net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Take off!*
Οδηγώντας
Απογείωση… τώρα
peugeot - Υπάρχει κάτι εκεί έξω που δεν πρέπει να το προκαλείς, κάτι μοναδικό, ξεχωριστό, απίστευτο. Απλά, το τέλειο αντίδοτο σε όσους πάσχουν από την ασθένεια
Ο ήχος των τεσσάρων ελαστικών 205/40-17 που σε κυνηγάνε, είναι τρομακτικός.
Αυτό μάλλον που θα σας "καίει" περισσότερο είναι αυτός ο κομπρέσορας. Μα, πώς στο καλό μπορεί να είναι ένα scooter με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα; Πώς θα πηγαίνει, πώς θα ακούγεται; Αυτό είναι και το σημαντικότερο. Η Peugeot κατασκεύασε κάτι που πραγματικά εξιτάρει τη φαντασία. Λοιπόν, έχουμε και λέμε. Ενας πραγματικά άσχετος, σίγουρα δεν θα καταλάβει τίποτα. Ούτε χαζεύοντας το Jet-Force ούτε ακούγοντάς το να δουλεύει, και ίσως, ούτε οδηγώντας το. Μάλλον, θα νομίσει ότι το Jet-Force είναι απλώς ένα δυνατό scooter, που κάνει πολλή φασαρία και έχει ογκώδη κινητήρα. Του δίνουμε όμως μερικά ελαφρυντικά, γιατί και ο κομπρέσορας είναι τακτοποιημένος, αλλά και το τσίριγμα που βγάζει είναι μια γνωστή μελωδία που ακούγεται συχνά στους δρόμους της Αθήνας, με "οργανοπαίχτες" κυρίως τα σάπια 50άρια αυτόματα με χαλασμένες μεταδόσεις. Ξέρετε… Για το γκάζι, όμως, δεν θα τον συγχωρέσουμε, γιατί όπως είπαμε, θα είναι άσχετος. Η αλήθεια είναι ότι το γκάζι του Jet-Force δεν είναι απλώς πολύ… είναι συγκλονιστικό. Μέχρι το Jet-Force να ξεκινήσει, τίποτα δεν προμηνύει αυτό που θα ακολουθήσει. Συνετιστείτε, το Jet-Force δεν είναι και κάνα τέρας που βρυχάται. Είναι μόλις 125 κ.εκ.! Ο συνδυασμός λοιπόν των 125 κ.εκ. με τον υπερσυμπιεστή, σημαίνει ένα πράγμα: πολλές, μα πάρα πολλές στροφές. Εστω για να ξεκινήσει, το Jet-Force πρέπει να πιάσει γύρω στις 6.000 σ.α.λ. Και μόλις το γκάζι ανοίξει τελείως, η βελόνα εκτοξεύεται στις 9.500 σ.α.λ. και μένει για πάντα εκεί. Ολη η ισχύς του Jet K20 (ο κωδικός του κινητήρα) βρίσκεται συγκεντρωμένη σ' αυτή την περιοχή (9.000 - 9.500 σ.α.λ.). Και καλό και κακό. Καλό γιατί άπαξ και η βελόνα του στροφομέτρου κάνει για αστείο ότι ακουμπάει τις 9.000 σ.α.λ., το Jet-Force κυριολεκτικά εξαφανίζεται, κι ας είναι δικάβαλο, κι ας είναι σε ανηφόρα, και κακό γιατί με τέτοια απόδοση δεν έχει απομείνει στάλα ροπής. Ω… ναι, το Jet-Force δεν τραβάει χαμηλά. Εχει μόνο ωμή και ξερή δύναμη. Αλλά και να 'χε ροπή χαμηλά, θα το καταλαβαίναμε; Με τέτοιο CVT, μάλλον όχι. Το Jet-Force είναι ίσως ένα από τα πιο συναρπαστικά scooter που κυκλοφορούν σήμερα. Μοιάζει σαν να οδηγάς ευρωπαϊκό μονοκύλινδρο, συνεχώς με πρώτη σχέση στο κιβώτιο. Κατά τ' άλλα, η "συσκευασία" που περικλείει τον Jet K20, φαίνεται να είναι ανθεκτική και αρκετά στιβαρή. Ολόκληρο το Jet-Force αποπνέει μια σπορτίβικη και σκληρή αίσθηση, που μεταφράζεται σε ύψιστη οδηγική απόλαυση, μονάχα όμως όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Η σέλα-τούβλο και το πίσω αμορτισέρ-κούτσουρο, κάνουν τη ζωή, και του Jet-Force αλλά και του συνεπιβάτη, δύσκολη στους δρόμους εκείνους που πριν τους φτιάξει ο εργολάβος το βράδυ, μάλλον είχε τσακωθεί με τη γυναίκα του! Το μπροστινό φρένο είναι ένα από τα καλύτερα που έχω συναντήσει στην κατηγορία, αν και με ελαφρώς μειωμένη αίσθηση (το Jet-Force κάνει endo για πλάκα), ενώ και το πίσω τα καταφέρνει καλά. Αν δεν μπλόκαρε τόσο εύκολα και γρήγορα, θα το συμπαθούσα περισσότερο. Να σημειώσουμε επίσης ότι τα πλαϊνά ρύγχη του φέρινγκ ενοχλούν τα πόδια, σαν κάποιος να τα έβαλε εκεί επίτηδες, ότι οι καθρέπτες είναι μέτριοι και ότι μετά τα 120 χλμ./ώρα, το Jet-Force αρχίζει να ταλαντώνεται, απαλά μεν, αλλά αισθητά.

 
 Peugeot Jet-Force 125 Compressor
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οδηγώντας
Κινητήρας
Compressor
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ