδιο τμήμα κάθε Νομαρχίας, το οποίο υποχρεούται να διενεργεί ελέγχους και να συντάσσει τεκμηριωμένη έκθεση αυτοψίας. Κάνει, όμως, σωστά τη δουλειά του; Αν πάρουμε τα νομικά κείμενα άρθρο προς άρθρο θα διαπιστώσουμε αρκετά κενά. Ακολουθώντας αυστηρά το γράμμα του Νόμου, αρκετά συνεργεία θα είχαν, δυστυχώς, πρόβλημα διατήρησης της άδειας λειτουργίας τους.

 
 Συνεργεία μοτοσικλέτας
Μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία
Η άποψη της ομοσπονδίας
Πώς ελέγχονται;
Αναζητώντας το καλό συνεργείο: Τι να προσέξω
Εξουσιοδοτημένα συνεργεία
Ερωτηματολόγιο προς τις επίσημες αντιπροσωπείες